Hoeveel vertraging te verwachten bij werken DB

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Hoeveel vertraging te verwachten bij werken DB

Bericht door kika »

Hoe kan je weten hoeveel (ongeveer) later je trein zal aankomen bij werken wanneer dat niet in de reisplanner is vermeld?
Op http://bauarbeiten.bahn.de/docs/fernverkehr/N-F.pdf staat de trein die ik wil nemen niet vernoemd (CNL419 op een doordeweeks aprilnacht), wel staat er in de reisplanner: 'Koblenz Hbf - München Hbf: Bauarbeiten. Die Ankunft verzögert sich.' Als dat een uur of anderhalf uur is, maakt het me niets uit, maar als het 2 uur zijn, moet ik een alternatief zoeken. Iemand een idee hoe ik dat te weten kan komen? Het gaat om de CNL419 vertrek op 15 april, normale aankomst in München op 16 april om 7:10.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Hoeveel vertraging te verwachten bij werken DB

Bericht door FLV-FGSP »

Best eens vragen op de Draaischijf.
trainlovertje
Berichten: 2348
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Hoeveel vertraging te verwachten bij werken DB

Bericht door trainlovertje »

Als die vertraging niet eens in de lijst is opgenomen, betekent dat ofwel dat de vertraging uiterst miniem is, ofwel dat er een soort fout in het systeem zit.
Een geplande vertraging is bij mijn weten nooit over het uur gegaan, dus ik denk dat je wel gerust kan zijn dat die trein geen 2 uur te laat aankomt.

Volgens mij gaat het hierover:
von Dienstag, 14. bis Samstag, 18. April, jeweils 5:25 – 9:00 Uhr
Verspätungen Hannover Hbf > Hamburg-Altona sowie Augsburg Hbf > München Hbf

CNL 486 von München Hbf (planmäßige Ankunft 8:11 Uhr in
Hamburg-Altona) verspätet sich von Hannover Hbf bis Hamburg-Altona um bis zu 45 Min.

CNL 487 von Hamburg-Altona (planmäßige Ankunft 7:05 Uhr in München Hbf) verspätet sich von Augsburg Hbf bis München Hbf um bis zu 45 Min.
Grund: Oberleitungsarbeiten in Nordstemmen
Hierbij rijdt CN419 over het gemeenschappelijke stuk tussen Mannheim en München, maar jou trein komt niet in de buurt van Nordstemmen (kortbij Hannover) waar de oorzaak van 45 minuten vertraging zit. In de reiseankunft van DB staat wel Koblenz-München, dit omdat CN419 niet in Mannheim stopt, wel in Koblenz.
Over Augsburg-München is er geen verdere vermelding. Hier rijdt CN419 dus wel voorbij, maar een geplande vertraging van 2 uur op dit korte traject is gewoonweg ongemogelijk; het is slechts een 50-tal kilometer en is zelfs over zijn ganse verloop 4-sporig. Reken dus op een aantal minuten vertraging, maar meer dan dat zal het niet zijn.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Hoeveel vertraging te verwachten bij werken DB

Bericht door kika »

Bedankt voor het idee, FLV-FGSP. En trainlovertje, bedankt voor dat uitzoeken. Wanneer ik nog een bestemming verder ingaf (gewoon stukje met de bus/metro binnen München), gaf de reisplanner me een vertrek om 11u vanaf Hbf. Hopelijk is het dus inderdaad een Fout :)
Plaats reactie