FIP tarief nmbs gepens

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

FIP tarief nmbs gepens

Bericht door johan V »

een vraagje over de tarieven van tgv frankrijk.Als ik een reservatie doe met de tgv frankrijk met intern nmbs FIP tarief kost een boeking bij vertrek uit lille de helft meer dan bij vertrek uit brussel.dank voor uw antwoord.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: FIP tarief nmbs gepens

Bericht door Kristofke »

Dan is het Franse fip tarief met vrijbiljet uitverkocht.

Het is ofwel 1,5 euro of 8 euro, reservatie tarief, daarna is het betalen aan fip loket tarief zonder Franse vrijkaart dus standaard 50% korting

Het kan dus gebeuren dat de Franse plaatsen uitverkocht zijn, maar dat er nog wel enkele NMBS fip plaatsen zijn voor vertrek vanuit Brussel.

Bv. Als er op de TGV Brussel Bordeaux vier fip plaatsen voorbehouden zijn voor NMBS personeel, en bijvoorbeeld vanaf Lille nog eens 4 plaatsen voor fip algemeen dan kan bij uitverkoop van die vier plaatsen vanuit Lille geen gebruik gemaakt worden van die vrije plaatsen vanuit Brussel als u vanuit Lille wil vertrekken. Zo werkt het naar mijn weten.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: FIP tarief nmbs gepens

Bericht door groentje »

Ah, ik dacht dat binnenlandse TGV's geen contingenten hadden voor FIP. Voor internationale TGV's (inclusief Thalys en Eurostar) ligt dat natuurlijk anders.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: FIP tarief nmbs gepens

Bericht door Kristofke »

Jawel, vroeger was FIP reizen met de TGV een luxe, altijd tickets beschikbaar tot de dag van vertrek toe zelfs, maar nu steeds minder en minder. Het lijkt dat de SNCF serieus heeft gesnoeid in de voorbehouden plaatsen voor spoorwegpersoneel. Een gewoon ticket vol tarief minus 50% FIP kan je wel altijd gewoon kopen aan het loket in Frankrijk, als er dus nog plaats is, maar dan ben je waarschijnlijk evenveel of meer geld kwijt dan dat je een FIP ticket kan boeken vanuit Brussel-Zuid (kans is nog groot dat het dezelfde trein is, maar dan gekoppeld).
Plaats reactie