Met de ICE naar Berlijn

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
jotie
Berichten: 364
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Met de ICE naar Berlijn

Bericht door jotie »

Bijna alle tips zijn wel al gegeven, maar toch nog dit: ja kan ook een hotel boeken via DB, waar de treinreis bij is inbegrepen. Alles hangt al van de beschikbaarheid van de hotels, maar soms zijn er waanzinnig goedkope aanbiedingen. Bij sommige hotels is de treinreis tot 400 km inbegrepen, wat niet zo interessant is, maar bij andere is de hele treinreis inbegrepen, dus ook tot het grenspunt Aachen-Süd Grenze. Met zulke formule is er geen treinbinding (je mag dus eender welke trein nemen), en hoef je alleen nog een ticket van/naar Aachen-Süd Gr. te kopen (waar men bij de NMBS helaas wel eens moeilijk over doet).

Cf. http://www.bahn.de/p/view/urlaub/staedt ... isen.shtml

Als je al een overnachtingsplaats hebt geboekt, heeft dit natuurlijk niet veel zin meer.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Met de ICE naar Berlijn

Bericht door rdv »

Vanuit Amsterdam is er de IC Berlijn, ik ken er geen prijzen van, maar misschien is dat wel goedkoper?

De Probe BahnCard moet enkel geldig zijn op het moment van de reis, niet op het moment van de boeking, je kan dus nu boeken voor 18/10, met een Probe BahnCard die op 30/09 ingaat.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Met de ICE naar Berlijn

Bericht door kika »

Zit je sowieso nog met +60 rekenen (misschien is dat via de zuidelijke route ook?). Laatste keer dat ik tussen Amsterdam en Berlijn pendelde, heb ik er 39E voor betaald. Moet je wel nog in Amersfoort/Amsterdam/… geraken. Ik vermoed dat Jeroen bewust vroeg om 'ICE' en vanuit Luik via Keulen, dus ik betwijfel de zin van deze suggestie.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Met de ICE naar Berlijn

Bericht door Asterix »

Tja, mijn vriendin is van het type dat rare ogen trekt bij het horen van de suggestie om met de trein op vakantie te gaan. Niets zo gemakkelijk (en goedkoper?) dan een vliegtuig boeken en misschien heeft ze wel gelijk.
Het moet dus met de ICE zijn én rechtstreeks, anders is het gewoon voordeliger (prijs/tijd) om met easyJet te gaan. Tenzij we natuurlijk een zeer voordelige hoteldeal (Jotie zijn voorstel) vinden.
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Met de ICE naar Berlijn

Bericht door groentje »

Met één overstap is het dus mogelijk, hoor. En je 'landt' in het midden van de stad, ipv ergens in de buitenwijken, met een lange bus of metrorit tot gevolg.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Met de ICE naar Berlijn

Bericht door kika »

En er is nog een extra mogelijkheid bijgekomen, sinds deze week verkoopt NS Hispeed geen superdiscounters meer, maar doet mee aan de verkoop van de Europaspezialtarieven. Waarschjnlijk niet voor Jeroen handig, maar iemand anders misschien wel.
Plaats reactie