Brussel-Nationaal-Luchthaven

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Brussel-Nationaal-Luchthaven

Bericht door Dieselfreak »

Ik ben van plan morgen de luchthaven van Zaventem eens te bezoeken. Nu is mijn vraag: maakt station Brussel-Nationaal-Luchthaven deel uit van zone Brussel? Met andere woorden: is een ticket naar Brussel heen- en terug geldig als je naar station Brussel-Nationaal-Luchthaven spoort? Verder zou ik daarna misschien nog een tijdje in Brussel zelf rondhangen. Kan ik reglementair van BNL naar een station in Brussel zelf gaan, daar uitstappen om later met de trein van Brussel naar Kortrijk te sporen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Brussel-Nationaal-Luchthaven

Bericht door groentje »

Op de eerste vraag kan ik antwoorden: nee, de luchthaven hoort niet tot Zone Brussel. Er bestaat wel een bijzonder ticket naar de luchthaven, rond de 20 euro geloof ik.
Op de tweede vraag: aangezien je sowieso moet overstappen in Brussel voor Kortrijk, denk ik niet dat men er veel problemen over zou maken dat je enkele aansluitingen laat rijden, maar een onderbreking in Brussel is in principe niet reglementair.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Brussel-Nationaal-Luchthaven

Bericht door FLV-FGSP »

Weekend Kortrijk - Brussel-Luchthaven is 13,80 euro. (Het ticket waar Groentje op doelt is een speciaal heen- en terugticket dat 1 jaar geldig is.)
Reisonderbreking in Brussel is idd niet reglementair, maar in de praktijk wordt daar nooit moeilijk over gedaan.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Brussel-Nationaal-Luchthaven

Bericht door apestaart »

Aangezien Brussel-Nationaal niet tot de zone Brussel behoort, mag men ook
gebruik maken van de Key Card om van zone Brussel naar Brussel-Nationaal
te reizen
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Brussel-Nationaal-Luchthaven

Bericht door groentje »

In tegenstelling tot wat ik dacht is de Luchthaven bereikbaar met een Key Card vanuit Brussel Noord, dus een weekendbiljet Kortrijk-Brussel is combineerbaar met een Key Card B.Noord-Luchthaven.
En dat zal inderdaad interessanter zijn dan het luchthavenbiljet waar ik naar refereerde, 22 euro is daar het plafond.
Plaats reactie