Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door Dieselfreak »

Ik ben van plan komende zomer naar de Franse Alpen te gaan, met name naar Chamonix. Ik zou de eerste dag met de TGV naar Lyon sporen, daar overnachten, en dan de tweede dag met gewone treinen naar Chamonix gaan. Eerst van Lyon naar Annecy, dan van Annecy naar Saint-Gervais-Les-Bains en uiteindelijk van Saint-Gervais-Les-Bains naar Chamonix. Hiervoor zou ik een Interrail Pass Frankrijk gebruiken. Ik ben alleen niet helemaal zeker of Interrail wel geldig is op dat laatste stuk. Je zou aannemen van wel, aangezien daar TER-treinen van de SNCF rijden. Maar de spoorlijn Saint-Gervais - Vallorcine is geen gewone lijn, maar een metersporige berglijn geëlektrificeerd met een derde rail in plaats van een bovenleiding. Vandaar dat ik toch wat begon te twijfelen. Zoeken met Google heeft me niets opgeleverd. Weet iemand hier soms meer over?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door traxie »

Ik zie niet in waarom de soort lijn een beperking zou opleggen
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door Henk »

Geen enkel probleem! Technisch gezien mag deze lijn dan wat anders zijn, voor de tarieven geldt dat niet.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door traxie »

Ik dacht dat het als treinfan ook leuk is te weten dat er slaaptreinen vanuit parijs naar de pyreneeën rijden. Ik weet niet hoe het naar de Alpen zit, maar ik zou denken dat dat ook wel bestaat. Je reist op een unieke manier, spaart een overnachting uit en je moet dat zeker eens gedaan hebben. Voordeel is dat je interrail je vervoerbewijs is. Je hoeft dus enkel een reservering te betalen. Bij terugkomst is dat nog interessanter, immers je mag de dag invullen dat je in Parijs aankomt. Met een dag reis je dan naar huis.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door groentje »

Dé nachttrein naar de Franse Alpen gaat naar Gap en Briançon, maar je kan ook de Provençaalse Alpen bezoeken met de nachttrein naar Nice, die laatste rijdt ook vanaf Luxemburg (maar niet zo vaak). Spijtig genoeg niks naar de Alpen bij Chamonix.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door Dieselfreak »

Henk schreef:Geen enkel probleem! Technisch gezien mag deze lijn dan wat anders zijn, voor de tarieven geldt dat niet.
Oké, dat weet ik dus ook weer. Maar op welke bron baseer je die uitspraak?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door Steven »

Als de trein sncf is maakt het verder niets uit volgens mij. Is het een afzonderlijk bedrijf dan wel.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door Dieselfreak »

Goed, ik zal maar aannemen dat Interrail geen probleem is op die lijn, gezien de gegeven argumenten.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door benoit »

Er rijdt iedere vrijdag-, zaterdag- en zondagavond een intercites de nuit van Paris Austerlitz naar St-Gervais les Bains en Bourg-St-Maurice.

Tijdens het skiseizoen en in de zomervakantie in principe iedere dag.
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Re: Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door Elgar »

Dieselfreak schreef:Goed, ik zal maar aannemen dat Interrail geen probleem is op die lijn, gezien de gegeven argumenten.
Interrail is geldig op die lijn, heb er al meerdere keren gereisd met een Interrail Pass France. Een Interrail Pass is trouwens ook gewoon geldig op de 'train jaune' (toeristische trein in de Pyreneeën).

Op http://be.voyages-sncf.com kan je nakijken of je al dan niet toeslag moet betalen.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door groentje »

Een FIP-vrijbiljet is natuurlijk geen Interrail, maar ik mocht zonder bezwaren de TER-bus nemen tussen Oloron-Ste-Marie en Canfranc, eerder dit jaar. Niet alle regionale bussen aanvaarden SNCF-vervoersbewijzen, maar als dat wel het geval is, zie ik niet wat het probleem zou kunnen zijn.
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Interrail geldig op de lijn Saint-Gervais - Vallorcine?

Bericht door FLV-FGSP »

Heb St-Gervais - Zwitserse grens enkele jaren zelf gedaan met een InterRail Frankrijk - was geen probleem.
Plaats reactie