Go Pass

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Go Pass

Bericht door rvdborgt »

Vank schreef:Feit is gewoon, laat die passen bestaan (shoppingbiljets zijn het meest interessant).
Als ik er geen voordeel meer in vind, schaf ik mij een auto aan en is de NMBS mij kwijt als klant, en ik denk dat er velen zullen volgen.
Kunnen we met ons allen gezellig aanschuiven in de file :(.
Ik denk niet dat de passen direct bedreigd zijn. Als je overigens eerst nog een auto moet aanschaffen, dan ziet de rekening er wel een beetje anders uit. Dan kun je ook een jaarnetabonnement kopen; dan hoef je je nergens meer zorgen over te maken :-)

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Go Pass

Bericht door overweg13 »

Vank schreef:Klopt, maar ik zit daar niet op school.

Feit is gewoon, laat die passen bestaan (shoppingbiljets zijn het meest interessant).
Als ik er geen voordeel meer in vind, schaf ik mij een auto aan en is de NMBS mij kwijt als klant, en ik denk dat er velen zullen volgen.
Kunnen we met ons allen gezellig aanschuiven in de file :(.
Een klant die toch van plan is om maar tot zijn 26ste te blijven, is voor de NMBS nu echt niet zo veel waard. Want ik vermoed dat je dan dus als treinreiziger afhaakt, omdat de goedkope formules onbereikbaar geworden zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Fles

Re: Go Pass

Bericht door Fles »

Vank schreef:Ik reis wekelijks met de trein, als ze de Go Pass afschaffen zijn ze mij als vaste klant kwijt.
Ik lever iedere maand 46 euro op voor de NMBS.

Losse tickets zal ik niet kopen want H/T kost mij dat 18 euro.
Dat klinkt wel raar op zich. Wat is er zo onoverkomelijk aan 18 euro? Bovendien, ALS ze ooit de GoPass afschaffen, reken maar dat er een andere kortingformule voor terugkomt. Anders was heel die NMBS-bende allang op de fles (whehe, hij zei "fles" :P :lol: ) geweest.
ik heb een rijbewijs maar geen auto (klinkt misschien raar voor een jonge gast van 21).
Dat klinkt dan weer totaal niet raar :!:
Dietrich

Re: Go Pass

Bericht door Dietrich »

Losse tickets komen veel duurder uit he, 18 euro H/T, dus voor één dag. :)

En ik denk niet dat ze daar op de fles zullen gaan zonder GoPass, het meeste geld komt van de pendelaars met abonnementen.

Voor de rest ga ik mij niet uitspreken over het nut er van, heb de discussie quasi niet gevolgd. Al versta ik de vele mensen hier wel die niet zonder de goedkopere formule kunnen (ikzelf heb het geluk gratis vorderingen te hebben via werk van pa).
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Go Pass

Bericht door overweg13 »

In de hele discussie is er wel vaak gesproken over het afschaffen van de Go-Pass, maar ook over alternatieven die het verdwijnen van de Go-Pass kunnen opvangen. Het gaat dus niet over het verdwijnen van goedkope tarieven voor jongeren, wel over dat van de Go-Pass, en wat mij betreft van alle Passen ineens. Er bestaan alternatieven voor het fideliseren van de klant: ik den k bijvoorbeeld aan de halveprijskaart, waarvan je de prijs zou kunnen laten variëren volgens de leeftijd. Een bijkomend voordeel voor de NMBS is dat ze een schat aan gegevens kan opvissen die nu verloren gaan: reisdatum, vertrekstation, bestemmingsstation. Voor de klant zit er dan weer een voordeel in het opvullen van het toch wel enorme gat tussen de bruikbaarheid van de Key Card en GoPass/RailPass. Ik hoor heel veel jongeren klagen dat ze daar veel voor moeten betalen.
Met vriendelijke groet

overweg13
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Go Pass

Bericht door treinbruno »

Doe dan zoiets als in nederland en laat jongeren gratis rijden :P
Afbeelding
Fles

Re: Go Pass

Bericht door Fles »

treinbruno schreef:Doe dan zoiets als in nederland en laat jongeren gratis rijden :P
Mja, dat zou leuk zijn he? :lol:
Vank

Re: Go Pass

Bericht door Vank »

treinbruno schreef:Doe dan zoiets als in nederland en laat jongeren gratis rijden :P
Dat is de beste oplossing, dan zul je mij iedere dag wel ergens tegenkomen.
Nee, ik weet dat dit voor de NMBS onhaalbaar is.

Wat er nog moet toegevoegd worden in het rijtje is een soort maandabbonement waar je onbeperkt mag van beginstation naar eindstation rijden die vooraf aangegeven moet worden.

bv. Oostende - Mechelen

Op basis van dat traject wordt de prijs berekend voor een maand. Bv. 40 euro.


Bv. Oostende - Brugge

Zou dan op iets van 20 euro kunnen komen.




Zo'n systeem lijkt me ook wel interessant. Na een maand vervalt het 'abbonement' en die je een nieuwe aan te kopen.
Hiermee zul je vele auto's van de weg kunnen halen.
Mocht het succes hebben kun je er een variant op maken dat begin en eindstation niet vermeld staan en je dus kan kiezen. Maar dat de prijs dan X3 gedaan wordt.
Dietrich

Re: Go Pass

Bericht door Dietrich »

Euh is dat niet gewoon het systeem van de bestaande abonnementen? Ik kan nu ook al onbeperkt reizen tussen begin- en eindpunt van mijn abonnement. :?

En als uw begin- of eindpunt een zone is zoals Brussel is de vrijheid nog groter (gezien de omvang van die zone).
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Go Pass

Bericht door overweg13 »

Vank schreef:
treinbruno schreef:Doe dan zoiets als in nederland en laat jongeren gratis rijden :P
Dat is de beste oplossing, dan zul je mij iedere dag wel ergens tegenkomen.
Nee, ik weet dat dit voor de NMBS onhaalbaar is.

Wat er nog moet toegevoegd worden in het rijtje is een soort maandabbonement waar je onbeperkt mag van beginstation naar eindstation rijden die vooraf aangegeven moet worden.

bv. Oostende - Mechelen

Op basis van dat traject wordt de prijs berekend voor een maand. Bv. 40 euro.


Bv. Oostende - Brugge

Zou dan op iets van 20 euro kunnen komen.




Zo'n systeem lijkt me ook wel interessant. Na een maand vervalt het 'abbonement' en die je een nieuwe aan te kopen.
Hiermee zul je vele auto's van de weg kunnen halen.
Mocht het succes hebben kun je er een variant op maken dat begin en eindstation niet vermeld staan en je dus kan kiezen. Maar dat de prijs dan X3 gedaan wordt.
Sorry, maar treinkaarten bestaan toch al? Voor een week, een maand, drie maand, een jaar.
Met vriendelijke groet

overweg13
Vank

Re: Go Pass

Bericht door Vank »

Dan moet je kunnen verantwoorden dat je ergens werkt of studeert.
Ik dacht dat de gewone abonnementen niet vrij te koop zijn en aan gunstige prijzen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Go Pass

Bericht door Steven »

enkel voor studenten boven de 18 is dat zo voor scholieren en gewoon werkende mensen moet je geen bewijzen hebben van school of werk. voor uw werk is het wel zo dat als je gratis woonwerkverkeer wil met tussenkomst van de werkgever je een attest moet hebben, maar je bent daar ni voor verplicht om dit te gebruiken natuurlijk :lol:
verder bestaat er ook een netkaart, eentje waar je heel jaar heel belgie mag mee op en af reizen. jammer voor het bedrag dat je ineens op tafel mag leggen.
Vank

Re: Go Pass

Bericht door Vank »

En hoeveel kost zo'n netkaart?
Ik heb het eens uitgerekend en voor mij was een Go-pass het goedkoopst.


Wekelijks van Torhout naar Mechelen (heen en terug).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Go Pass

Bericht door Steven »

alle prijzen staan altijd online van dit soort forumeles

http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/train ... /index.php
Vank

Re: Go Pass

Bericht door Vank »

Wel een beetje duur vind ik.
Plaats reactie