Naar de luchthaven

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Naar de luchthaven

Bericht door Portbou »

reiziger123 schreef:Bedankt voor jullie reactie :)
Limburgers willen inderdaad liever geen Hollanders genoemd worden.

Reizen is mijn grootste hobby en om elke maand te kunnen reizen verzin ik allemaal manieren om het maximale uit mijn reisbudget te halen. Het gaat me niet zo erg om € 5 maar ik ben tegen het principe van de Diabolotoeslag. Deze toeslag wordt gebruikt om de aanleg van de dure spoorverbinding naar de luchthaven te financieren. De bouw van het station in Luik heeft ook veel geld gekost en reizigers hoeven hiervoor niet extra te betalen.

Het pintje op de luchthaven zal ik toch kunnen drinken, hahaha, ik heb gratis toegang tot de luchthavenlounges met snacks en drinken (gratis voordeel bij mijn creditcard), hahaha :)
...waarmee we nog altijd niet weten wanneer je nu precies naar de Luchthaven wil.
...en dus niet in staat zijn om je concreet te helpen.

:roll:
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Naar de luchthaven

Bericht door rvdborgt »

dekooiker schreef:Dat u (maar ik niet :D ) die toeslag moeten betalen komt alleen maar doordat het een publiek-privaat gedrocht is.
De privé wil uw centen, meer niet.
Moest het volledig overheid zijn betaalde u geen cent extra.
Het is diezelfde overheid die ervoor verantwoordelijk is dat de kosten volledig door de treinreizigers moet worden opgebracht (incl. 0,5% van de totale inkomsten uit de NMBS-kaartverkoop) en niet door bv. een kleine toeslag op elk vliegtuigticket.

Groetjes,
Rian
reiziger123
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:01

Re: Naar de luchthaven

Bericht door reiziger123 »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb vorige week de trein naar Zaventem genomen (met overstap in Leuven).
Vanaf station Zaventem gewandeld naar de luchthaven (20-25 minuten). Dit was goed te doen, er was een voetpad langs de drukke weg.

Volgende keer weer $$$$ :)
Plaats reactie