L-trein Brussel-Airport - Roosendaal vervallen dit weekend?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
FireSea
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:59

L-trein Brussel-Airport - Roosendaal vervallen dit weekend?

Bericht door FireSea »

Per toeval ontdekte ik vanavond in de reisplanner van NS Hispeed (ik weet het, wellicht niet de meest betrouwbare planner, maar toch...) dat morgen (zaterdag 23 februari) vanaf 14:00 uur alle L-treinen van Brussel-Nationaal-Luchthaven naar Roosendaal zijn vervallen tussen Brussel-Nationaal-Luchthaven en Antwerpen-Centraal. De L-treinen van Roosendaal naar Brussel-Nationaal-Luchthaven (tegenrichting) zouden wel gewoon hun volledige route rijden. Ik was namelijk van plan morgen eerstgenoemde trein te nemen, maar zie nu dat ie (volgens deze planner) niet rijdt. Maar het is de enige reisplanner die dit beweert en ook in de werfinfo affiches van Infrabel vind ik er niets over. Alleen over werkzaamheden tussen Antwerpen en Sint-Niklaas (die toevallig óók rond 13:00-14:00 beginnen). Maar de L-trein waar ik over schrijf, wordt niet bij de aanpassingen genoemd. En in de andere richting rijden ze wel volgens de planner van NS-Hispeed. Zou tevens betekenen dat de stations Mortsel-Deurnesteenweg, Hove, Kontich, Duffel en Sint-Katelijne-Waver in slechts één richting worden bediend.

Kortom: weet iemand wat er waar is van deze melding die de NS-Hispeed-reisplanner als enige weergeeft en waar ze deze informatie vandaan halen?
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: L-trein Brussel-Airport - Roosendaal vervallen dit weeke

Bericht door BlubBlub »

Ik vertrouw eerder op railtime om op te zoeken of een trein rijdt [en eventueel vertraging heeft].

Waarom die niet bij NS-HiSpeed te vinden zijn, daar kan ik alleen maar een aantal scenario's bedenken, doch er geen als echte reden opgeven.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: L-trein Brussel-Airport - Roosendaal vervallen dit weeke

Bericht door rvdborgt »

BlubBlub schreef:Ik vertrouw eerder op railtime om op te zoeken of een trein rijdt [en eventueel vertraging heeft].

Waarom die niet bij NS-HiSpeed te vinden zijn, daar kan ik alleen maar een aantal scenario's bedenken, doch er geen als echte reden opgeven.
Er is iets raars aan de hand inderdaad. In de planner van NSH zijn deze treinen opgeheven tussen de luchthaven en Antwerpen, d.w.z., je krijgt een reisadvies met de mededeling dat dat vervallen is (voor de treinen vanaf 13:05). De boekingsmodule van NSH weet nergens van en geeft ieder uur een verbinding, net zoals de gecombineerde planner/boekingsmodule van NMBS Europe.

Er lijkt wel iets mis te zijn met de dienstregeling: bij NMBS Europe en de planner van NSH is de vertrektijd in Antwerpen op 23 februari 1 minuut vervroegd (wat betreft het weekend alleen op die dag). In de boekingsmodule van NSH niet en bij NMBS Mobility ook niet. Daar lijkt me dan toch iets met de dataset aan de hand te zijn die de NMBS aan MERITS heeft geleverd.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: L-trein Brussel-Airport - Roosendaal vervallen dit weeke

Bericht door dentheo »

Ergens vind ik Railtime dan wel erge dom.
Ik kijk bij Kalmthout dubbelklik op trein, naar Zaventem, op het werfinfoteken en wat krijg ik: reuze lijst van werken in Gent !!!, St Niklaas etc.
Weet Raitime niet dat die trein daar niet voorbijkomt ? Ok de trein naar Roosendaal komt blijkbaar langs de werken in Gent !!!!

Ik meen dat het vroeger (jaar geleden ?) wel geselecteerd was.
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: L-trein Brussel-Airport - Roosendaal vervallen dit weeke

Bericht door Kristofke »

Deze trein krijgt deze info omdat deze op zijn rit ergens de L59 neemt tussen Antwerpen-Centraal en Antwerpen-Berchem. Dat is voor alle treinen zo, ook de IC naar en van Charleroi, die naar Luik, etc etc.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: L-trein Brussel-Airport - Roosendaal vervallen dit weeke

Bericht door Steven »

De L59 ligt in antwerpencen centraal op de +1, als de treinen via een ander verdiep gaan hebben ze totaal niet over L59 gereden en dus doet die info totaal niet ter zaken.

Ter info
+1 = L59 en L12
-1 = L27
-2 = L25
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: L-trein Brussel-Airport - Roosendaal vervallen dit weeke

Bericht door dentheo »

Steven schreef: Ter info
+1 = L59 en L12
Zou die L12 niet het antwoord zijn ? Ook al komt daar geen trein van L12 meer....
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie