Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door The_Knitter »

Hoi,

Ik ben voor aanstaande zaterdag druk met plannen van een uitje voor fotograferen van de rode stellen rond Gent-Brugge-Kortrijk. Voor Gent-Brugge zijn er 2 omlopen in de L-trein benodigd.
Rijdt deze trein in het weekend met enkele stel of dubbele stellen? Bij dubbele stellen zijn er wat meer fotostekken benodigd want wij willen elk stel wel hebben (en ook met frontseinen :lol: ).
Hoe zit het met de lengte van de L-treinen op Brugge-Kortrijk. Enkel stel of dubbele stellen?

Alvast bedankt & groet uit Nederland
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door Retard »

Eerst en vooral heb ik zeer slecht nieuws voor je. De L-treinen tussen Brugge en Gent-Sint-Pieters worden de zaterdag (en zondag) met deense neuzen gereden i.p.v. klassiekskes :? Dit omdat deze dan doorrijdt als IR h naar Brussel.
De L-treinen tussen (Zee)Brugge en Kortrijk worden enkel in de shopping- of vakantieperiode met dubbele samenstelling gereden. Normaalgezien verzekert het eerste stel dat de vrijdag E670 verzekerd, zeker ritten tussen Zeebrugge en Kortrijk.
Wat je natuurlijk wel kan doen, is de klassiekskes fotograferen die tussen Zeebrugge en Brugge rijden, maar dit zijn dezelfde als op L66. Wel rijdt dit natuurlijk maar om de twee uur :?
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door The_Knitter »

Dan stel ik mijn rit naar deze regio even uit.

Kan jij of iemand anders mij dan vertellen waar ik aanstaande zaterdag diverse rode klassiekjes kan fotograferen?

Tuffen ze nog ergens rond Antwerpen/Leuven/Mechelen/Charleroi of ergens in de omgeving?
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door TrainzDr3ver »

Rond de luchthaven heb je er redelijk wat, die van de L-trein Leuven - 'S Gravenbrakel, de IR (Mechelen) - Luchthaven - Brussel, en ook soms op de IR Saint-Ghislain - Luchthaven/Gent - Luchthaven.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door The_Knitter »

Hmm, oké. Ik had begrepen rond Leuven, Charleroi en Namen er nog wel aardig wat rood rijdt. Dat klopt wel zo ongeveer?
De spoorlijnen L140, 139, L96 en L36(c)

Denk dat het dan zaterdag ri. L139 en L161 wordt. L96 en L36 kan ook nog, als ik daar rood voorbij ziet komen.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door The_Knitter »

Vanwege de straffe koude wind maar niet gegaan. Volgende week wel klassiekskes op L50A en L66 of kan ik dan (weer) beter ri. Leuven/Ottignies ed gaan?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door Steven »

Op L50A rijden er amper of geen in het weekend. Haast je maar want ook in het weekend begint het aantal diensten met desiro's toe te nemen.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door The_Knitter »

Niet de L-trein Gent-Brugge?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door Steven »

nee is hier al eerder gezegd, tijdens alle weekends is de L trein Gent Brugge voorzien van een MS96 (deens neus) of in uitzonderlijk geval nog eens een MS80(break)
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door Retard »

In het weekend worden in West-Vlaanderen enkel de L-treinen Zeebrugge-Brugge en Kortrijk-Brugge met klassiekskes gereden. De beide relaties zijn aan elkaar gekoppeld en in de winter staat er om de twee uur gewoon een kKlassiekske een uur aan de kant in Brugge.
Ik zal straks eens gaan kijken welke stellen er actief zijn op deze verbinding.
Wel worden af en toe de M6'ssen tussen Knokke en Brugge vervangen door klassiekskes, dit zijn meestal die dat de vrijdag E8998 verzekerd hebben.
Als er werken zijn op L50A rijdt er in het weekend elk uur een dienst met klassiekskes richting Knokke.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door The_Knitter »

Steven schreef:nee is hier al eerder gezegd, tijdens alle weekends is de L trein Gent Brugge voorzien van een MS96 (deens neus) of in uitzonderlijk geval nog eens een MS80(break)
Ah, ik dacht dat het om een eenmalige actie ging. Dan moet ik mij wijden aan L66 en Brugge-Zeebrugge.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Rode klassiekjes fotograferen L50A en L66

Bericht door Retard »

The_Knitter schreef:
Steven schreef:nee is hier al eerder gezegd, tijdens alle weekends is de L trein Gent Brugge voorzien van een MS96 (deens neus) of in uitzonderlijk geval nog eens een MS80(break)
Ah, ik dacht dat het om een eenmalige actie ging. Dan moet ik mij wijden aan L66 en Brugge-Zeebrugge.
Maar een cijfer verschil: Brugge-Zeebrugge is L51A :wink:
Plaats reactie