Antwerpen-Gent

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
hloko

Antwerpen-Gent

Bericht door hloko »

Op 5 juni wil ik van Antwerpen-Berchem naar Gent en terug met een IC gaan. Is daar in Belgie een goedkoop mogelijkheid op dezelfde dag ? Dak jullie!!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Antwerpen-Gent

Bericht door kika »

IC of L of P maakt niets uit, er zijn slechts enkele uitzonderingen waarvoor een toeslag nodig is. Als je maar een enkele keer in België met de trein onderweg bent en tussen 26-59 kost het je 18,40 voor een retourtje (9,20 x2 voor 2 enkeltjes). Misschien dat iemand anders nog op de hoogte is van eventuele tijdelijke aanbiedingen, maar op een doordeweekse vrijdag, kan ik niets verzinnen.
hloko

Re: Antwerpen-Gent

Bericht door hloko »

kika schreef:IC of L of P maakt niets uit, er zijn slechts enkele uitzonderingen waarvoor een toeslag nodig is. Als je maar een enkele keer in België met de trein onderweg bent en tussen 26-59 kost het je 18,40 voor een retourtje (9,20 x2 voor 2 enkeltjes). Misschien dat iemand anders nog op de hoogte is van eventuele tijdelijke aanbiedingen, maar op een doordeweekse vrijdag, kan ik niets verzinnen.
Dank je ! Ik ben 63 jaar oud, is er noch een mogelijkheid ?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Antwerpen-Gent

Bericht door kika »

Ik ga je hier het antwoord schuldig op moeten blijven, ik dacht dat alle voordelen voor de categorie 60-65-jarigen de deur uit waren gedaan. Maar eerlijk: ik weet het niet. Mocht je vaker reizen, kijk dan naar een Rail Pass: 76 euro voor 10 enkele reizen binnen België binnen 12 maanden. Het is niet op naam, dus een vriendin of familielid zou het kunnen opgebruiken.
t-town
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 nov 2012, 18:03

Re: Antwerpen-Gent

Bericht door t-town »

Het is inderdaad gewoon een standaardbiljet Heen en Terug voor 18,40. Elke trein die je zou nemen tussen Antwerpen-Berchem en Gent kost evenveel, er zijn geen speciale tarieven. Alle speciale tarieven zijn gewoon te vinden op de website van de NMBS. Met https://www.belgianrail.be/nl/dienstreg ... tap-1.aspx kan je berekenen wat je voordeligste optie is, in uw geval: een standaardbiljet.
hloko

Re: Antwerpen-Gent

Bericht door hloko »

t-town schreef:Het is inderdaad gewoon een standaardbiljet Heen en Terug voor 18,40. Elke trein die je zou nemen tussen Antwerpen-Berchem en Gent kost evenveel, er zijn geen speciale tarieven. Alle speciale tarieven zijn gewoon te vinden op de website van de NMBS. Met https://www.belgianrail.be/nl/dienstreg ... tap-1.aspx kan je berekenen wat je voordeligste optie is, in uw geval: een standaardbiljet.
Jullie bedankt voor de rektie !
hloko
Plaats reactie