Oud materieel in Berlijn

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Oud materieel in Berlijn

Bericht door Retard »

Deze vakantie gaan we alweer naar Duitsland en we gaan ook zes dagen in Berlijn verblijven :D
Daar gaan we zeer veel gebruik maken van het openbaar vervoer.
Mijn vraag is nu: rijdt er daar in Berlijn nog veel oud materieel rond, iets zoals een Rood Klassiekske of een Varkensneus? Dan moeten we daar zeker eens mee mee.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Oud materieel in Berlijn

Bericht door FLV-FGSP »

De S-Bahn is als geheel redelijk gedateerd, maar de stellen uit 1927 rijden niet meer rond.
Vergeet niet een bezoekje te brengen aan het Deutsches Technikmuseum - die hebben een uitgebreide spoorafdeling.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Oud materieel in Berlijn

Bericht door dentheo »

Er is ook soms een kans om 's avonds met de cabrio-metro een rit te maken.... toch speciaal.
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Oud materieel in Berlijn

Bericht door kika »

Compleet 2013 is al uitgeboekt met die cabrio u-bahn.
J_Vandereycken

Re: Oud materieel in Berlijn

Bericht door J_Vandereycken »

Ga eens naar het technisch museum. Dat is zeker de moeite waard :D
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Oud materieel in Berlijn

Bericht door jotie »

Veel stokoud materieel zal je niet tegenkomen... Maar wat misschien wel nog een tip kan zijn, voor de ware liefhebber, is een ritje om Berlijn, over de Berliner Außenring. Je rijdt dan door min of meer desolaat gebied, voorbij haltes waar het laatste onderhoud voor de val van de Muur is gedaan. Die haltes luisteren naar onbekende namen zoals Priort, Marquardt, Golm, Saarmund,...

Een plannetjes vind je hier: http://www.s-bahn-berlin.de/pdf/VBB-Liniennetz.PDF Daarop is het de rode lijn die grotendeels in de C-zone ligt. Je hebt dus ook een (dag)kaartje nodig geldig in zone C, en voor het oostelijke deel ook zone B. Dus ofwel een BC, ofwel een ABC.

Een bezoekje waard zijn op dat soort tochten Oranienburg, Marquardt en Spandau. In de eerste plaats moet je op zoek gaan naar het slot; in de tweede naar een kleiner kasteeltje met een park eromheen; en de derde is 'gewoon' een stadsdeel, maar wel eentje met een ietwat aparte sfeer.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Oud materieel in Berlijn

Bericht door dentheo »

En ik zou in de Bernauerstrasse naar het stukje muur en museum gaan kijken....
Ik vond dat best indrukwekkend, ik was in "de muurperiode" nooit in Berlijn geweest.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie