TGV op 15/06/13

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

TGV op 15/06/13

Bericht door Horatio »

Hallo,

De eerste 2 weken van juni ga ik op reis naar Zuid-Frankrijk met de TGV vanuit Lille-Europe naar Toulon.
Voor de heen reis heb ik geen probleem, maar als ik mijn terugreis wil plannen op zaterdag 15 juni vind ik via 'hafas' routeplanner maar 1 verbinding voor die dag. Ook de dag voordien krijg ik maar 4 verbindingen, terwijl op andere dagen het er een pak meer zijn. (ook via nmbs-europe vind ik niet meer treinen)
Hoe komt dit? Is de routeplanner niet up to date? Of rijden die dagen dan minder treinen wegens werken? ... ?

mvg
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: TGV op 15/06/13

Bericht door benoit »

Ook op de planner van de sncf vind je maar die ene verbinding via Parijs die om 13u20 in Toulon vertrekt. Het is een duur grapje, alleen volle pot tickets aan 157 euro (!!) zijn nog maar beschikbaar.
Als je kijkt in de folder zie je idd dat een aantal treinen op bepaalde dagen niet rijden door werken.
http://www.tgv.fr/pdf/fiches_horaires/725.pdf

In Frankrijk gebeurt het wel vaker dat ze ganse lijnen een weekend afsluiten zonder enige vervangingsmogelijkheden te voorzien. Zo was de volledige as Parijs-Orléans-Limoges-Toulouse dicht gedurende het verlengde paasweekend. Als oplossing stelt de sncf voor: "nous vous invitons à reporter votre voyage" :wink:
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: TGV op 15/06/13

Bericht door Horatio »

Ik heb nog eens gekeken op de site van SNCF en inderdaad: er zijn werken tussen Marseille en Nice van 13 juni 20u30 tot 17 juni 04u30 :( Er rijden maar een zéér beperkt aantal treinen )
We zullen waarschijnlijk de dag voordien vertrekken dan.

Bedankt voor de reactie
Plaats reactie