Overstaptijden DB IC-bus

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Overstaptijden DB IC-bus

Bericht door kika »

Hoe correct is de overstaptijd in de reisplanner van DB van de IC-bus op trein? Moet je met zo'n IC-bus nog op bepaalde details letten (bijvoorbeeld de voorwaarden over aansluitingen ofzo)?
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Overstaptijden DB IC-bus

Bericht door thejay »

Doel je op de IC Bus in het algemeen? Of Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf?
Voor die laatste kan ik wel enige ervaringen delen.

Voor zover ik de reisvoorwaarden heb gelezen, valt de IC Bus onder de normale DB voorwaarden:
"Für den IC Bus gelten die Fahrgastrechte für den Eisenbahn-verkehr entsprechend."
http://www.bahn.de/p/view/mdb/bahninter ... rechte.pdf
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Overstaptijden DB IC-bus

Bericht door kika »

Ik wil inderdaad de Antwerpen-Düsseldorfbus over enkele weken nemen, voor mij is die specifieke busverbinding onbekend terrein. Wat de reizigersrechtenfolder betreft is het lekker vaag gehouden "Je mag andere niet reserveringsplichtige treinen gebruiken bij een te verwachten vertraging van 20 minuten, zelf voorschieten bij meerkost, maar niet bij: stark ermäßigten Fahrkarten (z.B. Schönes-Wochenende-Ticket, Quer-durchs-Land-Ticket, Länder-Tickets). Of jij een bijzonder grote korting hebt genoten of niet hangt dus in het ijle.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Overstaptijden DB IC-bus

Bericht door thejay »

De rijtijden zijn redelijk krap, alhoewel er wat verzachtende omstandigheden zijn/waren.

Tot nog toe heb ik al vier keer gebruik gemaakt van de IC Bus
29/6 Eindhoven->Antwerpen 10:30 - op tijd in Ehv, 5 minuten te laat in Atw
13/7 Eindhoven->Antwerpen 14:30 - op tijd in Ehv, 10 minuten te laat in Atw
1/8 Antwerpen->Düsseldorf Hbf 08:10 - op tijd
3/8 Düsseldorf Hbf->Antwerpen 16:55 - 15 minuten te laat uit Düsseldorf (koffers inladen), 5 minuten te laat in Ehv, 10 minuten te laat in Atw

Verzachtende omstandigheden:
Er zijn werken op de E34 tussen Zoersel en Ranst (ruim 10 km) waar je max. 70 mag rijden (de bussen mogen normaal 100). Alle keren richting Antwerpen was er ook (hevige) regen.
Nodeloos te zeggen dat je op het laatste stuk Turnhoutsebaan/Gemeentestraat tot aan het Astridplein ook de nodige tijd verliest wegens de verkeersdrukte.
De tijd om koffers in- en uit te laden is eigenlijk onbestaande.
Plaats reactie