Binnen de zone, via buiten de zone

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Binnen de zone, via buiten de zone

Bericht door kika »

Hoe zit het eigenlijk met verplaatsingen binnen de zone (bijvoorbeeld met een Jump-ticket) waarbij je overstap buiten de zone ligt? Mag een Bockstael-Evere via Vilvoorde (die in de reisplanner terug te vinden is)? Er zijn vast nog gelijkaardige routes waarbij een overstap in Halle wordt aangeraden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Binnen de zone, via buiten de zone

Bericht door Steven »

Jump mag enkel binnen de zone gebruikt worden. Zover ik weet is deze discussie hier trouwens al eens gevoerd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Binnen de zone, via buiten de zone

Bericht door Steve »

De Vervoersvoorwaarden zijn op dit gebied zeer duidelijk:
§3. Vervoerbewijzen van en/of naar een zone laten toe vrij te reizen binnen een zone.
Verplaatsingen tussen twee stations van de zone via een station gelegen buiten de zone zijn
niet toegelaten.
Bockstael-Evere kan trouwens rechtstreeks met tram 62, waarop je Jump-biljet gewoon geldig is (maar een zonebiljet "NMBS only" zoals verkocht in de trein dan weer niet). En iets vergelijkbaars geldt voor vrijwel alle andere verplaatsingen van/naar lijn 26, die zo ongeveer de enige is die (enkel de trein bekijkend) overstappen buiten de zone zou kunnen vereisen. En dan nog is er soms een mogelijkheid via de verbinding Aalst-Eigenbrakel (Bockstael naar Etterbeek of Boondaal, en dan naar Evere).
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Binnen de zone, via buiten de zone

Bericht door kika »

Bedankt allebei, excuses voor het feit dat ik mijn huiswerk niet goed gemaakt had!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Binnen de zone, via buiten de zone

Bericht door Steven »

Geen probleem, we zijn er om andere te helpen. Niemand is perfect 8) :D
Plaats reactie