Veranderen Abo

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Slos

Veranderen Abo

Bericht door Slos »

Ik ben maandag nogal verstrooid geweest, ik heb m'n treinkaart laten verlengen voor 3 maand, voor de ronde som van €126. Natuurlijk was ik domweg vergeten dat de prijzen net vandaag ferm dalen voor studenten, nu zou ik slechts €76 betalen!
Nu mijn vraag: wat te doen? Ik dacht treinkaart terug ingeven, geld terugkrijgen en een nieuwe verlenging vragen? Hoeveel geld krijg ik dan nog van m'n €126 terug? Of moet ik iets anders doen?

Verstrooide groeten en alvast bedankt,

Slos
1607

Bericht door 1607 »

ik denk niet dat ze zo happig gaan zijn om dat abo terug te nemen. :roll:
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

het extra werk dat ze hebben dat hebben ze niet graag, maar de centen die ze moeten terug geven? daar trekken de loketbediendes zich niets van aan zenne, het komt niet uit hun eigen portefeuille he :-)
el_barto

Bericht door el_barto »

Ga naar een statie als er niet veel volk aan't loket staat, leg uw geval uit. 9/10 gaat die ne kop trekken van "tja manneken...", probeer desnoods op verschillende locaties.

Je kan ook naast het loket gaan zitten met een leeg bekertje van de Quick
Jonah

Bericht door Jonah »

Had ik niet gehoord dat men wél van plan was dit terug te betalen??? Ik denk het wel hoor.
Wover

Bericht door Wover »

De NMBS betaalt alle abonnementen terug ja (wel enkel als het om een schooltreinkaart +18 gaat, die worden op dezelfde prijs als -18 gebracht geloof ik). Als je bv vorige maand een 3 maand abo hebt gekocht voor €90, dan zal er op de €60 voor de twee resterende maanden een aftrek worden gedaan, (bv 40%) en dat geld krijg je dan terug.

Nuja, dat denk ik toch, want ik heb van verschillende kanalen tegenstrijdige info gekregen (metro, hier, het nieuws,...)
Hoera

Bericht door Hoera »

In principe kunnen ze een abonnement terug nemen, althans voor de resterende dagen.
Het beste is dat je onmiddelijk iets anders koopt voor dat bedrag zodat je geen kosten moet betalen.
Maar het wordt in principe al terug gegeven.
De juiste formaliteiten ? Ik dacht dat iedereen een brief ging krijgen ...
Pieter

Bericht door Pieter »

Diegene die een jaarabonnement hebben, hebben van de nmbs een brief gekregen...

Ik zal eens aan mijn vriendin vragen dat ze die ffe inscant.
Slos

Bericht door Slos »

'k Heb op de NMBS site 2 mogelijkheden gevonden:
1) In geval van opzegging
2) In geval van omwisseling
Ik ga mogelijkheid 2 eens proberen. Voor de zekerheid zal ik dat toch maar eens afprinten als ik naar het loket ga.
PS: Had die loketbediende mij daar niet op kunnen wijzen, of ben ik te veeleisend? :roll: :wink:
Wover

Bericht door Wover »

Pieter schreef:Diegene die een jaarabonnement hebben, hebben van de nmbs een brief gekregen...

Ik zal eens aan mijn vriendin vragen dat ze die ffe inscant.
ik heb nog niks gekregen :s

(maar ik ben dan ook -18, dus ik zou zoiezo niets moeten krijgen, of toch wel :?...?)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Neen, als -18 jarige had je al een verminderd tarief.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Slos schreef:'k Heb op de NMBS site 2 mogelijkheden gevonden:
1) In geval van opzegging
2) In geval van omwisseling
Ik ga mogelijkheid 2 eens proberen. Voor de zekerheid zal ik dat toch maar eens afprinten als ik naar het loket ga.
PS: Had die loketbediende mij daar niet op kunnen wijzen, of ben ik te veeleisend? :roll: :wink:
in uw geval zal het dus overduidelijk optie 2 worden neem ik aan :-)
Hoera

Bericht door Hoera »

Mijn zus zei dat ze papieren had gekregen dat dat moet gebeuren voor 10 februari.

Maar ze zei dat het zo ingewikkeld was, dat ze niet voor elk abonnement het detail kon geven.

(Het kwam er op neer dat de maatregelen van Van de Lanotte altijd heel veel meer werk gaven voor het loketpersoneel ... )

Het computersysteem was er in ieder geval al voor aangepast.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

gewoon doen zoals slos al schreef ga naar een willekeurig loket (liefst kort bij u deur :-)) en regel daar alles :-)
Pieter

Bericht door Pieter »

In Kapellen was het geld op en die stelde voor om abo te verlengen...

Ander station dan maar :d
Plaats reactie