bereikbaarheidsgids versie 2013

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

bereikbaarheidsgids versie 2013

Bericht door overweg13 »

Ik heb een volledig bijgewerkte versie van de bereikbaarheidsgids op mijn blog geplaatst. Je kunt het excelbestand downloaden op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ . Dit bestand bevat een lijst van gemeenten, steden en gehuchten, met de lijnen die deze plaatsen aandoen.
Met vriendelijke groet

overweg13
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: bereikbaarheidsgids versie 2013

Bericht door kika »

Wat een lijst! Ik waardeer je werk. Op lijn 3357 zag ik weer gemeente, entiteit, lijnnummers herhaald. Verder ben ik wel benieuwd naar wat voor principes je hanteert bij je lijst. Zo zie ik bijvoorbeeld zowel een Luxembourg als een Luxemburg (L), ik zie wel de verschillende entiteiten maar bij bvb. Namur, gebruik je steeds Namur.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: bereikbaarheidsgids versie 2013

Bericht door overweg13 »

kika schreef:Wat een lijst! Ik waardeer je werk. Op lijn 3357 zag ik weer gemeente, entiteit, lijnnummers herhaald. Verder ben ik wel benieuwd naar wat voor principes je hanteert bij je lijst. Zo zie ik bijvoorbeeld zowel een Luxembourg als een Luxemburg (L), ik zie wel de verschillende entiteiten maar bij bvb. Namur, gebruik je steeds Namur.
Die herhaling moet er inderdaad niet staan. Ze is wel verklaarbaar: voor mezelf werk ik met een accessbestand, waar ik achtereenvolgens de verschillende entiteiten uitfilter, om de gegevens dan per entiteit in het excelbestand te plakken. Zo kan ik alle entiteiten ook een verschillend kleurtje geven.

Mijn taalprincipe is redelijk eenvoudig: alles in de taal van de regio, en bij faciliteitengemeenten in het Nederlands. In het geval van Luxemburg ben ik inderdaad niet consequent, maar als ik het over Luxemburg (L) heb, dan gebruik ik eigenlijk de Duitse benaming, wat misschien toch wel wat gek zou zijn als het om diensten van de TEC-Lux gaat. Maar het is inderdaad betwistbaar. Met het dure woord principes doelde ik eigenlijk meer op het al dan niet opnemen van bepaalde plaatsnamen: dat is niet altijd even eenvoudig, ook al omdat de verschillende entiteiten ook een verschillende manier van aanpakken hebben. Aan de basis ligt eigenlijk de bekommernis dat je met een redelijke kans op slagen zo veel mogelijk plaatsen terug kunt vinden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie