Pagina 1 van 2

Key Card

Geplaatst: 24 aug 2015, 20:48
door apestaart
Zijn er buiten Oostende nog vertrekstations waar men de Key Card niet kan gebruiken?

Re: Key Card

Geplaatst: 24 aug 2015, 20:55
door Steve
Noorderkempen... en ik vermoed dat er zo nog wel een paar zullen zijn.

Re: Key Card

Geplaatst: 24 aug 2015, 22:33
door groentje
Florenville? Niet zeker, maar da's wel een heel eind van een ander station vandaan.

Re: Key Card

Geplaatst: 24 aug 2015, 23:15
door Steve
Maar toch nog dicht genoeg bij zowel Virton als Bertrix... :wink:

Verder zie ik niet meteen andere voorbeelden... bij Bastogne-Sud krijg je niets voorgesteld, maar dat zal wel met het speciale statuut van dat station te maken, want anders had je toch minstens Bastogne-Nord voorgesteld moeten krijgen.

Ronse zou ook een goede kandidaat zijn, maar ligt toch te dicht bij Oudenaarde en zelfs Eine.

Re: Key Card

Geplaatst: 25 aug 2015, 00:05
door michael1105
Vreemd wel, Brugge moet toch dicht genoeg zijn van Oostende om met de Keycard te mogen reizen.

Misschien moeten ze die kaart aanpassen?

Re: Key Card

Geplaatst: 25 aug 2015, 00:21
door Steve
Oostende - Brugge is toch 22 kilometer per spoor, wat boven de grens zal zitten. Die moet natuurlijk ergens getrokken worden, want anders wordt de Key Card proportioneel erg goedkoop. Een normaal ticket Oostende - Brugge zal iets meer dan 4 euro kosten.

Als je afstanden van 20 kilometer of meer zou toelaten, wordt ook plots een Brussel - Leuven, Brussel - Mechelen, Antwerpen - Sint-Niklaas enzovoort mogelijk, en dat is toch ietsje te veel van het goede in verhouding tot de prijs.

... neemt niet weg dat een iets voordeligere formule voor die korte tot middellange afstanden wel interessant zou zijn, want elke keer 4 à 5 euro ophoesten voor die korte trajecten van 15 à 20 minuten begint ook op te lopen.

Re: Key Card

Geplaatst: 25 aug 2015, 00:45
door trainlovertje
Steve schreef:Oostende - Brugge is toch 22 kilometer per spoor, wat boven de grens zal zitten.
De grens ligt op 15 km, dus dat is inderdaad een eindje te ver.

Re: Key Card

Geplaatst: 25 aug 2015, 03:57
door kika
trainlovertje schreef:
Steve schreef:Oostende - Brugge is toch 22 kilometer per spoor, wat boven de grens zal zitten.
De grens ligt op 15 km, dus dat is inderdaad een eindje te ver.
Hoe ver is Kalmthout-Antwerpen Zuid? Lier-Antwerpen Luchtbal?

Re: Key Card

Geplaatst: 25 aug 2015, 20:04
door dentheo
Wij hebben in Kalmthout de situatie dat wij tot binnen de "zone Antwerpen" geraken met onze keycard.
Dan mag je die ganse zone berijden.
Vanuit het zuiden en westen zullen er ook wel vertrekstations zijn die in Antwerpen-Zuid of Berchem geraken en dan tot Noorderdokken kunnen sporen.
Zone Brussel moet dan wel een droombestemming zijn, die is waarschijnlijk nog groter, maar ik wil niet klagen.

Re: Key Card

Geplaatst: 25 aug 2015, 20:07
door Steven
Zone Brussel is inderdaad heel groot om met de trein als eindbestemming nar toe te gaan.

Re: Key Card

Geplaatst: 25 aug 2015, 20:54
door Steve
De Key Card is inderdaad erg handig van en naar de Zone Brussel. Extreem voorbeeld is Bosvoorde - Denderleeuw: bijna 33 km per spoor, dus ruim het dubbele van wat normaal toegestaan is.

Re: Key Card

Geplaatst: 25 aug 2015, 23:03
door trainlovertje
Maar toch zijn er wel enkele uitzonderingen op die 15 km. Voorbeeld: Florenville ligt 20 km ven Bertrix, 24 km van Virton en meer dan 32 km van Libramont en toch is de Key Pass er geldig. Wie kan mij dit verklaren? Waarom is dit bij Oostende of Noorderkempen niet het geval? Heeft een halve dag in mijn hoofd gehangen doordat ik lijn 165 vandaag gedaan heb...

Re: Key Card

Geplaatst: 27 aug 2015, 22:06
door michael1105
Ik blijf het dom vinden dat je met de Key card geen Oostende - Brugge mag gebruiken....

Re: Key Card

Geplaatst: 27 aug 2015, 22:25
door apestaart
In zekere zin is dat inderdaad een beetje dwaas maar aan de andere kant moet men een grens stellen anders zou het te goedkoop worden, alhoewel men voor een afstand zoals Oostende-Brugge ook iets moet voorzien want dat is in feite een grijze zone: de Key Card kan men hier niet gebruiken vanwege de te grote afstand en de Rail Pass gebruiken is ook geen optie aangezien het duurder uitvalt dan met de gewone treinticket tijdens de weekdagen om nog niet te spreken tijdens de weekends want dan is nog goedkoper.
Men zou voor zulke middelgrote afstanden ook een soort pass moeten voorzien.

Re: Key Card

Geplaatst: 31 okt 2015, 12:46
door deadlock
Wat is de Key Card?