Benelux naar NL op 15 augustus 2013

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Benelux naar NL op 15 augustus 2013

Bericht door thejay »

De reisplanner van NS (binnenland) zegt Antwerpen v. 8:59
De routeplanner van NMBS zegt Antwerpen v. 8:47
DB (Hafas) houdt het op 8:47

Dus de meerderheid zal wel gelijk hebben zeker?

mvg,
thejay
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Benelux naar NL op 15 augustus 2013

Bericht door Steven »

Als je voor het vroegste tijdstip gaat kan he hem nooit missen :mrgreen:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Benelux naar NL op 15 augustus 2013

Bericht door kika »

NS heeft niet ingegeven in haar planner dat 15 augustus feestdagen zijn in haar buurlanden.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Benelux naar NL op 15 augustus 2013

Bericht door thejay »

kika schreef:NS heeft niet ingegeven in haar planner dat 15 augustus feestdagen zijn in haar buurlanden.
Via Twitter ondertussen bevestiging: NMBS is juist, NS reisplanner is verkeerd. Jammer, vroeger (ja, hoe lang geleden eigenlijk?) werd op dit soort dagen altijd 'de meest uitgebreide' dienstregeling gereden.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Benelux naar NL op 15 augustus 2013

Bericht door K V B »

thejay schreef:
kika schreef:NS heeft niet ingegeven in haar planner dat 15 augustus feestdagen zijn in haar buurlanden.
Via Twitter ondertussen bevestiging: NMBS is juist, NS reisplanner is verkeerd. Jammer, vroeger (ja, hoe lang geleden eigenlijk?) werd op dit soort dagen altijd 'de meest uitgebreide' dienstregeling gereden.
Ik kom wel meer gekke dingen tegen. Volgens de NS Hispeed reisplanner moest ik voor Arnemuiden - Bern gisteren in Den Bosch overstappen, waar ik hiervoor 2 (twee!) minuten had. De trein naar Köln zou immers om 10:42 vertrekken. Echter volgens de planner op www.ns.nl was de vertrektijd 10:47 ...
Heeft toch eventjes voor paniek gezorgd.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Benelux naar NL op 15 augustus 2013

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:Ik kom wel meer gekke dingen tegen. Volgens de NS Hispeed reisplanner moest ik voor Arnemuiden - Bern gisteren in Den Bosch overstappen, waar ik hiervoor 2 (twee!) minuten had. De trein naar Köln zou immers om 10:42 vertrekken. Echter volgens de planner op http://www.ns.nl was de vertrektijd 10:47 ...
Heeft toch eventjes voor paniek gezorgd.
Ik zie op alle websites 10:47... 10:42 is misschien ooit eerder opgezocht? NS en DB hebben verschillende tussentijdse wijzigingen gedaan aan verschillende omgeleide treinen (en nee, dat is niet handig). De boekingsmodule van NSH is tegenwoordig gebaseerd op Hafas dus het zou ook vreemd zijn als er een verschil was.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Benelux naar NL op 15 augustus 2013

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:Ik zie op alle websites 10:47... 10:42 is misschien ooit eerder opgezocht? NS en DB hebben verschillende tussentijdse wijzigingen gedaan aan verschillende omgeleide treinen (en nee, dat is niet handig). De boekingsmodule van NSH is tegenwoordig gebaseerd op Hafas dus het zou ook vreemd zijn als er een verschil was.
Zoek ik Arnemuiden - Bern voor 31 Aug, dan krijg ik een verbinding die start om 8:49, met een overstap op een ICE in Den Bosch die daar om 10:42 vertrekt. Zoek ik echter bijv. Den Bosch - Bern dan vertrek ik daar om 10:47... Lijkt me een bugje...

Ik heb overigens uiteindelijk Arnemuiden - Basel Bad geboekt bij NS-Hispeed, en de rest via de SBB iPhone app...
Plaats reactie