Trein vanuit Parijs naar Disneyland

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
ineedhelp

Trein vanuit Parijs naar Disneyland

Bericht door ineedhelp »

Ik en enkele vrienden gaan binnenkort naar Disneyland. We komen met de Thalys toe in gare du nord, Parijs. Van daar moeten we naar Disneyland, Marne la vallee. Nu hebben we al verschillende sites bezocht om uit te dokteren wat ons het voordeligst zou uitkomen; losse tickets, weekticket.. We verblijven er 3 dagen (vrijdag, zaterdag en zondag). We dachten om een weekendticket te kopen, maar daar dook het volgende probleem dan al weer op nl. de zones. En dan hebben we nog niet gesproken over het feit of we een metro moeten nemen of RER, ook daar weten we niet wat we het best zouden doen. We dachten wel aan een weekendbiljet aangezien we 1mei vertrekken, een vrijdag, en dat dus een feestdag is. Maar waar moeten we dit ticket dan aanschaffen,kunnen we dit online ook doen? We hebben werkelijk geen idee wat we het beste zouden doen en daarom wend ik me tot dit forum. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen of ons wat meer duidelijkheid kunnen brengen.
Met vriendelijke groeten, ineedhelp en co.
En alvast bedankt om dit te lezen ook al kan u ons niet helpen!
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Trein vanuit Parijs naar Disneyland

Bericht door Paul »

Waarom gaan jullie niet met de TGV vanuit Brussel-Zuid rechtstreeks naar Marne-la-Vallée? Die omweg via Paris-Nord is toch nergens voor nodig?
Zie https://www.b-europe.com/Reizen/Topbest ... d%20Parijs
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
ineedhelp

Re: Trein vanuit Parijs naar Disneyland

Bericht door ineedhelp »

Ik weet het maar de persoon die onze tickets bestelde heeft i.p.v bij de TGV te bestellen bij de Thalys besteld.. Het was de bedoeling om inderdaad eerst dat te doen.
trainlovertje
Berichten: 2336
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Trein vanuit Parijs naar Disneyland

Bericht door trainlovertje »

ineedhelp,

Op de site van Transilien (dat is een bedrijf van SNCF dat de lokale stoptreinen rond Parijs voorziet, en daartoe behoort ook de het grootste aandeel van RER) vind ik het volgende:

Een overzichtskaart:
http://www.transilien.com/contents/fr/D ... 3_2014.pdf
Marne-la-Vallée ligt in G14, dus in zone 5. Dit betekent dat je van zone 1 naar zone 5 reist.

En een prijsberekening:
http://www.transilien.com/tarif/GARE-DE ... 03-8775499
Hier zie je dat een 3-dagenkaart voor 1 persoon tussen zone 1 en 5 €50.05 kost. Voor 2x enkel biljet voor 1 persoon is het 2x €7.60 = €15.20. Ik veronderstel dat het voor 2 personen gewoon het dubbele wordt, en een vermelding van een weekendticket zie ik helaas niet. Vanaf 4 personen is het interessant om die 10-rittenkaart te nemen, want dan heb je 10 ritten voor de prijs van 8 ritten.

Wat betreft RER of metro: enkel de RER komt in Marne-la-Vallée. De metro komt zo ver niet; het valt te vergelijken met de metro van Brussel, die het Brussels Hoofdstedelijk Gewest niet verlaat, en de GEN (in het Frans: RER) die tot Leuven of Antwerpen gaat.

Online kopen van biljetten/dagkaarten kan volgens mij niet, enkel abonnementen en dergelijke (via navigo.fr). Natuurlijk kan je tickets kopen aan de automaten in Gare du Nord in Parijs. Houd rekening met wachttijden voor de automaten... Ik heb al een keer een half uur moeten aanschuiven aan zo een automaat.

Ik kan niet garanderen dat deze info correct is. Ik weet namelijk niet veel over tarieven en vervoersbewijzen in Parijs en omstreken. Heb jij iets gevonden van een weekendbiljet? Dan wil ik nog eens wat opzoekwerk voor jou doen.

Grtz
trainlovertje
ineedhelp

Re: Trein vanuit Parijs naar Disneyland

Bericht door ineedhelp »

http://www.ratp.fr/nl/ratp/r_92959/les- ... es-jeunes/
Wij hebben het idee van een weekendbiljet hiervandaan gehaald. Het is zoals je kan zien opvallend minder dan andere tickets en dat wekt ook wat argwaan op. Zijn deze site en zijn prijzen wel betrouwbaar? Heeft u hier enig idee van?
Alvast bedankt!
trainlovertje
Berichten: 2336
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Trein vanuit Parijs naar Disneyland

Bericht door trainlovertje »

Zowel de site van RATP en van Transilien zijn 100% betrouwbaar. RATP is het bedrijf dat alle bus-, tram- en metrolijnen (en ook een klein aandeel van de RER) verzorgt in Parijs. Transilien doet hetzelfde voor alle lokale treinen en het grootste aandeel van de RER in Île-de-France.

Over dat weekendbiljet: heb het ook gevonden op de website van Transilien intussen. Maar volgens hoe ik het begrijp, is dat ticket maar 1 zaterdag of 1 zondag of 1 feestdag geldig. (... utilisable uniquement un samedi, un dimanche ou un jour férié.) Dus volgens mij moet je er dan 2 per persoon kopen. Dan kom je duurder uit dan de losse tickets (€7.60 tov €8.35 per stuk).

Grtz
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Trein vanuit Parijs naar Disneyland

Bericht door dentheo »

Vanaf 4 personen is het interessant om die 10-rittenkaart te nemen, want dan heb je 10 ritten voor de prijs van 8 ritten.
Lukt dat ? Dan moet je het ticket steeds terug door de tourniquet teruggeven ?
Theo
Groeten vanop de Heide
trainlovertje
Berichten: 2336
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Trein vanuit Parijs naar Disneyland

Bericht door trainlovertje »

dentheo schreef:
Vanaf 4 personen is het interessant om die 10-rittenkaart te nemen, want dan heb je 10 ritten voor de prijs van 8 ritten.
Lukt dat ? Dan moet je het ticket steeds terug door de tourniquet teruggeven ?
Het ticket komt uit de machine nog voor het poortje zelf. Je moet het dus niet over het poortje teruggeven.
ineedhelp

Re: Trein vanuit Parijs naar Disneyland

Bericht door ineedhelp »

Pff dat we dat over het hoofd hebben gezien. Dus die losse tickets is 7,60 per rit toch of is dit voor heen en terug? Zijn er nog interessante opties die wij misschien over het hoofd zien? We zijn met een groep van 4 bestaat er dan niet zoiets als een 10ritten kaart waar we allemaal mee kunnen rijden? Of is dat dan een kaart per persoon (als zo'n 10ritten kaart zelf bestaat). Sorry dat ik jullie hier mee lastigval!
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Trein vanuit Parijs naar Disneyland

Bericht door The_Knitter »

10-rittenkaart bestaat, zie een paar posts terug....
Plaats reactie