brussel - Frankfurt met ICE

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door Henk »

karendb schreef:Ik probeer Brussel Frankfurt voor 24/4 en krijg voor de trein om 10.25 79 euro. Versta het niet. Is het misschien omdat de Thalys nog niet is aangekondigd zodat ze nog even duur kunnen verkopen?
Dat laatste is het niet. Het feit dat het een vrijdag is speelt misschien een rol. 's Morgens vroeg zie ik nog biljetten aan €39...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door kika »

Ze had het over 'de trein die ik wil nemen' en over 24 april: die tickets zijn al meer dan 24 uur te koop. Zoals al eerder gezegd is het aantal van de allergoedkoopste tickets heel beperkt. Een Ryanair lokt ook mensen met een 'vanaf 19€ naar …' waar dan de facto maar 2 of 5 stoeltjes voor die prijs te verkrijgen zijn, liefst op een onmogelijk uur. Vrijdagen zijn standaard drukker en DB maakt graag mensen gek met koopjesjachtgevoelens :wink:

Thalys heeft er niets mee te maken.

Je kan ook de 24e aankomen voor slechts 24 euro, maar dan ben je wel geradbraakt: 23e om 20:40 vertrekken per bus aan Brussel Noord naar DÜsseldorf, Koblenz, aankomst in Frankfurt om 6:47.
Laatst gewijzigd door kika op 24 jan 2015, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
karendb

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door karendb »

Alles is die dag zoveel duurder dan andere vrijdagen??? Ik heb altijd de dag zelf afgeschuimd zoveel maanden later en ik kon nooit de dag nadien aanklikken en nu zou het ineens wel 24u wel verkoop zijn? Andere vrijdagen zijn er wel nog goedkope tix voor die dag! Ik verwacht dat ze op 24 januari tix te koop zetten voor 24 april en niet dag eerder!
karendb

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door karendb »

Die bus is dat rechtstreeks?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door trainlovertje »

Bus van Deutsche Bahn vanuit Antwerpen of Brussel is naar Düsseldorf, en daar overstappen op ICE. Dan ben je wel 2 uur langer onderweg.
Misschien is er nog een andere maatschappij die naar Duitsland gaat, maar die ken ik niet.
Dan denk ik dat de trein van 6.25 in Brussel-Zuid interessanter is, die wel voor 39 euro boekbaar is.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door kika »

Ik heb vaker bussen en treinen in de nacht genomen, en zeker van die constructies waar je de laatste van de dag, 2 uur wachten in putje van de nacht om dan verder te gaan met de eerste, zou ik vermijden. Dat is heel erg vermoeiend. Niet goed voor mijn humeur, wel goed voor mijn respect van mensen die in een drieploegensysteem werken.

En verder wat de termijnen betreft op bvb 'http://www.bahn.de/p/view/angebot/sparp ... kets.shtml' staat 'Vorkaufszeitraum: Frühestens 92 Tage und spätestens 1 Tag vor dem Reisetag. (Das Angebot kann frühestens 92 Tage und muss spätestens 1 Tag vor Reisebeginn gebucht werden).' Gevalletje pech lijkt me, zeker gezien februari korter is…

Eurolines en Megabus bieden die dag nog goedkopere tickets aan: minder comfort en trager. Kijk anders ook eens via https://www.busliniensuche.de af en toe biedt Deutsche Bahn daar goedkope stoelen aan, die niet verkrijgbaar zijn via de eigen website.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door The_Knitter »

Voor Duitsland geldt 92 dagen, wat dus betekent dat je 92 dagen voor vertrek al kan boeken. Gezien Februari een paar daagjes korter is, heb je waarschijnlijk duidelijk mis gegrepen, want die goedkope tickets zijn snel vertrokken ....

Voor Frankrijk geldt 3 maanden, en dat heb ik ervaren: Ik moest recent tickets hebben voor 11 april van Luxemburg > Parijs en Parijs > Rotterdam, en beide tickets konden pas op 11 januari geboekt worden. Om 0:02 zat ik in Luxemburg in het hotel achter mijn laptop de tickets te boeken (wat meer toeval was, want dat weekend was ik met nog 6 anderen naar Luxemburg gegaan, en kwamen pas 23:50 weer in het hotel terug :lol: ). Op 10 januari kon ik simpelweg niks boeken.

Juist, 92 dagen lijkt 3 maanden, maar bij DB betekent het ook écht dagen. Bij Frankrijk kan je 3 maanden op voorhand boeken, dus 24 januari = 24 april als meest vooruit boeken.
karendb

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door karendb »

iedereen die me hier heeft geholpen, zeker nen dikke merci!!!

Door deze gebeurtenis, hebben we gezegd dat we toch met wagen gaan gaan. Maar ik keek deze ochtend nog eens en raar maar waar, de gewenste tix zijn van prijs gedaald!!!! van 79 euro naar 49 euro. en de terugreis kunnen we ook boeken (aan 39 euro), dus als iedereen deze avond zijn go geeft, gaan we toch met de trein. Nooit verwacht dat met wachten de tickets toch gingen dalen!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door kika »

Nu ben ik wel benieuwd naar hoe je dat ziet en ervaart, het hele kaartjeskoopproces.
Plaats reactie