verkeersvoordelen NMBS-personeel op RER Parijs

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

verkeersvoordelen NMBS-personeel op RER Parijs

Bericht door Horatio »

Hallo,

Een vraagje: In welke mate zijn de FIP vrijbiljetten sncf ook geldig op de RER in Parijs? Op extraweb staat: geldig op de RER-lijnen die bediend worden door de SNCF. Zijn er dan RER lijnen die niet bediend worden door de SNCF?

mvg
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: verkeersvoordelen NMBS-personeel op RER Parijs

Bericht door groentje »

RER A en B zijn gedeeltelijk geëxploiteerd door de RATP, maar vraag me niet waar de grens precies ligt. Ik vermoed (uit de Franse Wiki-artikels afgeleid) dat het gaat om, bij RER A: Westelijk van Nanterre-Préfecture, en voor de RER B ten noorden van Gare du Nord.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: verkeersvoordelen NMBS-personeel op RER Parijs

Bericht door Kristofke »

Ze zijn in die mate geldig dat je je er niet fatsoenlijk mee kan door Parijs bewegen.

Ik heb het één keer gedaan van Marne-La-Vallee betaald tot Val-de-Fontenay en daar RER E tot in Magenta (Paris Nord) genomen.

Het prijsverschil in tickets is verwaarloosbaar op die afstand én enkel interessant als je traject van de TGV via Lille gaat, anders hoef je ook helemaal geen vrijkaart Frankrijk aan te vragen (tenzij je verder binnenlands reist).
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: verkeersvoordelen NMBS-personeel op RER Parijs

Bericht door Horatio »

Bedankt voor de antwoorden

Zal ter plaatse eens navragen en anders betaal ik wel de gewone prijs.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: verkeersvoordelen NMBS-personeel op RER Parijs

Bericht door Asterix »

groentje schreef:RER A en B zijn gedeeltelijk geëxploiteerd door de RATP, maar vraag me niet waar de grens precies ligt. Ik vermoed (uit de Franse Wiki-artikels afgeleid) dat het gaat om, bij RER A: Westelijk van Nanterre-Préfecture, en voor de RER B ten noorden van Gare du Nord.
RER A wordt door de RATP volledig geëxploiteerd tot Saint-Germain-en-Laya alwaar je kan overstappen op het SNCF-net. Andere SNCF-lijnen komen dichter naar het centrum (bijvoorbeeld tot La Défense).
Plaats reactie