internationale reis: rail pass tot laatste Belgische station

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
basp

internationale reis: rail pass tot laatste Belgische station

Bericht door basp »

Hallo,

Ik zou graag op zondag 12/08 met mijn fiets vanuit Antwerpen-Centraal naar Basel reizen.
Er is een rechtstreekse "EC97" trein om 13u09 vanuit Brussel-Zuid.

De online bookingsmodule komt echter af met Thalys / TGV treinen, waar ik mijn fiets niet zomaar op kan meenemen.
Als ik dezelfde vraag stel met vertrekstation Brussel-Zuid of Aarlen dan kan ik die namiddagtrein wel selecteren.

Daarom volgende vraag:
Mag ik via een rail pass reizen tot in Arlon. Daar gewoon op de trein blijven zitten en met het ticket Arlon-Basel verder reizen. (dit zou me ook goedkoper uitkomen).
En mijn fietsticket wél rechtstreeks vanuit Antwerpen naar Basel nemen. (Kan ik sowieso niet online boeken)

(Als ik geen fiets bij heb zouden ze me dit in principe niet kunnen verbieden denk ik,want ik kan altijd, bij wijze van spreken afstappen en terug opstappen. Ik neem niet zomaar het laatste Belgische station, maar het laatste Belgische station waar de trein ook stopt)

mvg, Bart
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: internationale reis: rail pass tot laatste Belgische sta

Bericht door Steven »

De boekingsmodule denkt niet aan het feit dat jij een fiets kan hebben. Gewoon doen zoals je van plan bent.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: internationale reis: rail pass tot laatste Belgische sta

Bericht door groentje »

Er is geen enkele regel die wat je van plan bent, verbiedt. Zelfs geen betwistbare, zoals het verbod op combinaties met goedkopere kaartjes voor kort grensoverschrijdend verkeer
Plaats reactie