Staking 14 november

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Staking 14 november

Bericht door SteC »

Morgen wordt er naar verluidt gestaakt in Belgie en Frankrijk. Ik heb een non-flex thalys ticket Rotterdam-Parijs, die ze bij Thalys weigeren om te boeken wegens staking. Hoe groot is de kans dat ik morgen in Parijs geraak?
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Staking 14 november

Bericht door groentje »

Bestaand. Het is nog koffiedik kijken wat de gevolgen zullen zijn, naar alle waarschijnlijkheid zullen er wel wat treinen uitvallen, zeker in het zuiden van het land dreigt er bijna niks te rijden. En sommigen willen de seinpost van Brussel-Zuid blokkeren...
Slechts 1 vakbond roept op tot staking (al is het wel de grootste), en bij de Vlaamse vleugel is de actiebereidheid minder groot, maar je weet, je hebt niet veel stakers nodig om de boel plat te leggen.
Op de website van Thalys stond dat omwille van de staking Thalys reizigers oproept om hun reis uit te stellen, alle tickets voor betrokken treinen zijn omwisselbaar. Als je dus kan uitstellen, is dat misschien de veiligste optie...
Galactic

Re: Staking 14 november

Bericht door Galactic »

SteC schreef:Morgen wordt er naar verluidt gestaakt in Belgie en Frankrijk. Ik heb een non-flex thalys ticket Rotterdam-Parijs, die ze bij Thalys weigeren om te boeken wegens staking. Hoe groot is de kans dat ik morgen in Parijs geraak?
ALLE thalys-tickets zijn terugbetaalbaar voor de 14de.
Zie volgende link : http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisc ... 4_november

Bij "commerciële maatregelen" : "ALLE thalysbiljetten ... kunnen KOSTELOOS terugbetaald worden, ongeacht het gekozen tarief"
Omboeken is iets anders. Je kunt dus wel een volledige terugbetaling krijgen, ook al is uw ticket een non-flex.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: Staking 14 november

Bericht door SteC »

Dan heeft die gast aan de telefoon mij vandaag staan beliegen. Wel, Ik zal morgen kijken wat we krijgen.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Staking 14 november

Bericht door rvdborgt »

Galactic schreef:
SteC schreef:Morgen wordt er naar verluidt gestaakt in Belgie en Frankrijk. Ik heb een non-flex thalys ticket Rotterdam-Parijs, die ze bij Thalys weigeren om te boeken wegens staking. Hoe groot is de kans dat ik morgen in Parijs geraak?
ALLE thalys-tickets zijn terugbetaalbaar voor de 14de.
Zie volgende link : http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisc ... 4_november

Bij "commerciële maatregelen" : "ALLE thalysbiljetten ... kunnen KOSTELOOS terugbetaald worden, ongeacht het gekozen tarief"
Omboeken is iets anders. Je kunt dus wel een volledige terugbetaling krijgen, ook al is uw ticket een non-flex.
Zodra je vertraging bij aankomst op de bestemming groter dreigt te worden dan een uur, heb je ALTIJD het recht om:
1. Van de reis af te zien en je ticket terugbetaald te krijgen. Als je al onderweg bent, mag je dan zonder kosten terug naar je vertekstation.
2. Met de eerstvolgende gelegenheid (verder) te reizen.
3. (Verder) te reizen op een later tijdstip (= omboeken).

Dit hangt niet af van non-flex of niet en mag niets extra's kosten.

Groetjes,
Rian
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: Staking 14 november

Bericht door SteC »

Merci voor de antwoorden. Ik ben vandaag tot in Rotterdam geraakt.
Plaats reactie