Key Card
Re: Key Card
Maar toch nog dicht genoeg bij zowel Virton als Bertrix...
Verder zie ik niet meteen andere voorbeelden... bij Bastogne-Sud krijg je niets voorgesteld, maar dat zal wel met het speciale statuut van dat station te maken, want anders had je toch minstens Bastogne-Nord voorgesteld moeten krijgen.
Ronse zou ook een goede kandidaat zijn, maar ligt toch te dicht bij Oudenaarde en zelfs Eine.
Verder zie ik niet meteen andere voorbeelden... bij Bastogne-Sud krijg je niets voorgesteld, maar dat zal wel met het speciale statuut van dat station te maken, want anders had je toch minstens Bastogne-Nord voorgesteld moeten krijgen.
Ronse zou ook een goede kandidaat zijn, maar ligt toch te dicht bij Oudenaarde en zelfs Eine.
Re: Key Card
Vreemd wel, Brugge moet toch dicht genoeg zijn van Oostende om met de Keycard te mogen reizen.
Misschien moeten ze die kaart aanpassen?
Misschien moeten ze die kaart aanpassen?
Re: Key Card
Oostende - Brugge is toch 22 kilometer per spoor, wat boven de grens zal zitten. Die moet natuurlijk ergens getrokken worden, want anders wordt de Key Card proportioneel erg goedkoop. Een normaal ticket Oostende - Brugge zal iets meer dan 4 euro kosten.
Als je afstanden van 20 kilometer of meer zou toelaten, wordt ook plots een Brussel - Leuven, Brussel - Mechelen, Antwerpen - Sint-Niklaas enzovoort mogelijk, en dat is toch ietsje te veel van het goede in verhouding tot de prijs.
... neemt niet weg dat een iets voordeligere formule voor die korte tot middellange afstanden wel interessant zou zijn, want elke keer 4 à 5 euro ophoesten voor die korte trajecten van 15 à 20 minuten begint ook op te lopen.
Als je afstanden van 20 kilometer of meer zou toelaten, wordt ook plots een Brussel - Leuven, Brussel - Mechelen, Antwerpen - Sint-Niklaas enzovoort mogelijk, en dat is toch ietsje te veel van het goede in verhouding tot de prijs.
... neemt niet weg dat een iets voordeligere formule voor die korte tot middellange afstanden wel interessant zou zijn, want elke keer 4 à 5 euro ophoesten voor die korte trajecten van 15 à 20 minuten begint ook op te lopen.
-
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Key Card
De grens ligt op 15 km, dus dat is inderdaad een eindje te ver.Steve schreef:Oostende - Brugge is toch 22 kilometer per spoor, wat boven de grens zal zitten.
Re: Key Card
Hoe ver is Kalmthout-Antwerpen Zuid? Lier-Antwerpen Luchtbal?trainlovertje schreef:De grens ligt op 15 km, dus dat is inderdaad een eindje te ver.Steve schreef:Oostende - Brugge is toch 22 kilometer per spoor, wat boven de grens zal zitten.
Re: Key Card
Wij hebben in Kalmthout de situatie dat wij tot binnen de "zone Antwerpen" geraken met onze keycard.
Dan mag je die ganse zone berijden.
Vanuit het zuiden en westen zullen er ook wel vertrekstations zijn die in Antwerpen-Zuid of Berchem geraken en dan tot Noorderdokken kunnen sporen.
Zone Brussel moet dan wel een droombestemming zijn, die is waarschijnlijk nog groter, maar ik wil niet klagen.
Dan mag je die ganse zone berijden.
Vanuit het zuiden en westen zullen er ook wel vertrekstations zijn die in Antwerpen-Zuid of Berchem geraken en dan tot Noorderdokken kunnen sporen.
Zone Brussel moet dan wel een droombestemming zijn, die is waarschijnlijk nog groter, maar ik wil niet klagen.
Laatst gewijzigd door dentheo op 25 aug 2015, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Key Card
Zone Brussel is inderdaad heel groot om met de trein als eindbestemming nar toe te gaan.
Re: Key Card
De Key Card is inderdaad erg handig van en naar de Zone Brussel. Extreem voorbeeld is Bosvoorde - Denderleeuw: bijna 33 km per spoor, dus ruim het dubbele van wat normaal toegestaan is.
-
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Key Card
Maar toch zijn er wel enkele uitzonderingen op die 15 km. Voorbeeld: Florenville ligt 20 km ven Bertrix, 24 km van Virton en meer dan 32 km van Libramont en toch is de Key Pass er geldig. Wie kan mij dit verklaren? Waarom is dit bij Oostende of Noorderkempen niet het geval? Heeft een halve dag in mijn hoofd gehangen doordat ik lijn 165 vandaag gedaan heb...
Re: Key Card
Ik blijf het dom vinden dat je met de Key card geen Oostende - Brugge mag gebruiken....
Re: Key Card
In zekere zin is dat inderdaad een beetje dwaas maar aan de andere kant moet men een grens stellen anders zou het te goedkoop worden, alhoewel men voor een afstand zoals Oostende-Brugge ook iets moet voorzien want dat is in feite een grijze zone: de Key Card kan men hier niet gebruiken vanwege de te grote afstand en de Rail Pass gebruiken is ook geen optie aangezien het duurder uitvalt dan met de gewone treinticket tijdens de weekdagen om nog niet te spreken tijdens de weekends want dan is nog goedkoper.
Men zou voor zulke middelgrote afstanden ook een soort pass moeten voorzien.
Men zou voor zulke middelgrote afstanden ook een soort pass moeten voorzien.