Jump-kaart

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Jump-kaart

Bericht door Stijn91 »

Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Jump-kaart

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.
En met een Go-Pass geraak je niet in Aken. Wat is je punt hier eigenlijk?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Jump-kaart

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.
En met een Go-Pass geraak je niet in Aken. Wat is je punt hier eigenlijk?
Toettoet... Met een Go Pass 10 niet, maar met de Go Pass 1 Aken raak je er prima. Verder natuurlijk volledig met je eens. :mrgreen:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Jump-kaart

Bericht door Stijn91 »

Dat er in de regels niks van klopt, er is een rechtstreekse trein Bordet - Brussel-Luxemburg waarom is het dan niet mogelijk om de Key-Card te gebruiken, er zit toch geen logica in naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Jump-kaart

Bericht door Steven »

Maar het ene heeft niks met het andere te maken, van Lebbeke naar Jette is er ook een rechtstreekse trein en daar mag je de Keykaart evenmin gebruiken. Kortweg gezegd zijn de basisvoorwaarden voor de Keykaart simpel van a naar b voor max 15 km maar niet binnen een zelfde tariefzone. Aangezien de door u opgesomde stations binnen een zelfde tariefzone liggen voldoen ze niet voor een Keykaart maar wel aan de voorwaarden voor een JUMP. Dat staat compleet los van het feit dat je een rechtstreekse trein hebt of niet.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Jump-kaart

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Maar het ene heeft niks met het andere te maken, van Lebbeke naar Jette is er ook een rechtstreekse trein en daar mag je de Keykaart evenmin gebruiken. Kortweg gezegd zijn de basisvoorwaarden voor de Keykaart simpel van a naar b voor max 15 km maar niet binnen een zelfde tariefzone. Aangezien de door u opgesomde stations binnen een zelfde tariefzone liggen voldoen ze niet voor een Keykaart maar wel aan de voorwaarden voor een JUMP. Dat staat compleet los van het feit dat je een rechtstreekse trein hebt of niet.
Is er zo een overzicht te vinden met de stations die je hebt in die bepaalde tariefzone?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Jump-kaart

Bericht door Steve »

Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Jump-kaart

Bericht door overweg13 »

Steven schreef:Maar het ene heeft niks met het andere te maken, van Lebbeke naar Jette is er ook een rechtstreekse trein en daar mag je de Keykaart evenmin gebruiken. Kortweg gezegd zijn de basisvoorwaarden voor de Keykaart simpel van a naar b voor max 15 km maar niet binnen een zelfde tariefzone. Aangezien de door u opgesomde stations binnen een zelfde tariefzone liggen voldoen ze niet voor een Keykaart maar wel aan de voorwaarden voor een JUMP. Dat staat compleet los van het feit dat je een rechtstreekse trein hebt of niet.
Je mag met de Keycard wel naar stations binnen dezelfde tariefzone, de enige uitzondering is de zone Brussel. Vermoedelijk is dat in afspraak met de MIVB (en mogelijk De Lijn en TEC). Het is van alle tijden dat men bij het invoeren van een nieuw soort biljet afspraken maakt om te vermijden dat tarieven elkaar overlappen of beconcurreren.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Jump-kaart

Bericht door groentje »

En het is makkelijk genoeg te omzeilen, vul het eerste station voor of na Brussel in, en je mag wel met je Key Card reizen in Brussel. Je kan immers afzien van een deel van je reis...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Jump-kaart

Bericht door Steven »

Kortweg veel zorgen voor niets [WINKING FACE]
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Jump-kaart

Bericht door apestaart »

groentje schreef:En het is makkelijk genoeg te omzeilen, vul het eerste station voor of na Brussel in, en je mag wel met je Key Card reizen in Brussel. Je kan immers afzien van een deel van je reis...
Je vult op de Key card bv Brussel naar Linkebeek in, maar je stapt in werkelijkheid uit in Ukkel-Kalevoet
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Jump-kaart

Bericht door Steve »

Het kan wel een pak goedkoper: met een JUMP 10 ritten betaal je 1,4 euro per rit...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Jump-kaart

Bericht door Steven »

Dat is inderdaad een pak goedkoper dan de Keycard.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Jump-kaart

Bericht door groentje »

Klopt, maar een Jump-kaart blijft enkele jaren geldig, terwijl zo'n Key Card na een jaar waardeloos is. Als het is om een lijntje vol te maken vooraleer ze waardeloos wordt, zou ik toch ook opteren voor de Key Card.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Jump-kaart

Bericht door Bibke »

groentje schreef:Klopt, maar een Jump-kaart blijft enkele jaren geldig, terwijl zo'n Key Card na een jaar waardeloos is. Als het is om een lijntje vol te maken vooraleer ze waardeloos wordt, zou ik toch ook opteren voor de Key Card.
Ze is zelfs maar 6 maanden geldig.
Ik had zo eens een kaartje genomen om van Schaarbeek naar Brussel Zuid te reizen (wat eigenlijk niet mag maar door de TBG goed bevonden werd omdat ik van goede wil was geweest). Ik had beter mijn Rail Pass gebruikt € 16 versus € 7,5!!!
Gelukkig heb ik de Key Card met de overige 9 beurten nog aan iemand kunnen geven die ze kon gebruiken voor ze verviel..
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie