Veranderen Abo
Veranderen Abo
Ik ben maandag nogal verstrooid geweest, ik heb m'n treinkaart laten verlengen voor 3 maand, voor de ronde som van €126. Natuurlijk was ik domweg vergeten dat de prijzen net vandaag ferm dalen voor studenten, nu zou ik slechts €76 betalen!
Nu mijn vraag: wat te doen? Ik dacht treinkaart terug ingeven, geld terugkrijgen en een nieuwe verlenging vragen? Hoeveel geld krijg ik dan nog van m'n €126 terug? Of moet ik iets anders doen?
Verstrooide groeten en alvast bedankt,
Slos
Nu mijn vraag: wat te doen? Ik dacht treinkaart terug ingeven, geld terugkrijgen en een nieuwe verlenging vragen? Hoeveel geld krijg ik dan nog van m'n €126 terug? Of moet ik iets anders doen?
Verstrooide groeten en alvast bedankt,
Slos
De NMBS betaalt alle abonnementen terug ja (wel enkel als het om een schooltreinkaart +18 gaat, die worden op dezelfde prijs als -18 gebracht geloof ik). Als je bv vorige maand een 3 maand abo hebt gekocht voor €90, dan zal er op de €60 voor de twee resterende maanden een aftrek worden gedaan, (bv 40%) en dat geld krijg je dan terug.
Nuja, dat denk ik toch, want ik heb van verschillende kanalen tegenstrijdige info gekregen (metro, hier, het nieuws,...)
Nuja, dat denk ik toch, want ik heb van verschillende kanalen tegenstrijdige info gekregen (metro, hier, het nieuws,...)
In principe kunnen ze een abonnement terug nemen, althans voor de resterende dagen.
Het beste is dat je onmiddelijk iets anders koopt voor dat bedrag zodat je geen kosten moet betalen.
Maar het wordt in principe al terug gegeven.
De juiste formaliteiten ? Ik dacht dat iedereen een brief ging krijgen ...
Het beste is dat je onmiddelijk iets anders koopt voor dat bedrag zodat je geen kosten moet betalen.
Maar het wordt in principe al terug gegeven.
De juiste formaliteiten ? Ik dacht dat iedereen een brief ging krijgen ...
'k Heb op de NMBS site 2 mogelijkheden gevonden:
1) In geval van opzegging
2) In geval van omwisseling
Ik ga mogelijkheid 2 eens proberen. Voor de zekerheid zal ik dat toch maar eens afprinten als ik naar het loket ga.
PS: Had die loketbediende mij daar niet op kunnen wijzen, of ben ik te veeleisend?
1) In geval van opzegging
2) In geval van omwisseling
Ik ga mogelijkheid 2 eens proberen. Voor de zekerheid zal ik dat toch maar eens afprinten als ik naar het loket ga.
PS: Had die loketbediende mij daar niet op kunnen wijzen, of ben ik te veeleisend?
in uw geval zal het dus overduidelijk optie 2 worden neem ik aanSlos schreef:'k Heb op de NMBS site 2 mogelijkheden gevonden:
1) In geval van opzegging
2) In geval van omwisseling
Ik ga mogelijkheid 2 eens proberen. Voor de zekerheid zal ik dat toch maar eens afprinten als ik naar het loket ga.
PS: Had die loketbediende mij daar niet op kunnen wijzen, of ben ik te veeleisend?
Mijn zus zei dat ze papieren had gekregen dat dat moet gebeuren voor 10 februari.
Maar ze zei dat het zo ingewikkeld was, dat ze niet voor elk abonnement het detail kon geven.
(Het kwam er op neer dat de maatregelen van Van de Lanotte altijd heel veel meer werk gaven voor het loketpersoneel ... )
Het computersysteem was er in ieder geval al voor aangepast.
Maar ze zei dat het zo ingewikkeld was, dat ze niet voor elk abonnement het detail kon geven.
(Het kwam er op neer dat de maatregelen van Van de Lanotte altijd heel veel meer werk gaven voor het loketpersoneel ... )
Het computersysteem was er in ieder geval al voor aangepast.