Pagina 1 van 1

Geen CityRail meer

Geplaatst: 28 dec 2012, 17:14
door The Terminator
Iemand al opgevallen dat in de nieuwe lijn-brochure (36 in dit geval) de 'CR'-treinen nu 'L'-treinen worden genoemd? Vermoedelijk voor de onduidelijkheden?
Toen ik alleszins de eerste keer van CityRail hoorde, klonk het in mijn oren meer iets gelijkaardigs als een InterCity.

Re: Geen CityRail meer

Geplaatst: 28 dec 2012, 17:42
door Kristofke
De CityRail is net zoals de Brussels Airport Express afgeschafte terminologie.

Die managers moeten zich toch met iets bezig houden hé.

Re: Geen CityRail meer

Geplaatst: 28 dec 2012, 17:53
door Retard
Naar het schijnt zou een L-trein-rijpad goedkoper zijn dan een CR-rijpad.

Re: Geen CityRail meer

Geplaatst: 28 dec 2012, 18:30
door rvdborgt
Retard schreef:Naar het schijnt zou een L-trein-rijpad goedkoper zijn dan een CR-rijpad.
Dat is inderdaad zo - staat gewoon in de netverklaring.

Groetjes,
Rian

Re: Geen CityRail meer

Geplaatst: 28 dec 2012, 18:51
door The Terminator
Retard schreef:Naar het schijnt zou een L-trein-rijpad goedkoper zijn dan een CR-rijpad.
Wat betekent een rijpad net? Hoe bedoel je juist dat het goedkoper kan zijn?
Maar ik lig er alleszins niet van wakker, want eigenlijk was een CR-trein toch gewoon een L-trein? Ik snap niet waarom ze dat ooit een aparte naam gegeven hebben?

Re: Geen CityRail meer

Geplaatst: 28 dec 2012, 18:53
door Retard
The Terminator schreef:
Retard schreef:Naar het schijnt zou een L-trein-rijpad goedkoper zijn dan een CR-rijpad.
Wat betekent een rijpad net? Hoe bedoel je juist dat het goedkoper kan zijn?
Maar ik lig er alleszins niet van wakker, want eigenlijk was een CR-trein toch gewoon een L-trein? Ik snap niet waarom ze dat ooit een aparte naam gegeven hebben?
Een rijpad is een toelating van IT-N, een dienst van Infrabel om op dat moment op het net te mogen rijden.
De CR's zijn er gekomen om het GEN in de verf te zetten.

Re: Geen CityRail meer

Geplaatst: 28 dec 2012, 19:13
door The Terminator
Zit toch maar raar in elkaar allemaal :D
Nu rijden de klassiekjes daar met hun CityRail paintjob, en zijn er op papier eigenlijk geen CR's meer :P

Re: Geen CityRail meer

Geplaatst: 28 dec 2012, 22:44
door overweg13
The Terminator schreef: Maar ik lig er alleszins niet van wakker, want eigenlijk was een CR-trein toch gewoon een L-trein? Ik snap niet waarom ze dat ooit een aparte naam gegeven hebben?
Behalve dat het niet zo eenvoudig ligt: de L Geraardsbergen - Dendermonde stopt niet tussen Halle en Brussel-Zuid, de L van Braine-le-Comte naar Leuven wel. Je hebt nu de wat gekke situatie dat er om .23 een L-trein vertrekt in Halle die direct naar Brussel rijdt, en om .29 eentje die dat wel doet.
Overigens zou dit een ideaal moment zijn om eens een onderzoekje te doen bij de reizigers. Twee vragen zouden moeten volstaan: 1. heb je al gemerkt dat Cr's nu L genoemd worden; 2. wat houdt die naamwijziging concreet in? Het zou meteen een beeld geven van het belang van die naamgeving.

Re: Geen CityRail meer

Geplaatst: 29 dec 2012, 10:23
door The Terminator
Hazo, ja das idd wel raar.


Ik heb ook nog een vraag ivm de L1593 die ik zou moeten nemen om 22.06H in Zellik om naar Brussel-Noord te gaan (de laatste verbinding).
Maar in de dienstregeling van lijn 60 is het aankomst uur in Noord niet opgeschreven. Terwijl de routeplanner mij deze trein laat nemen + volgens Railtime stopt hij ook daadwerkelijk in Noord. Wat denken julie?

Dienstregeling lijn 60:
Afbeelding
Railtime:
Afbeelding

Re: Geen CityRail meer

Geplaatst: 29 dec 2012, 13:58
door Steven
Foutje komt is te vinden voor alle treinen van de 15xx in die richting blijkbaar als je de rest van de folder bekijkt. Niets van aantrekken dus.