drgl Lille - Maurienne (FR) winter 2014-2015

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

drgl Lille - Maurienne (FR) winter 2014-2015

Bericht door rdv »

Heeft er iemand toevallig een drgl van de vorige jaren van de Maurienne-lijn (Chambéry - Modane)? Ik wil graag in feb/mrt gaan skiën en twijfel om met de sneeuwthalys terug te komen gezien het late aankomstuur in Brussel. Er zouden ook rechtstreekse TGVs naar Lille zijn, maar daar vind ik (nog) nergens uren van.

Dus, als er mij iemand de uren kan bezorgen op zaterdag van St-Michel-Valloire naar Lille (directe treinen), dan zou die mij er een groot plezier mee doen :D
Laatst gewijzigd door rdv op 04 sep 2015, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: drgl Lille - Maurienne (FR)

Bericht door benoit »

Hallo,
Ik heb geen weet van een rechtstreekse TGV richting Modane vanuit Lille, maar op zaterdagen in de Franse wintersportvakanties is er wel rechtstreekse TGV van Lille naar de Tarantaise, Bourg St Maurice (via Chambery, daar kan je overstappen op een Ter naar Modane). De exacte uren ervan zullen waarschijnlijk pas midden november vrijgegeven worden (nomaal 3 maanden op voorhand, maar voor de wintersportvakanties is het vroeger).
Wat ik wel weet is dat het hetzelfde treinstel is dat de heen-en terugrit maakt. Vertrek uit Lille s'morgens (rond7/8/9u) en de terugrit komt ook s'avonds aan (tussen 19 en 22u).
De ski-thalys rijdt wel niet maar Modane, maar ook naar Bourg-St-Maurice (met stop in Chambery).
Als je meer keuzevrijheid wilt in de vertrek-en aankomsturen kan je in Lille (in mindere mate vanuit Brussel) een van de vele TGV's nemen die rechtreeks rijden naar Lyon en daar een Ter nemen richting Modane. Als je het je niet ontziet om in Parijs over te stappen kan je vanuit Paris gare de Lyon een rechtstreekse TGV nemen naar Modane (die rijdt het hele jaar door).
Hopelijk ben je wat geholpen :wink:

De huidige diensteregeling tussen Modane en Lyon via Chambery vind je hier:
Bijlagen
Modane-Chambery(-Lyon).pdf
Modane-Chambery-Lyon
(75.77 KiB) 202 keer gedownload
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: drgl Lille - Maurienne (FR) winter 2014-2015

Bericht door rdv »

Dankjewel Benoit voor de info.

In februari 2013 reden er blijkbaar in de Rijselse krokusvakantie twee ski-TGV's naar Modane, maar niet buiten de vakantie. Deze komen ook vrij laat terug aan in Lille (21u31 en 0u05).

We hebben Bourg-St-Maurice al 2 keer gedaan via Lyon + TER, dat ging heel goed. De eerste keer zijn de TER-ritten voor onze terugkeerzaterdag pas heel laat in het systeem verschenen, en heb ik voor alle zekerheid een ticket via Parijs geboekt. Maar met een peuter en een kleuter is overstappen in Parijs niet zo handig.

Vanuit de Maurienne naar Lyon moet je blijkbaar wel altijd overstappen in Chambéry op zaterdag (wat vreemd is, is dat er op de heenreizen wel verschillende directe treinen zijn). Ik vermoed wel dat er bijkomende TER-ritten zullen zijn (hopelijk rechtstreeks naar Lyon), was vorig jaar ook zo vanuit Bourg St Maurice.

Nog wat afwachten dus ...
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: drgl Lille - Maurienne (FR) winter 2014-2015

Bericht door benoit »

Inderdaar nog even afwachten.
Je kan altijd deze (goede) hafas-planner gebruiken, deze is heel wat gebruiksvriendelijker dan voyages-sncf: http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
Plaats reactie