Spoorvernieuwing station Brussel-Zuid

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Spoorvernieuwing station Brussel-Zuid

Bericht door The_Knitter »

Goedenavond iedereen,

Afgelopen zondag was ik opnieuw in Brussel Zuid, en - zoals ik al eerder had waargenomen - waren ze nu bezig met een spoor te vernieuwen. Dit weekend werd spoor 11 vernieuwd. Een tijdje terug waren ze met spoor 16 ofzoiets bezig (dat weet ik niet meer zeker).
Weet iemand of deze werkzaamheden wekelijks gebeuren? Tijdje terug stonden er 2x HLD55 (van TUC-Rail?), en afgelopen zondag stonden er 2x HLD62 van Infrabel, beide treintjes gingen toen ballast storten.

Als ik weer beslis om daadwerkelijk naar Brussel af te reizen tijdens mijn reisje naar België a.s. zondag, wil ik wel zeker weten of er dit weekend weer werkzaamheden zijn. Anders is de mogelijkheid aanwezig dat ik niet via Brussel zal reizen.
Helaas kom ik (net zoals afgelopen weekend) niet veel verder met Railtime, veelal waren het nog aanpassingen op dezelfde dag qua sporen.

En als iemand deze informatie heeft, gebeurt dit de komende periode vaker in de weekenden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Spoorvernieuwing station Brussel-Zuid

Bericht door Steven »

Deze werken hebben geen grote invloed op het weekendverkeer op uitzondering van spoorwijzigingen na dan. Je zal ze om die reden ook niet echt vooraf terugvinden op de website bij de storingen. Maar ik acht de kans groot dat er weer werken zullen zijn, de werken zijn al ettelijke weekends bezig. Er worden ook verschillende wisselverbindingen uitgebroken in sommige gevallen.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Spoorvernieuwing station Brussel-Zuid

Bericht door The_Knitter »

Ja, klopt. Die wissels die vernieuwd/verwijderd/verplaatst waren, vielen mij ook al op. Ik ga dan zeker een kijkje wagen!
Voor een fotootje van afgelopen zondag, kijk even op mijn Fotostream op Flickr: Klikje

Jammer dat deze spoorwijzigingen niet vooraf verwerkt zijn in Railtime, daar de werkzaamheden toch bekend zijn voordat er aan gestart wordt. Viel mij zondag ook op, treinen die nog op de buitendienst gestelde sporen ingepland stonden, maar (gelukkig) werden gespoorwijzigd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Spoorvernieuwing station Brussel-Zuid

Bericht door Shrek »

Maar als je graag spoorwerken ziet denk ik dat je beter richting de kust gaat. Op L73 rijden nog wel wat spectaculairdere machines rond dan daar in Brussel hoor :wink:
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Spoorvernieuwing station Brussel-Zuid

Bericht door The_Knitter »

Ja, dat is ook interessant. Probleem is, waar kan je het werkmaterieel vinden als buitenstaander?
Volgens Railtime geen werkzaamheden op de kust-lijnen.
Plaats reactie