ticket

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
hloko

ticket

Bericht door hloko »

Hallo, goeden avond !
Als ik (62 jaar oud) van Dordrecht (NL) via Antwerpen en Bruxelles, Liege, Luxembourg naar Trier (D) wil gaan, welke ticket mout ik kopen ?

Dank je......

hloko
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: ticket

Bericht door Paul »

Goeie vraag. Vroeger was zoiets heel eenvoudig: je ging naar het loket en vroeg een biljet van Dordrecht naar Trier via Roosendaal-grens, Gouvy-grens en Wasserbillig-grens. Dat kreeg je dan onmiddellijk, je biljet was twee maanden geldig en je mocht onderweg je reis onderbreken zo vaak je wilde.
Maar nu... Ik heb al wat pogingen ondernomen op de nshispeed-website en de b-europe-website, maar het lukt me niet om zo'n biljet online te bestellen.
Wellicht weet iemand anders met meer ervaring wel raad? Rian?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ticket

Bericht door rvdborgt »

Paul schreef:Goeie vraag. Vroeger was zoiets heel eenvoudig: je ging naar het loket en vroeg een biljet van Dordrecht naar Trier via Roosendaal-grens, Gouvy-grens en Wasserbillig-grens. Dat kreeg je dan onmiddellijk, je biljet was twee maanden geldig en je mocht onderweg je reis onderbreken zo vaak je wilde.
Maar nu... Ik heb al wat pogingen ondernomen op de nshispeed-website en de b-europe-website, maar het lukt me niet om zo'n biljet online te bestellen.
De website van NMBS Europe zou het inderdaad moeten kunnen, als je hem dwingt via die route te gaan, want dit is niet de snelste weg. Helaas wil hij daarvoor echter geen prijs geven.
Trier valt, dacht ik, helaas wel buiten de regio waarvoor NS bij allle binnenlandse loketten treinkaartjes verkoopt, anders kon je het gewoon in Dordrecht kopen (met 3,50 lokettoeslag). Dan blijven alleen telefonische bestelling over of kopen bij een van de weinige internationale balies over (bv. Rotterdam C).
Je kunt overigens behoorlijk wat besparen door alleen een kaartje naar Troisvierges te kopen (online, NS-automaat) en dan een dagkaart Luxemburg (4 euro) bij de CFL-conducteur. In Luxemburg koop je dan nog Wasserbillig - Trier erbij.

Is er ook nog een terugreis? Dan kan een Escapade-ticket interessant zijn: daarmee heb je een retour Essen - Wasserbillig voor 42 euro:
http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisc ... e+09122012

Groetjes,
Rian
hloko

Re: ticket

Bericht door hloko »

Jullie hartelijk bedankt voor de reakties !!

hloko
Plaats reactie