Key Card

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Key Card

Bericht door apestaart »

Zijn er buiten Oostende nog vertrekstations waar men de Key Card niet kan gebruiken?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Key Card

Bericht door Steve »

Noorderkempen... en ik vermoed dat er zo nog wel een paar zullen zijn.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Key Card

Bericht door groentje »

Florenville? Niet zeker, maar da's wel een heel eind van een ander station vandaan.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Key Card

Bericht door Steve »

Maar toch nog dicht genoeg bij zowel Virton als Bertrix... :wink:

Verder zie ik niet meteen andere voorbeelden... bij Bastogne-Sud krijg je niets voorgesteld, maar dat zal wel met het speciale statuut van dat station te maken, want anders had je toch minstens Bastogne-Nord voorgesteld moeten krijgen.

Ronse zou ook een goede kandidaat zijn, maar ligt toch te dicht bij Oudenaarde en zelfs Eine.
michael1105

Re: Key Card

Bericht door michael1105 »

Vreemd wel, Brugge moet toch dicht genoeg zijn van Oostende om met de Keycard te mogen reizen.

Misschien moeten ze die kaart aanpassen?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Key Card

Bericht door Steve »

Oostende - Brugge is toch 22 kilometer per spoor, wat boven de grens zal zitten. Die moet natuurlijk ergens getrokken worden, want anders wordt de Key Card proportioneel erg goedkoop. Een normaal ticket Oostende - Brugge zal iets meer dan 4 euro kosten.

Als je afstanden van 20 kilometer of meer zou toelaten, wordt ook plots een Brussel - Leuven, Brussel - Mechelen, Antwerpen - Sint-Niklaas enzovoort mogelijk, en dat is toch ietsje te veel van het goede in verhouding tot de prijs.

... neemt niet weg dat een iets voordeligere formule voor die korte tot middellange afstanden wel interessant zou zijn, want elke keer 4 à 5 euro ophoesten voor die korte trajecten van 15 à 20 minuten begint ook op te lopen.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Key Card

Bericht door trainlovertje »

Steve schreef:Oostende - Brugge is toch 22 kilometer per spoor, wat boven de grens zal zitten.
De grens ligt op 15 km, dus dat is inderdaad een eindje te ver.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Key Card

Bericht door kika »

trainlovertje schreef:
Steve schreef:Oostende - Brugge is toch 22 kilometer per spoor, wat boven de grens zal zitten.
De grens ligt op 15 km, dus dat is inderdaad een eindje te ver.
Hoe ver is Kalmthout-Antwerpen Zuid? Lier-Antwerpen Luchtbal?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Key Card

Bericht door dentheo »

Wij hebben in Kalmthout de situatie dat wij tot binnen de "zone Antwerpen" geraken met onze keycard.
Dan mag je die ganse zone berijden.
Vanuit het zuiden en westen zullen er ook wel vertrekstations zijn die in Antwerpen-Zuid of Berchem geraken en dan tot Noorderdokken kunnen sporen.
Zone Brussel moet dan wel een droombestemming zijn, die is waarschijnlijk nog groter, maar ik wil niet klagen.
Laatst gewijzigd door dentheo op 25 aug 2015, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Key Card

Bericht door Steven »

Zone Brussel is inderdaad heel groot om met de trein als eindbestemming nar toe te gaan.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Key Card

Bericht door Steve »

De Key Card is inderdaad erg handig van en naar de Zone Brussel. Extreem voorbeeld is Bosvoorde - Denderleeuw: bijna 33 km per spoor, dus ruim het dubbele van wat normaal toegestaan is.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Key Card

Bericht door trainlovertje »

Maar toch zijn er wel enkele uitzonderingen op die 15 km. Voorbeeld: Florenville ligt 20 km ven Bertrix, 24 km van Virton en meer dan 32 km van Libramont en toch is de Key Pass er geldig. Wie kan mij dit verklaren? Waarom is dit bij Oostende of Noorderkempen niet het geval? Heeft een halve dag in mijn hoofd gehangen doordat ik lijn 165 vandaag gedaan heb...
michael1105

Re: Key Card

Bericht door michael1105 »

Ik blijf het dom vinden dat je met de Key card geen Oostende - Brugge mag gebruiken....
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Key Card

Bericht door apestaart »

In zekere zin is dat inderdaad een beetje dwaas maar aan de andere kant moet men een grens stellen anders zou het te goedkoop worden, alhoewel men voor een afstand zoals Oostende-Brugge ook iets moet voorzien want dat is in feite een grijze zone: de Key Card kan men hier niet gebruiken vanwege de te grote afstand en de Rail Pass gebruiken is ook geen optie aangezien het duurder uitvalt dan met de gewone treinticket tijdens de weekdagen om nog niet te spreken tijdens de weekends want dan is nog goedkoper.
Men zou voor zulke middelgrote afstanden ook een soort pass moeten voorzien.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Key Card

Bericht door deadlock »

Wat is de Key Card?
Plaats reactie