Re: Jump-kaart
Geplaatst: 30 jan 2014, 21:40
Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.
En met een Go-Pass geraak je niet in Aken. Wat is je punt hier eigenlijk?Stijn91 schreef:Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.
Toettoet... Met een Go Pass 10 niet, maar met de Go Pass 1 Aken raak je er prima. Verder natuurlijk volledig met je eens.Shrek schreef:En met een Go-Pass geraak je niet in Aken. Wat is je punt hier eigenlijk?Stijn91 schreef:Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.
Is er zo een overzicht te vinden met de stations die je hebt in die bepaalde tariefzone?Steven schreef:Maar het ene heeft niks met het andere te maken, van Lebbeke naar Jette is er ook een rechtstreekse trein en daar mag je de Keykaart evenmin gebruiken. Kortweg gezegd zijn de basisvoorwaarden voor de Keykaart simpel van a naar b voor max 15 km maar niet binnen een zelfde tariefzone. Aangezien de door u opgesomde stations binnen een zelfde tariefzone liggen voldoen ze niet voor een Keykaart maar wel aan de voorwaarden voor een JUMP. Dat staat compleet los van het feit dat je een rechtstreekse trein hebt of niet.
Je mag met de Keycard wel naar stations binnen dezelfde tariefzone, de enige uitzondering is de zone Brussel. Vermoedelijk is dat in afspraak met de MIVB (en mogelijk De Lijn en TEC). Het is van alle tijden dat men bij het invoeren van een nieuw soort biljet afspraken maakt om te vermijden dat tarieven elkaar overlappen of beconcurreren.Steven schreef:Maar het ene heeft niks met het andere te maken, van Lebbeke naar Jette is er ook een rechtstreekse trein en daar mag je de Keykaart evenmin gebruiken. Kortweg gezegd zijn de basisvoorwaarden voor de Keykaart simpel van a naar b voor max 15 km maar niet binnen een zelfde tariefzone. Aangezien de door u opgesomde stations binnen een zelfde tariefzone liggen voldoen ze niet voor een Keykaart maar wel aan de voorwaarden voor een JUMP. Dat staat compleet los van het feit dat je een rechtstreekse trein hebt of niet.
Je vult op de Key card bv Brussel naar Linkebeek in, maar je stapt in werkelijkheid uit in Ukkel-Kalevoetgroentje schreef:En het is makkelijk genoeg te omzeilen, vul het eerste station voor of na Brussel in, en je mag wel met je Key Card reizen in Brussel. Je kan immers afzien van een deel van je reis...
Ze is zelfs maar 6 maanden geldig.groentje schreef:Klopt, maar een Jump-kaart blijft enkele jaren geldig, terwijl zo'n Key Card na een jaar waardeloos is. Als het is om een lijntje vol te maken vooraleer ze waardeloos wordt, zou ik toch ook opteren voor de Key Card.