MOBIB-kaart kopen: wáár?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
kika

Re: MOBIB-kaart kopen: wáár?

Bericht door kika » 17 feb 2018, 15:33

AK81 schreef:
15 feb 2018, 20:52
Via de E-shop van de TEC kan je kosteloos een Basic-kaart aanvragen. Maandag online aangevraagd, woensdag al in de bus. In tegenstelling tot bijvoorbeeld De Lijn komt de Mobib van TEC in een stevige plastic hoes.
Kosteloos? Ik lees 5€. Bepaalde aanbieding of link? De ietwat dubieuze website die jotie aanhaalde, werkt wel degelijk trouwens, heb het uitgeprobeerd. Niet alle landen staan er op als je een kaart aanvraagt, postcodedatabases van buitenlanden laten wat te wensen over, maar ik heb m'n werkende mobib-kaart ontvangen :D

overweg13

Bericht door overweg13 » 17 feb 2018, 16:58

De kaart kost inderdaad normaal gezien €5.00 maar met de beperkte tariefverhoging heeft men ook een actie voor de Mobib gelanceerd. Het was namelijk vooral de prijs van de losse biljetten die omhoogging en men wilde wijzen op een goedkoop alternatief: abonnement of rittenkaart op de Mobib. Om de Mobib extra te promoten is die tijdelijk gratis: https://www.infotec.be/fr-be/minformer/ ... dnews=6501.
Met vriendelijke groet

overweg13

kika

Bericht door kika » 17 feb 2018, 22:22

Bedankt, helaas heb ik nu al die andere. De webshop is er niet op aangepast en toont nog de reguliere prijzen :cry: Sowieso is die abonimable, wachtwoordveld beperkt tot 15 karakters, een 'leeg' commercieel aanbod, een statuut zonder kenmerken, vele taalfouten, iets met een voorinschrijving die met veel moeite te vinden is die 'bevestigd' moet worden zonder verduidelijking, een telefoon fixe, … beschamend zoiets in 2018. Die van Interparking ziet er gewoon uit als ooit gemaakt en verder verlaten in 2013 ofzo, ook niet goed uiteraard, maar dat is tenminste geen instantie waar ik iets van verwacht.
En blijkbaar eist de TEC ook een foto voor een standaard mobib en zijn ze niet in staat te communiceren in het Duits, Engels noch Nederlands (afdeling Lüttich-Verviers). Ik kon toch proberen :mrgreen:

AK81

Bericht door AK81 » 22 feb 2018, 20:58

Welkom in België... waar we er nog altijd niet in slagen om zelfs op een 'normale' manier met de klanten, sorry, 'gebruikers', te communiceren...... :oops:

kika

Bericht door kika » 22 feb 2018, 21:24

AK81 schreef:
22 feb 2018, 20:58
Welkom in België... waar we er nog altijd niet in slagen om zelfs op een 'normale' manier met de klanten, sorry, 'gebruikers', te communiceren...... :oops:
Gebruikers? Klanten? Je solliciteert eerst naar de eventuele mogelijkheid om producten af te nemen :roll:

Steve

Bericht door Steve » 12 mar 2018, 10:57

Update: sinds nu kan De Lijn normaal gesproken ook MOBIB-kaarten van de andere operators verwerken.

Hiermee zijn de kaarten van de vier operatoren nu dus in principe "universeel" en zijn de kaarten van de NMBS (of MIVB voor wie vaak in Brussel is) de beste keuze, nota bene door het makkelijk kunnen omruilen bij problemen of verlies. Bij De Lijn blijft dat een groot probleempunt (10 dagen wachten op je nieuwe kaart en in de tussentijd kunnen fluiten naar je vervoerbewijzen van andere operatoren), bij de TEC zit je dan weer met de moeilijke bereikbaarheid van hun verkooppunten.

overweg13

Bericht door overweg13 » 12 mar 2018, 15:44

Steve schreef:
12 mar 2018, 10:57
Update: sinds nu kan De Lijn normaal gesproken ook MOBIB-kaarten van de andere operators verwerken.

Hiermee zijn de kaarten van de vier operatoren nu dus in principe "universeel" en zijn de kaarten van de NMBS (of MIVB voor wie vaak in Brussel is) de beste keuze, nota bene door het makkelijk kunnen omruilen bij problemen of verlies. Bij De Lijn blijft dat een groot probleempunt (10 dagen wachten op je nieuwe kaart en in de tussentijd kunnen fluiten naar je vervoerbewijzen van andere operatoren), bij de TEC zit je dan weer met de moeilijke bereikbaarheid van hun verkooppunten.
Het is alleszins een goede suggestie om een kaart bij de NMBS te kopen. (Zolang de loketten nog open blijven...) Wij zijn alleszins van plan om geleidelijk alles op een kaart van de NMBS te plaatsen. (Kan dat ook sneller? Bijvoorbeeld door nu al bestaande abonnementen op een nieuw aan te maken MOBIB van de NMBS te laten plaatsen? Een verhuis voor het abonnement vervalt dus.)
Met vriendelijke groet

overweg13

Steve

Bericht door Steve » 12 mar 2018, 15:51

Bestaande abonnementen kun je niet zomaar van de ene kaart op de andere overzetten. Bij een verlenging (nieuwe aankoop dus) kun je natuurlijk wel de andere kaart bovenhalen en vragen dat die in het vervolg gebruikt wordt.

joverwimp

Bericht door joverwimp » 13 mar 2018, 18:35

overweg13 schreef:
12 mar 2018, 15:44
Steve schreef:
12 mar 2018, 10:57

Het is alleszins een goede suggestie om een kaart bij de NMBS te kopen. (Zolang de loketten nog open blijven...) Wij zijn alleszins van plan om geleidelijk alles op een kaart van de NMBS te plaatsen. (Kan dat ook sneller? Bijvoorbeeld door nu al bestaande abonnementen op een nieuw aan te maken MOBIB van de NMBS te laten plaatsen? Een verhuis voor het abonnement vervalt dus.)
Een kaart (op naam) van de NMBS heeft het voordeel dat bij verlies de vervanging maar half zo duur is als bij De Lijn of MIVB.
MAAR je kan er geen abonnement van De Lijn op zetten. Bij mijn weten worden die nog altijd gemaakt op hun eigen kaart, en vervolgens met de post naar u gestuurd.
Nog een eigenaardigheid die ik een jaar geleden ervaarde: mijn treinabonnement op een kaart van de NMBS kwam (ongevraagd) ook terecht op mijn kaart van De Lijn. Zodoende had ik de keus om het treinabonnement te verlengen op de kaart van De Lijn. Overigens hadden de treinbegeleiders nog nooit een abonnement gezien op een kaart van De Lijn, ze dachten dat ik me vergist had.

Plaats reactie