01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Robin »

Vandaag was ik dus afgezakt naar het zuiden van het land namelijk Charleroi-Sud om daar de Desiro te nemen naar Erquelinnes en nadien terug.

een kwartier voor tijd kwamen de 2stellen aangereden aan perron 11, al gauw kwam er nog personeel kijken naar deze aanwinst waar zei als eerste mee mogen rijden. Afbeelding Afbeelding Nog eerst even aanschuiven achter de trein naar Walcourt. Afbeelding Eenmaal onderweg heb je wel een groot zicht naar buiten toe. Afbeelding Een zicht door het gang pad. Na het buiten rijden van Charleroi gingen we door enkele wissels, als men dan in het sas staat tussen de 2 rijtuigen dan zal men toch flink door elkaar zijn geschud, je moet er maar eens op letten als je de kans hebt :shock: . Afbeelding De display en omroepsysteem, werkt geweldig en knap. De stem is duidelijk hoorbaar en iedereen vond dit wel een flinke verbetering. Afbeelding Zodra men aan de stopplaats staat blijft de naam erop staan tot de trein weer vertrekt Afbeelding Het keren te Erquelinnes Afbeelding Het moest er natuurlijk van komen :roll: Afbeelding
Mijn gedacht; een hele vooruitgang met dit stel, als je recht staat en je hebt u niet vast dan zal je snel op de grond liggen denk ik. De Desiro trekt enorm snel op, ook al rijdend gaat deze vlot van 60 naar 100. Iedereen was aangenaam verrast, zelfs van de grote luxe wc :lol: .
Enig nadeel wel van de open ruimte door gans de trein, zodra de deuren open gaan met dit koude weer voel je goed een koude vlaag naar binnen trekken, al goed dat de deuren snel terug sluiten automatisch.

Het treinpersoneel is er trouwens ook wel voor te vinden al is het nog even leren de komende tijd. De instructeur voor de TBG is er alvast heel trots op :D .
En om defecten te verhelpen rijd er altijd iemand mee van Siemens zodat men het snel kan oplossen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Stijn91 »

Robin schreef: Afbeelding Mijn gedacht; een hele vooruitgang met dit stel, als je recht staat en je hebt u niet vast dan zal je snel op de grond liggen denk ik. De Desiro trekt enorm snel op, ook al rijdend gaat deze vlot van 60 naar 100. Iedereen was aangenaam verrast, zelfs van de grote luxe wc :lol: .
Enig nadeel wel van de open ruimte door gans de trein, zodra de deuren open gaan met dit koude weer voel je goed een koude vlaag naar binnen trekken, al goed dat de deuren snel terug sluiten automatisch.

Het treinpersoneel is er trouwens ook wel voor te vinden al is het nog even leren de komende tijd. De instructeur voor de TBG is er alvast heel trots op :D .
En om defecten te verhelpen rijd er altijd iemand mee van Siemens zodat men het snel kan oplossen.
Zo 2 Desiro's is echt wel heel lang.
Over dat van als je recht staat en niks vast hebt, meen je dat? Het voordeel is dat je een goed overzicht hebt en snel ziet waar er nog plaat is dus je kunt u snel zetten.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Dieselfreak »

Knappe beelden :D
Wordt elke verbinding Charleroi - Erquelinnes nu met Desiro gedaan?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef: Zo 2 Desiro's is echt wel heel lang.
Exact even lang als 2 breaks of 2 MS96 ... Uw punt is ?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef: Zo 2 Desiro's is echt wel heel lang.
Exact even lang als 2 breaks of 2 MS96 ... Uw punt is ?
Ik ben het gewoon van altijd in klassieke motorstellen te zitten, dus daar tegen is 2 stellen echt wel lang.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Robin »

als je het niet gewoon bent van de trein te nemen en tegen de schommelingen in te gaan zal je wel is ergens tegens botsen. Ik denk wel dat de TB ergens om het comfort moet denken en dat dit om te 'proberen' is.
Stel dat die 'probeert' en nog niet voluit trekt dan wil ik niet weten wat dat stel gaat geven als je het kot open trekt. Ik had de indruk dat de instructeur ook elke keer verbaast was want die mens lag er bijna een paar keer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door bobke »

"Een zicht door het gang pad. Na het buiten rijden van Charleroi gingen we door enkele wissels, als men dan in het sas staat tussen de 2 rijtuigen dan zal men toch flink door elkaar zijn geschud, je moet er maar eens op letten als je de kans hebt :shock: ."

ha, dus het gene wat siemens had beloofd " je zal geen schokje voelen op deze moderne treinen" is dus verre van waar :p (kan dat niet opgelost worden door meer vering (en dat is bedoelt op alle treinen)?
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Ruben »

Mooi dat de displays al van in het begin werken, zo hoort het. Is bij Breaks en CityRail niet het geval...
Maar zijn de letters erop niet nogal aan de kleine kant?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Robin »

bobke schreef:"Een zicht door het gang pad. Na het buiten rijden van Charleroi gingen we door enkele wissels, als men dan in het sas staat tussen de 2 rijtuigen dan zal men toch flink door elkaar zijn geschud, je moet er maar eens op letten als je de kans hebt :shock: ."

ha, dus het gene wat siemens had beloofd " je zal geen schokje voelen op deze moderne treinen" is dus verre van waar :p (kan dat niet opgelost worden door meer vering (en dat is bedoelt op alle treinen)?
tijdens het rijden voel je heel weinig schokken, door de wissels voel je wel wat meer. Nu wou ik gewoon aanhalen over het doorlopen door dat sas als men dan door de wissels rijd ;).
Ruben schreef:Mooi dat de displays al van in het begin werken, zo hoort het. Is bij Breaks en CityRail niet het geval...
Maar zijn de letters erop niet nogal aan de kleine kant?
je kan dit zeer goed lezen, aan elke deur hangen deze en de indeling is zo dat men deze goed kan lezen vanop elke plek wel ;).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Stijn91 »

Robin schreef: Het keren te Erquelinnes Afbeelding
Moet er hier niet de eindhalte opstaan van de trein, of is het hier al stuk.
Guus

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Guus »

Kan storing zijn vanuit het fototoestel zelf, dit heb ik ook vaak gehad. Als u bijvoorbeeld beelden op kranten ziet, waarbij led teksten worden getoond, ziet u dit wel is storen. Dit is hier een voorbeeld van.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Steven »

Dat is normaal bij het maken van een foto van dergelijk display.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Steven »

bobke schreef:"Een zicht door het gang pad. Na het buiten rijden van Charleroi gingen we door enkele wissels, als men dan in het sas staat tussen de 2 rijtuigen dan zal men toch flink door elkaar zijn geschud, je moet er maar eens op letten als je de kans hebt :shock: ."

ha, dus het gene wat siemens had beloofd " je zal geen schokje voelen op deze moderne treinen" is dus verre van waar :p (kan dat niet opgelost worden door meer vering (en dat is bedoelt op alle treinen)?
Een gangpad tussen twee rijtuigen kan je niet "schokvrij" krijgen. Het citaat waar jij naar verwijst is als op je op de gewone plaatsen zit in een rijtuig. Trouwens een wisselstraat is zo al iets schokkerig op zich (Belgische wissels zijn alles behalve comfortabel te noemen in de meeste gevallen) dus zelfs met de duurste ophanging ter wereld zal je daar uw balans wat verliezen als je niet stevig op je benen staat. Het gaat om een bewegend en flexibel element tussen de rijtuigen. Moest het dat niet doen zou het gewoonweg breken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Shrek »

Guus schreef:Kan storing zijn vanuit het fototoestel zelf, dit heb ik ook vaak gehad. Als u bijvoorbeeld beelden op kranten ziet, waarbij led teksten worden getoond, ziet u dit wel is storen. Dit is hier een voorbeeld van.
Dat is geen storing hoor, maar gewoon de werking van een LED-scherm. De LED's branden niet constant maar flikkeren heel snel aan en uit. Onze ogen zien dat als een constant brandend licht, maar een camera met snelle sluitertijd kan de lampjes wel in hun donkere stand zien :wink:

EDIT: de verdere berichten uit dit topic zijn verplaatst naar het topic over de MS08
bahnrunner
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 jan 2007, 17:55
Locatie: Stolwijk (Z-H Nederland)

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door bahnrunner »

Ik weet niet of ze van binnen er hetzelfde uit zien als de BR 460 van TransRegio maar het ziet er mooi uit, beter dan de Br460 vindt ik. hier vond ik wat foto's van de Br 460 bij onze oosterburen
Plaats reactie