Pagina 2 van 2

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 30 jan 2014, 21:40
door Stijn91
Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 30 jan 2014, 21:51
door Shrek
Stijn91 schreef:Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.
En met een Go-Pass geraak je niet in Aken. Wat is je punt hier eigenlijk?

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 30 jan 2014, 22:32
door Steve
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.
En met een Go-Pass geraak je niet in Aken. Wat is je punt hier eigenlijk?
Toettoet... Met een Go Pass 10 niet, maar met de Go Pass 1 Aken raak je er prima. Verder natuurlijk volledig met je eens. :mrgreen:

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 30 jan 2014, 22:41
door Stijn91
Dat er in de regels niks van klopt, er is een rechtstreekse trein Bordet - Brussel-Luxemburg waarom is het dan niet mogelijk om de Key-Card te gebruiken, er zit toch geen logica in naar mijn mening.

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 30 jan 2014, 22:51
door Steven
Maar het ene heeft niks met het andere te maken, van Lebbeke naar Jette is er ook een rechtstreekse trein en daar mag je de Keykaart evenmin gebruiken. Kortweg gezegd zijn de basisvoorwaarden voor de Keykaart simpel van a naar b voor max 15 km maar niet binnen een zelfde tariefzone. Aangezien de door u opgesomde stations binnen een zelfde tariefzone liggen voldoen ze niet voor een Keykaart maar wel aan de voorwaarden voor een JUMP. Dat staat compleet los van het feit dat je een rechtstreekse trein hebt of niet.

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 30 jan 2014, 22:54
door Stijn91
Steven schreef:Maar het ene heeft niks met het andere te maken, van Lebbeke naar Jette is er ook een rechtstreekse trein en daar mag je de Keykaart evenmin gebruiken. Kortweg gezegd zijn de basisvoorwaarden voor de Keykaart simpel van a naar b voor max 15 km maar niet binnen een zelfde tariefzone. Aangezien de door u opgesomde stations binnen een zelfde tariefzone liggen voldoen ze niet voor een Keykaart maar wel aan de voorwaarden voor een JUMP. Dat staat compleet los van het feit dat je een rechtstreekse trein hebt of niet.
Is er zo een overzicht te vinden met de stations die je hebt in die bepaalde tariefzone?

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 30 jan 2014, 23:01
door Steve

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 31 jan 2014, 08:21
door overweg13
Steven schreef:Maar het ene heeft niks met het andere te maken, van Lebbeke naar Jette is er ook een rechtstreekse trein en daar mag je de Keykaart evenmin gebruiken. Kortweg gezegd zijn de basisvoorwaarden voor de Keykaart simpel van a naar b voor max 15 km maar niet binnen een zelfde tariefzone. Aangezien de door u opgesomde stations binnen een zelfde tariefzone liggen voldoen ze niet voor een Keykaart maar wel aan de voorwaarden voor een JUMP. Dat staat compleet los van het feit dat je een rechtstreekse trein hebt of niet.
Je mag met de Keycard wel naar stations binnen dezelfde tariefzone, de enige uitzondering is de zone Brussel. Vermoedelijk is dat in afspraak met de MIVB (en mogelijk De Lijn en TEC). Het is van alle tijden dat men bij het invoeren van een nieuw soort biljet afspraken maakt om te vermijden dat tarieven elkaar overlappen of beconcurreren.

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 31 jan 2014, 08:36
door groentje
En het is makkelijk genoeg te omzeilen, vul het eerste station voor of na Brussel in, en je mag wel met je Key Card reizen in Brussel. Je kan immers afzien van een deel van je reis...

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 31 jan 2014, 10:13
door Steven
Kortweg veel zorgen voor niets [WINKING FACE]

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 31 jan 2014, 10:18
door apestaart
groentje schreef:En het is makkelijk genoeg te omzeilen, vul het eerste station voor of na Brussel in, en je mag wel met je Key Card reizen in Brussel. Je kan immers afzien van een deel van je reis...
Je vult op de Key card bv Brussel naar Linkebeek in, maar je stapt in werkelijkheid uit in Ukkel-Kalevoet

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 31 jan 2014, 10:31
door Steve
Het kan wel een pak goedkoper: met een JUMP 10 ritten betaal je 1,4 euro per rit...

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 31 jan 2014, 11:03
door Steven
Dat is inderdaad een pak goedkoper dan de Keycard.

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 01 feb 2014, 14:29
door groentje
Klopt, maar een Jump-kaart blijft enkele jaren geldig, terwijl zo'n Key Card na een jaar waardeloos is. Als het is om een lijntje vol te maken vooraleer ze waardeloos wordt, zou ik toch ook opteren voor de Key Card.

Re: Jump-kaart

Geplaatst: 02 feb 2014, 11:11
door Bibke
groentje schreef:Klopt, maar een Jump-kaart blijft enkele jaren geldig, terwijl zo'n Key Card na een jaar waardeloos is. Als het is om een lijntje vol te maken vooraleer ze waardeloos wordt, zou ik toch ook opteren voor de Key Card.
Ze is zelfs maar 6 maanden geldig.
Ik had zo eens een kaartje genomen om van Schaarbeek naar Brussel Zuid te reizen (wat eigenlijk niet mag maar door de TBG goed bevonden werd omdat ik van goede wil was geweest). Ik had beter mijn Rail Pass gebruikt € 16 versus € 7,5!!!
Gelukkig heb ik de Key Card met de overige 9 beurten nog aan iemand kunnen geven die ze kon gebruiken voor ze verviel..