Stop te Jemelle of Marloie

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Stop te Jemelle of Marloie

Bericht door The_Knitter »

Hoi,

Donderdag gaan een maat en ik vanuit Nederland even Zuid-België verkennen. Het reisplan die wij nu hebben:
09:17 Maastricht 5a 5379 Motorstel NMBS
09:51 Luik-Guillemins 2

10:22 Luik-Guillemins 5 5560 Motorstel NMBS
11:36 Jemelle 1

12:23 Jemelle 5 2110 Botsneus NMBS
13:17 Arlon 2

13:44 Arlon 1 5985 Desiro/MW41 NMBS
14:54 Bertrix 2

15:07 Bertrix 3 6086 Desiro/MW41 NMBS
16:08 Dinant 1

16:13 Dinant 1 2537 BREAK NMBS
16:42 Namen 5

17:15 Namen 11 2416 Break (?) NMBS
18:00 Luik-Guillemins 9
<overnachting, vrijdag naar Luxemburg>

Een stop in Marloie ipv Jemelle is goed mogelijk. Welk station is beter? Volgens mij kan in Marloie de IC naar Brussel nog geplaat worden, maar in Jemelle qua tijd niet meer toch?
Maar in Jemelle kan er juist meer tijd worden besteed aan het motorstel. Zal dit motorstel een bordeauxrode zijn of een grijze?

Alvast bedankt.

Gr. Durk
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Stop te Jemelle of Marloie

Bericht door Dieselfreak »

The_Knitter schreef:Volgens mij kan in Marloie de IC naar Brussel nog geplaat worden, maar in Jemelle qua tijd niet meer toch?
Geplaat worden??
The_Knitter schreef:Maar in Jemelle kan er juist meer tijd worden besteed aan het motorstel. Zal dit motorstel een bordeauxrode zijn of een grijze?
Dat weet je niet, of het een gemoderniseerd of een rood klassiekje zal zijn, is op de meeste lijnen niet te voorspellen. Maar tegenwoordig is een wit waarschijnlijker.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Stop te Jemelle of Marloie

Bericht door Bordensteker »

"Platen" oftewel op de plaat zetten, d.w.z. fotograferen.
Een term die misschien vooral of uitsluitend in Nederland gebezigd wordt.

Hier lees ik dan weer van foto's trekken, wat ik in Nederland niet zo ken.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Stop te Jemelle of Marloie

Bericht door Dieselfreak »

The_Knitter schreef:Een stop in Marloie ipv Jemelle is goed mogelijk. Welk station is beter? Volgens mij kan in Marloie de IC naar Brussel nog geplaat worden, maar in Jemelle qua tijd niet meer toch?
Klopt. De IC naar Brussel stopt in Jemelle om 11:36, en in Marloie om 11:41. Het motorstel stopt in Marloie om 11:29, dus als je daar uitstapt, kan je de gummineus richting Brussel fotograferen. Tenminste, als het motorstel een beetje op tijd is. Als het heel stipt is, heb je in Jemelle misschien geluk en is de IC J naar Brussel nog niet vertrokken of moet die zelfs nog aankomen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Stop te Jemelle of Marloie

Bericht door Retard »

In de streek van Liège is een Rood motorstel nog redelijk waarschijnlijk, de gemoderniseerde zitten in de Walen meer rond Charleroi (omdat ze daar onderhouden worden).
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stop te Jemelle of Marloie

Bericht door Mark7758 »

Jemelle is meestal beter vanwege het rangeren van de kalktreinen. 5% meer kans op beweging in het station.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Stop te Jemelle of Marloie

Bericht door The_Knitter »

Nog bedankt voor de tips, zijn inderdaad door naar Jemelle gegaan. Daar had de IC +13.
Nog de rode klassiekjes 597 (ex-Sabena) en 163 gefotografeerd. Geen rangeerbewegingen waargenomen toen.

Had wel meegelezen, maar nog niet gereageerd.
Plaats reactie