Abonnement

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Tuur

Abonnement

Bericht door Tuur »

Ik dien een abonnement aan te kopen naar Brussel-Noord maar zit wat met een probleem..
Ik verblijf namelijk niet altijd op dezelfde plaats: de ene keer in Gent, de andere keer bij Anzegem.
Ik zou dus een abonnement kunnen aankopen Oudenaarde-Brussel, dat is het meest logische aangezien dat de snelste verbinding is vanuit Anzegem (met de bus naar Oudenaarde). Het probleem is dat het station Gent-Sint-Pieters niet op dit traject ligt en ik dit abonnement dus niet zal kunnen gebruiken als ik vanuit Gent moet vertrekken.
Ik kan ook vanuit Anzegem via Kortrijk naar Brussel gaan (abonnement Kortrijk-Brussel) en dan moet ik (indien het niet de rechtstreekse trein is) overstappen in Gent-Sint-Pieters. Als ik dit doe, betekent dit dan dat ik ook gewoon kan opstappen in Gent?

Ik kan natuurlijk ook een abonnement Anzegem-Brussel nemen. Maar in Anzegem stoppen er weinig treinen maar het voordeel is dat de routeplanner van NMBS afwisselend de reisweg Anzegem-Kortrijk-Gent-Brussel en reisweg Anzegem-Oudenaarde-Brussel aangeeft. Ik vraag me dan af of ik hier flexibel mee kan zijn en dus kan opstappen in zowel Gent als Oudenaarde als Anzegem? Aangezien de routeplanner al deze opties aangeeft? Of moet je je echt wel houden aan de aangegeven route en dus sowieso starten in Anzegem?

Ik hoop dat jullie dit een beetje begrijpen...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Abonnement

Bericht door Steve »

Met een Kortrijk - Brussel kun je dit prima doen. Vanuit Anzegem mag je dan sowieso vertrekken (ligt op de zogenaamde aangerekende reisweg) en ook Gent is voor de meeste treinen prima te rechtvaardigen aangezien veel trajecten tussen Kortrijk en Brussel zo verlopen, vanaf eind dit jaar zelfs met een vaste IC.
Plaats reactie