Legale omweg van Leuven naar Zellik

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
The Terminator

Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door The Terminator »

Hallo,

Weet er iemand soms een legale omweg dat je mag afleggen met een traject Leuven-Zellik?
Dus eens een andere weg dan van Leuven naar Brussel-Noord en van Brussel-Noord naar Zellik.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door overweg13 »

Ik vrees dat je niet veel keuze hebt. Als je per se een andere reisweg wil, kun je dat met een via-biljet. Dan is zelfs een biljet leuven - Zellik via Oostende niet denkbeeldig...
Maar ik heb het toch even uitgetest, zoals je merkt in de bijgevoegde pdf. Veel fantasierijke verbindingen geeft HAFAS niet, en die durven er nochtans af en toe erg vindingrijke tussengooien. Wat nog niet betekent dat ze toegelaten zijn.
Bijlagen
HAFAS.pdf
(97.99 KiB) 297 keer gedownload
Met vriendelijke groet

overweg13
The Terminator

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door The Terminator »

overweg13 schreef:Ik vrees dat je niet veel keuze hebt. Als je per se een andere reisweg wil, kun je dat met een via-biljet. Dan is zelfs een biljet leuven - Zellik via Oostende niet denkbeeldig...
Maar ik heb het toch even uitgetest, zoals je merkt in de bijgevoegde pdf. Veel fantasierijke verbindingen geeft HAFAS niet, en die durven er nochtans af en toe erg vindingrijke tussengooien. Wat nog niet betekent dat ze toegelaten zijn.
Ok, en weet je soms hoe ik eens zo'n rit zou kunnen maken met een Via-biljet? Ik heb nu dus een campuskaart Leuven-Zellik.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door Steve »

The Terminator schreef:
overweg13 schreef:Ik vrees dat je niet veel keuze hebt. Als je per se een andere reisweg wil, kun je dat met een via-biljet. Dan is zelfs een biljet leuven - Zellik via Oostende niet denkbeeldig...
Maar ik heb het toch even uitgetest, zoals je merkt in de bijgevoegde pdf. Veel fantasierijke verbindingen geeft HAFAS niet, en die durven er nochtans af en toe erg vindingrijke tussengooien. Wat nog niet betekent dat ze toegelaten zijn.
Ok, en weet je soms hoe ik eens zo'n rit zou kunnen maken met een Via-biljet? Ik heb nu dus een campuskaart Leuven-Zellik.
Een Via-biljet is een variant op het gewone biljet, dus volledig losstaand van je Campus. Heel kort uitgelegd zijn het twee samengevoegde treinkaartjes (ietsje goedkoper dan wanneer je er twee losse zou kopen).

Als je kennelijk toch op zoek bent naar "originele" reiswegen, zou je eventueel van Leuven naar Dendermonde kunnen, en dan zo verder naar Zellik. Strikt genomen niet toegelaten (het is niet de kortste reisweg en je raakt er ook niet sneller mee op je bestemming), maar de omweg blijft enigszins beperkt en je hebt ook maar één overstap. Ik denk dat weinig TBG's er een groot punt van zouden maken. Veel gekker moet je het echter niet maken, want dan zullen er wel (terecht) wenkbrauwen gefronst worden.
The Terminator

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door The Terminator »

Steve schreef: Als je kennelijk toch op zoek bent naar "originele" reiswegen, zou je eventueel van Leuven naar Dendermonde kunnen, en dan zo verder naar Zellik. Strikt genomen niet toegelaten (het is niet de kortste reisweg en je raakt er ook niet sneller mee op je bestemming), maar de omweg blijft enigszins beperkt en je hebt ook maar één overstap. Ik denk dat weinig TBG's er een groot punt van zouden maken. Veel gekker moet je het echter niet maken, want dan zullen er wel (terecht) wenkbrauwen gefronst worden.
En denk je dat het mogelijk zou zijn om eerst in Zone Leuven naar Heverlee te reizen, om dan vervolgens via Ottignies naar Brussel-Noord (of Zellik) te gaan (of omgekeerd)?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door Steve »

The Terminator schreef:
Steve schreef: Als je kennelijk toch op zoek bent naar "originele" reiswegen, zou je eventueel van Leuven naar Dendermonde kunnen, en dan zo verder naar Zellik. Strikt genomen niet toegelaten (het is niet de kortste reisweg en je raakt er ook niet sneller mee op je bestemming), maar de omweg blijft enigszins beperkt en je hebt ook maar één overstap. Ik denk dat weinig TBG's er een groot punt van zouden maken. Veel gekker moet je het echter niet maken, want dan zullen er wel (terecht) wenkbrauwen gefronst worden.
En denk je dat het mogelijk zou zijn om eerst in Zone Leuven naar Heverlee te reizen, om dan vervolgens via Ottignies naar Brussel-Noord (of Zellik) te gaan (of omgekeerd)?
Je kunt perfect vanuit Heverlee vertrekken, dat wel (van Leuven naar Heverlee is echter iets anders, met je Campus kun je niet vrij binnen de zone reizen)... maar dan nog kun je de omweg via Ottignies niet verantwoorden. De afstand is veel langer en je bent ook op geen enkele manier sneller op je bestemming.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door Steven »

Er zijn gewoonweg voor die route geen andere keuzes, geen enkele andere route is korter of sneller en dus niet toegestaan voor de rit die je wil maken tenzij je andere tickets gaat kopen.
The Terminator

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door The Terminator »

Ok, dan kan ik spijtig genoeg geen andere spoorlijn verkennen :-( Toch bedankt iedereen! :D
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door overweg13 »

The Terminator schreef:Ok, dan kan ik spijtig genoeg geen andere spoorlijn verkennen :-( Toch bedankt iedereen! :D
Je kunt dat natuurlijk wel, naar hartenlust, maar niet met je campuskaart...
Met vriendelijke groet

overweg13
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door Retard »

Vind ik ook. Go-Pass, een gewoon biljet, weekendbiljet of nu ook Christmas-Deal.
The Terminator

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door The Terminator »

Ja, dat is waar, maar natuurlijk stuk duurder :D Nu kan ik voor 81 cent reizen :P
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door groentje »

Na je studie voor de NMBS komen werken, dan kan het nog goedkoper :mrgreen:
The Terminator

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door The Terminator »

groentje schreef:Na je studie voor de NMBS komen werken, dan kan het nog goedkoper :mrgreen:
Idd, ik zou het nog graag doen ze :D Mijnen bompa was 40 jaar lasser in CW Kessel-lo :D
korkilla

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door korkilla »

toch wel hoor.
zoek maar eens op: Heverlee-Etterbeek (=zone Brussel)
De reisweg via ottignies wordt voorgesteld, en als die wordt voorgesteld, dan is dat de snelste reisweg en moet die worden toegestaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Legale omweg van Leuven naar Zellik

Bericht door Steven »

Maar etterbeek staat niet op zijn ABO dus niet geldig.
Plaats reactie