01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Vandaag was ik dus afgezakt naar het zuiden van het land namelijk Charleroi-Sud om daar de Desiro te nemen naar Erquelinnes en nadien terug.
een kwartier voor tijd kwamen de 2stellen aangereden aan perron 11, al gauw kwam er nog personeel kijken naar deze aanwinst waar zei als eerste mee mogen rijden. Nog eerst even aanschuiven achter de trein naar Walcourt. Eenmaal onderweg heb je wel een groot zicht naar buiten toe. Een zicht door het gang pad. Na het buiten rijden van Charleroi gingen we door enkele wissels, als men dan in het sas staat tussen de 2 rijtuigen dan zal men toch flink door elkaar zijn geschud, je moet er maar eens op letten als je de kans hebt . De display en omroepsysteem, werkt geweldig en knap. De stem is duidelijk hoorbaar en iedereen vond dit wel een flinke verbetering. Zodra men aan de stopplaats staat blijft de naam erop staan tot de trein weer vertrekt Het keren te Erquelinnes Het moest er natuurlijk van komen
Mijn gedacht; een hele vooruitgang met dit stel, als je recht staat en je hebt u niet vast dan zal je snel op de grond liggen denk ik. De Desiro trekt enorm snel op, ook al rijdend gaat deze vlot van 60 naar 100. Iedereen was aangenaam verrast, zelfs van de grote luxe wc .
Enig nadeel wel van de open ruimte door gans de trein, zodra de deuren open gaan met dit koude weer voel je goed een koude vlaag naar binnen trekken, al goed dat de deuren snel terug sluiten automatisch.
Het treinpersoneel is er trouwens ook wel voor te vinden al is het nog even leren de komende tijd. De instructeur voor de TBG is er alvast heel trots op .
En om defecten te verhelpen rijd er altijd iemand mee van Siemens zodat men het snel kan oplossen.
een kwartier voor tijd kwamen de 2stellen aangereden aan perron 11, al gauw kwam er nog personeel kijken naar deze aanwinst waar zei als eerste mee mogen rijden. Nog eerst even aanschuiven achter de trein naar Walcourt. Eenmaal onderweg heb je wel een groot zicht naar buiten toe. Een zicht door het gang pad. Na het buiten rijden van Charleroi gingen we door enkele wissels, als men dan in het sas staat tussen de 2 rijtuigen dan zal men toch flink door elkaar zijn geschud, je moet er maar eens op letten als je de kans hebt . De display en omroepsysteem, werkt geweldig en knap. De stem is duidelijk hoorbaar en iedereen vond dit wel een flinke verbetering. Zodra men aan de stopplaats staat blijft de naam erop staan tot de trein weer vertrekt Het keren te Erquelinnes Het moest er natuurlijk van komen
Mijn gedacht; een hele vooruitgang met dit stel, als je recht staat en je hebt u niet vast dan zal je snel op de grond liggen denk ik. De Desiro trekt enorm snel op, ook al rijdend gaat deze vlot van 60 naar 100. Iedereen was aangenaam verrast, zelfs van de grote luxe wc .
Enig nadeel wel van de open ruimte door gans de trein, zodra de deuren open gaan met dit koude weer voel je goed een koude vlaag naar binnen trekken, al goed dat de deuren snel terug sluiten automatisch.
Het treinpersoneel is er trouwens ook wel voor te vinden al is het nog even leren de komende tijd. De instructeur voor de TBG is er alvast heel trots op .
En om defecten te verhelpen rijd er altijd iemand mee van Siemens zodat men het snel kan oplossen.
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Zo 2 Desiro's is echt wel heel lang.Robin schreef: Mijn gedacht; een hele vooruitgang met dit stel, als je recht staat en je hebt u niet vast dan zal je snel op de grond liggen denk ik. De Desiro trekt enorm snel op, ook al rijdend gaat deze vlot van 60 naar 100. Iedereen was aangenaam verrast, zelfs van de grote luxe wc .
Enig nadeel wel van de open ruimte door gans de trein, zodra de deuren open gaan met dit koude weer voel je goed een koude vlaag naar binnen trekken, al goed dat de deuren snel terug sluiten automatisch.
Het treinpersoneel is er trouwens ook wel voor te vinden al is het nog even leren de komende tijd. De instructeur voor de TBG is er alvast heel trots op .
En om defecten te verhelpen rijd er altijd iemand mee van Siemens zodat men het snel kan oplossen.
Over dat van als je recht staat en niks vast hebt, meen je dat? Het voordeel is dat je een goed overzicht hebt en snel ziet waar er nog plaat is dus je kunt u snel zetten.
- Dieselfreak
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Knappe beelden
Wordt elke verbinding Charleroi - Erquelinnes nu met Desiro gedaan?
Wordt elke verbinding Charleroi - Erquelinnes nu met Desiro gedaan?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Exact even lang als 2 breaks of 2 MS96 ... Uw punt is ?Stijn91 schreef: Zo 2 Desiro's is echt wel heel lang.
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Ik ben het gewoon van altijd in klassieke motorstellen te zitten, dus daar tegen is 2 stellen echt wel lang.Shrek schreef:Exact even lang als 2 breaks of 2 MS96 ... Uw punt is ?Stijn91 schreef: Zo 2 Desiro's is echt wel heel lang.
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
als je het niet gewoon bent van de trein te nemen en tegen de schommelingen in te gaan zal je wel is ergens tegens botsen. Ik denk wel dat de TB ergens om het comfort moet denken en dat dit om te 'proberen' is.
Stel dat die 'probeert' en nog niet voluit trekt dan wil ik niet weten wat dat stel gaat geven als je het kot open trekt. Ik had de indruk dat de instructeur ook elke keer verbaast was want die mens lag er bijna een paar keer.
Stel dat die 'probeert' en nog niet voluit trekt dan wil ik niet weten wat dat stel gaat geven als je het kot open trekt. Ik had de indruk dat de instructeur ook elke keer verbaast was want die mens lag er bijna een paar keer.
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
"Een zicht door het gang pad. Na het buiten rijden van Charleroi gingen we door enkele wissels, als men dan in het sas staat tussen de 2 rijtuigen dan zal men toch flink door elkaar zijn geschud, je moet er maar eens op letten als je de kans hebt ."
ha, dus het gene wat siemens had beloofd " je zal geen schokje voelen op deze moderne treinen" is dus verre van waar :p (kan dat niet opgelost worden door meer vering (en dat is bedoelt op alle treinen)?
ha, dus het gene wat siemens had beloofd " je zal geen schokje voelen op deze moderne treinen" is dus verre van waar :p (kan dat niet opgelost worden door meer vering (en dat is bedoelt op alle treinen)?
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Mooi dat de displays al van in het begin werken, zo hoort het. Is bij Breaks en CityRail niet het geval...
Maar zijn de letters erop niet nogal aan de kleine kant?
Maar zijn de letters erop niet nogal aan de kleine kant?
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
tijdens het rijden voel je heel weinig schokken, door de wissels voel je wel wat meer. Nu wou ik gewoon aanhalen over het doorlopen door dat sas als men dan door de wissels rijd .bobke schreef:"Een zicht door het gang pad. Na het buiten rijden van Charleroi gingen we door enkele wissels, als men dan in het sas staat tussen de 2 rijtuigen dan zal men toch flink door elkaar zijn geschud, je moet er maar eens op letten als je de kans hebt ."
ha, dus het gene wat siemens had beloofd " je zal geen schokje voelen op deze moderne treinen" is dus verre van waar :p (kan dat niet opgelost worden door meer vering (en dat is bedoelt op alle treinen)?
je kan dit zeer goed lezen, aan elke deur hangen deze en de indeling is zo dat men deze goed kan lezen vanop elke plek wel .Ruben schreef:Mooi dat de displays al van in het begin werken, zo hoort het. Is bij Breaks en CityRail niet het geval...
Maar zijn de letters erop niet nogal aan de kleine kant?
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Moet er hier niet de eindhalte opstaan van de trein, of is het hier al stuk.Robin schreef: Het keren te Erquelinnes
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Kan storing zijn vanuit het fototoestel zelf, dit heb ik ook vaak gehad. Als u bijvoorbeeld beelden op kranten ziet, waarbij led teksten worden getoond, ziet u dit wel is storen. Dit is hier een voorbeeld van.
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Dat is normaal bij het maken van een foto van dergelijk display.
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Een gangpad tussen twee rijtuigen kan je niet "schokvrij" krijgen. Het citaat waar jij naar verwijst is als op je op de gewone plaatsen zit in een rijtuig. Trouwens een wisselstraat is zo al iets schokkerig op zich (Belgische wissels zijn alles behalve comfortabel te noemen in de meeste gevallen) dus zelfs met de duurste ophanging ter wereld zal je daar uw balans wat verliezen als je niet stevig op je benen staat. Het gaat om een bewegend en flexibel element tussen de rijtuigen. Moest het dat niet doen zou het gewoonweg breken.bobke schreef:"Een zicht door het gang pad. Na het buiten rijden van Charleroi gingen we door enkele wissels, als men dan in het sas staat tussen de 2 rijtuigen dan zal men toch flink door elkaar zijn geschud, je moet er maar eens op letten als je de kans hebt ."
ha, dus het gene wat siemens had beloofd " je zal geen schokje voelen op deze moderne treinen" is dus verre van waar :p (kan dat niet opgelost worden door meer vering (en dat is bedoelt op alle treinen)?
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Dat is geen storing hoor, maar gewoon de werking van een LED-scherm. De LED's branden niet constant maar flikkeren heel snel aan en uit. Onze ogen zien dat als een constant brandend licht, maar een camera met snelle sluitertijd kan de lampjes wel in hun donkere stand zienGuus schreef:Kan storing zijn vanuit het fototoestel zelf, dit heb ik ook vaak gehad. Als u bijvoorbeeld beelden op kranten ziet, waarbij led teksten worden getoond, ziet u dit wel is storen. Dit is hier een voorbeeld van.
EDIT: de verdere berichten uit dit topic zijn verplaatst naar het topic over de MS08
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 17:55
- Locatie: Stolwijk (Z-H Nederland)
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
Ik weet niet of ze van binnen er hetzelfde uit zien als de BR 460 van TransRegio maar het ziet er mooi uit, beter dan de Br460 vindt ik. hier vond ik wat foto's van de Br 460 bij onze oosterburen