Studeren in Nederland

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Miki

Studeren in Nederland

Bericht door Miki »

Er is al een oud topic hierover; maar ik kon er geen goede (en up to date) oplossing vinden.

Vanaf volgend jaar begin ik te studeren in Utrecht (Nederland). Het dichtste station bij mij is Veurne. Mijn vraag is nu hoe ik het goedkoopst (en zo snel mogelijk; de snelst mogelijke aansluitingen zorgen al voor een reis van 4u55) tussen deze 2 stations kan raken. Ik zou ongeveer 2-4 keer per maand het traject heen-terug doen, voornamelijk tijdens de weekends. Ik ben dus een student en val (met mijn leeftijd) in de categorie 'jongere'. Verder heb ik (helaas) geen recht op een OV-studentenkaart in Nederland.

Natuurlijk heb ik zelf al heel wat geprobeerd maar mogelijks weten jullie nog betere oplossingen.
  • Oplossing 1) zomerpromotie. Gedurende de zomermaanden is er een promotie
    b-europe schreef: Reis van eender welk station in België naar eender welke bestemming in Nederland voor slechts € 19 per traject

    Één prijs van € 19 per enkele reis in 2e klas (€ 25 in 1e klas) van eender welk station in België naar eender welke bestemming in Nederland
    promo te koop van 1 juli t.e.m. 16 augustus, met aankoop ten laatste 3 dagen vóór de reisdatum
    aanbieding geldig voor reizen van 15 juli t.e.m. 19 augustus (in 1e klas: ook geldig op 7 en 8 juli)
    Enkel voor reizen met InterCity of InterRegio treinen via de lijn Brussel-Antwerpen-Amsterdam (niet via Luik-Maastricht)
    Niet geldig aan boord van Thalys
    Geen omwisseling of terugbetaling
    Het probleem met deze oplossing is dat het volgens mij goedkoper moet kunnen als student en dat het enkel tijdens de zomer geldig is.
  • Oplossing 2) internationaal ticket
    Het ticket 'Veurne-Utrecht' kost me, volgens de configurator op b-europe, €33.10 per rit.
    Het hele jaar geldig, maar in mijn ogen veel te duur.
  • Uitbreidingen voor oplossingen 2)