Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticket

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticket

Bericht door rdv »

Is hetvolgende toegestaan?

Gent - Moeskroen met Rail Pass
Moeskroen - Lille met regulier SNCF-ticket

Dus zonder van trein te wisselen in Moeskroen?

De vervoersvwn zeggen hetvolgende
Art. 50 Reisverlenging
§8. Een vervoerbewijs uit het grensoverschrijdend gamma “Lille” en “Elk Luxemburgs Station” mag niet, in éénzelfde trein, gecombineerd worden met een vervoerbewijs van het binnenlands verkeer en vice versa.

De vervoersbewijzen voor Lille die in §2.2.5 zijn opgesomd zijn enkel een Trampoline 1 dag en een Trampoline treinkaart.

Een combinatie Rail Pass + Trampoline lijkt me dus niet toegestaan.
Maar of een combinatie van RailPass met een klassiek NMBS- of SNCF-ticket is toegestaan is me niet duidelijk.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticke

Bericht door Henk »

Ja, dat mag, dat heb ik al verschillende keren gedaan!
Ik wist niet eens dat het met een Trampoline één dag niet mocht. Ik heb dat ook nog niet geprobeerd, want die tickets kan je buiten Kortrijk of Moeskroen niet krijgen.
Ik heb wel een kennis die ooit van de loketbediende zelf een trampolineweekend Moeskroen-Lille aangeboden kreeg om te combineren met een seniorenbiljet (haar man) resp. Railpass (haarzelf). Dus dat was dan weer geen probleem. Kwestie van het nodeloos ingewikkeld te maken...
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticke

Bericht door rvdborgt »

Henk schreef:Ja, dat mag, dat heb ik al verschillende keren gedaan!
Ik wist niet eens dat het met een Trampoline één dag niet mocht. Ik heb dat ook nog niet geprobeerd, want die tickets kan je buiten Kortrijk of Moeskroen niet krijgen.
Het is juridisch ook zeer dubieus. Maar de NMBS wil eraan vasthouden, waarschijnlijk pas tot een rechter er iets over zegt.

Groetjes,
Rian
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticke

Bericht door Paul »

Niets belet je om in Moeskroen even uit te stappen en weer in te stappen, en zodoende een 'nieuwe reis' te beginnen :)
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
trainlovertje
Berichten: 2342
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticke

Bericht door trainlovertje »

Paul schreef:Niets belet je om in Moeskroen even uit te stappen en weer in te stappen, en zodoende een 'nieuwe reis' te beginnen :)
dat maakt helaas niets uit; dat is volgens de vervoersvoorwaarden hetzelfde als blijven zitten en niets doen ;p
enkel een latere trein nemen is een nieuwe reis beginnen.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticket

Bericht door The_Knitter »

Henk schreef:Ja, dat mag, dat heb ik al verschillende keren gedaan!
Ik wist niet eens dat het met een Trampoline één dag niet mocht. Ik heb dat ook nog niet geprobeerd, want die tickets kan je buiten Kortrijk of Moeskroen niet krijgen.
toch wel. Ik koop de tickets meestal in Antwerpen, maar ook al in Luik kunnen kopen. Online ook mogelijk via B-Europe.
Ik reis altijd op 1 dag weer terug. Dat is gewoon toegestaan, zolang je maar binnen de geldigheidsperiode van dat ticket blijft.
Ik reis altijd met 3 tickets: Roosendaal Grens-Essen(NL Gratis), GoPass Essen-Moeskroen en TrampolineWeekend Moeskroen-Lille.
Soms ga ik terug via Doornik-Luik, en dan is het zelfs mogelijk je terugreis via Doornik te laten lopen, als je dit bij aanschaf a/h loket laat weten. En dat is volgens de Voorwaarden gewoon toegestaan, zolang je maar via Moeskroen of Doornik reist. Heen/terug mag je dus 'de andere lijn' pakken.

De truc met combineren van/naar Luxemburg lukt daarentegen alleen als je via Gouvy reist. Daar stapt te Gouvy of Troisvierges een CFL-conducteur op. Daar reis ik t/m Gouvy met GoPass, extra ticket Gouvy-Troisvierges en bij de CFL-conducteur een binnenlands CFL-ticket kopen.
Via Arlon is een binnenlands CFL-ticket niet te combineren met een extra ticket Kleinbettingen-Arlon vv.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticke

Bericht door Paul »

trainlovertje schreef:
Paul schreef:Niets belet je om in Moeskroen even uit te stappen en weer in te stappen, en zodoende een 'nieuwe reis' te beginnen :)
dat maakt helaas niets uit; dat is volgens de vervoersvoorwaarden hetzelfde als blijven zitten en niets doen
Ik zou niet weten waar dat in de vervoersvoorwaarden staat.
Bovendien: de treinen Kortrijk - Lille vv. staan tegenwoordig in Moeskroen allemaal 9 tot 15 minuten stil. Tijd genoeg dus om een wandelingetje buiten het station te maken en/of aan het loket een nieuw vervoersbewijs te kopen en vervolgens met dezelfde trein verder te reizen. Dan is het zeker een 'nieuwe reis'.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticke

Bericht door Henk »

The_Knitter schreef:
Henk schreef:Ja, dat mag, dat heb ik al verschillende keren gedaan!
Ik wist niet eens dat het met een Trampoline één dag niet mocht. Ik heb dat ook nog niet geprobeerd, want die tickets kan je buiten Kortrijk of Moeskroen niet krijgen.
toch wel. Ik koop de tickets meestal in Antwerpen, maar ook al in Luik kunnen kopen. Online ook mogelijk via B-Europe.
Ik reis altijd op 1 dag weer terug. Dat is gewoon toegestaan, zolang je maar binnen de geldigheidsperiode van dat ticket blijft.
Ik reis altijd met 3 tickets: Roosendaal Grens-Essen(NL Gratis), GoPass Essen-Moeskroen en TrampolineWeekend Moeskroen-Lille.
Zoals zovelen maak je geen onderscheid tussen het Trampolineweekendbiljet dat inderdaad overal en ook via B-europe
te krijgen is, en het supergunstige Trampoline 1 dag waarmee je voor 8 euro gedurende een volledige dag onbeperkt tussen Kortrijk of Doornik enerzijds en Lille Flandres anderzijds over en weer kan. Dit speciale biljet wordt alleen in de betrokken grensstations verkocht, zie http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbe ... 1-dag.aspx
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticke

Bericht door rdv »

Dank voor de reacties allemaal.
Het is dus niet duidelijk in de vwn. TrampolineWE wordt zelfs nergens besproken, noch op nmbs.be, noch op b-europe.com, noch in de vervoersvwn.
Paul schreef: Bovendien: de treinen Kortrijk - Lille vv. staan tegenwoordig in Moeskroen allemaal 9 tot 15 minuten stil. .
Dat ze in Kortrijk zolang stil stonden wist ik, maar dus ook in Moeskroen. Van het 1u17 minuten dat je onderweg bent tussen Gent en Lille, sta je 18 minuten stil. Ik wil de gemiddelde snelheid niet eens berekenen.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticke

Bericht door Henk »

rdv schreef:Dank voor de reacties allemaal.
Het is dus niet duidelijk in de vwn. TrampolineWE wordt zelfs nergens besproken, noch op nmbs.be, noch op b-europe.com, noch in de vervoersvwn.
Hier: https://www.b-europe.com/Reizen/Promoti ... 91beb56447 (Scroll naar beneden)
Het staat bij de vaste kortingen, niet bij het grensverkeer. De bookingsformule biedt het automatisch aan als SEMI FLEX als je weekendreis boekt.
trainlovertje
Berichten: 2342
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Gent - Lille: combinatie Rail Pass + regulier SNCF-ticke

Bericht door trainlovertje »

Paul schreef:
trainlovertje schreef:
Paul schreef:Niets belet je om in Moeskroen even uit te stappen en weer in te stappen, en zodoende een 'nieuwe reis' te beginnen :)
dat maakt helaas niets uit; dat is volgens de vervoersvoorwaarden hetzelfde als blijven zitten en niets doen
Ik zou niet weten waar dat in de vervoersvoorwaarden staat.
Bovendien: de treinen Kortrijk - Lille vv. staan tegenwoordig in Moeskroen allemaal 9 tot 15 minuten stil. Tijd genoeg dus om een wandelingetje buiten het station te maken en/of aan het loket een nieuw vervoersbewijs te kopen en vervolgens met dezelfde trein verder te reizen. Dan is het zeker een 'nieuwe reis'.
staat er ook niet letterlijk in, maar hoort wel zo geïnterpreteerd te worden. of zo had ik het althans begrepen ;p
Plaats reactie