Gewassen Rail Pass

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
py.

Gewassen Rail Pass

Bericht door py. »

Zoals iedereen overkomt het mij af en toe eens dat er nog iets in een zak van een broek zit op het moment dat die broek in de was terecht komt. Laatst was dat bij mij een Rail Pass.

Nu vraag ik me natuurlijk af of die Rail Pass nog bruikbaar is.
Concreet: ik vul dat braafjes in met onuitwisbare inkt, dus dat is allemaal nog perfect leesbaar. Ook de stempels van de tbg zijn blijkbaar onuitwisbaar en nog perfect leesbaar. Wat blijkbaar niet zo onuitwisbaar is, dat is de inkt van de Rail Pass zelf. Bijvoorbeeld bovenaan is bijna alles volledig weg: de titels van de kolommen, het voorbeeldlijntje, de datum van maximale geldigheid... Allemaal weg. Geldigheidsdatum kan je wel afleiden uit het moment van aankopen (rechtsboven) dat wel nog zichtbaar is.

Aangezien er nog acht ongebruikte regels waren, zou ik die toch graag nog kunnen gebruiken. Heeft iemand enig idee wat ik daarmee best zou aanvangen? Kan ik daarmee aan het loket iets bereiken? Of praat ik best gewoon voor het opstappen eens met de tbg? Maar dan vrees ik dat ik bij een passage van Ticket Control het toch zitten ga hebben.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Gewassen Rail Pass

Bericht door stefanic »

Net eens geinformeerd bij de klantendienst: best naar een loket gaan! De kans is groot dat men je een nieuwe pass geeft, weliswaar met 2 onbruikbaar gemaakte lijntjes.
Da's in ieder geval beter dat het risico nemen en gewoon op de trein zien of de treinbegeleider je pass accepteerd!
Succes.
spoorwegrealist
py.

Re: Gewassen Rail Pass

Bericht door py. »

Bedankt stefanic.

Aan het loket hebben ze me aangeraden om ermee naar de klantendienst te gaan. Ze hebben me ervoor een C280 meegegeven. Deze morgen dan de Rail Pass samen met de C280 afgegeven. In de uitleg heb ik zelf de suggestie van een propere Rail Pass met twee ongeldige lijntjes gemaakt. Ik zal het wel horen wat ze ermee aanvangen.
stefanic schreef:Da's in ieder geval beter dat het risico nemen en gewoon op de trein zien of de treinbegeleider je pass accepteerd!
In dat geval zou ik in elk geval voor het opstappen de Rail Pass aan de tbg gaan tonen. Op voorhand melden creëert veel meer goodwill is mijn ervaring. In dit geval zou ik dan wel zorgen dat ik een verse Rail Pass achter de hand houdt.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Gewassen Rail Pass

Bericht door Accelerat »

Wat is een C280?
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Gewassen Rail Pass

Bericht door thejay »

py.

Re: Gewassen Rail Pass

Bericht door py. »

Vandaag een brief in de bus gekregen met daarin zeven compensatiebiljetten. Dat is dus equivalent met een Rail Pass met zeven lijntjes. Eentje hebben ze afgehouden "als compensatie voor onze kosten".

Ik vind het een zeer mooie geste van de NMBS voor iets dat uiteindelijk gewoon mijn eigen stomme schuld was.
Plaats reactie