digitale railpass

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
overweg13

digitale railpass

Bericht door overweg13 » 22 nov 2020, 14:55

Sinds enkele weken is het mogelijk om via de KBC-app een digitale Railpass (Standard Multi bweuh...) aan te kopen. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, want we hebben nog een papieren pass met 6 ritten liggen en in coronatijden worden die minder snel opgebruikt dan gewoonlijk. Iemand ervaring hiermee? Wat krijg je dan precies? Een toegestuurde of af te halen pass (dat zou pass dom zijn) of een echte digitale drager in de KBC-app?
Met vriendelijke groet

overweg13

Terminus

Re: digitale railpass

Bericht door Terminus » 23 nov 2020, 16:27

Hallo Vic,

Ik denk dat dit al meer dan een jaar bestaat. Ik zat - lang voor Corona - eens tegenover een reizigster die bij de controle haar smartphone bovenhaalde en tegen de treinbegeleider zei dat het spannend was want dat ze voor het eerst een digitale Pass via de KBC-app had gekocht. Ik heb de dame uit nieuwsgierigheid ook enkele vragen gesteld: de details weet ik niet meer, maar het was wel degelijk in de applicatie zelf, en het was zeer gebruiksvriendelijk, vond ze.

nick

Bericht door nick » 27 nov 2020, 19:01

Knipex

Bericht door Knipex » 28 nov 2020, 16:20

Het lijkt me niet mogelijk om een digitale railpass door te verkopen ?
Toch een nadeel t.o.v de papiere railpass, die je aan kan bieden op de zoekertjes site indien je nog enkele ritten op je papiere railpass hebt staan.

Je moet een digitale railpass dus volledig zelf opgebruiken voor het verlopen van de geldigheid

Plaats reactie