Intercités de nuit

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
py.

Intercités de nuit

Bericht door py. »

Heeft iemand een idee wanneer het mogelijk is om de Franse Intercités de nuit te boeken van de dienstregeling december 2015?

Ik ben aan het kijken naar een nachttrein op zondag 13 december. Dat is natuurlijk net wanneer de nieuwe dienstregeling van kracht wordt. Met zoeken op voyages-sncf komt die trein al tevoorschijn, maar is hij nog niet boekbaar. Uitgaande van de "standaardregel" drie maanden op voorhand, verwachtte ik dat dit nu wel al zou lukken, maar blijkbaar gaat die vlieger niet op voor de nieuwe dienstregeling. De Thalys die ik erna wil nemen heb ik intussen wel al geboekt.
Heeft iemand enig idee wanneer die nachttrein boekbaar zou worden?
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Intercités de nuit

Bericht door traxie »

Misschien kan nmbs europe je verder helpen
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Intercités de nuit

Bericht door trainlovertje »

Bij mijn weten is het vaak zo dat TGV-tickets (en dus misschien ook voor intercités) voor de nieuwe dienstregeling vanaf 2 maand voor de start van die nieuwe regeling boekbaar zijn. Maar zoals traxie zegt: het meest juiste antwoord zal je waarschijnlijk vinden bij NMBS Europe.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Intercités de nuit

Bericht door Portbou »

Bij wijziging van de dienstregeling zijn de treinen inderdaad pas 2 maand op voorhand boekbaar. In verband met werken kan dit voor nachttreinen zelfs nog later zijn. Mijn raad is om de website voyages-sncf.com in de gaten te houden vanaf begin oktober. NMBS Europe gaat hier niet in kunnen helpen.
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: Intercités de nuit

Bericht door benoit »

Inderdaad, bij sommige Franse nationale nachttreinen gaat de boeking soms pas (heel) laat open, dit door werken. Ik heb al meegemaakt dat de as met vier takken (Luxembourg/Strasbourg - Nice/Portbou) pas een week op voorhand openging... Men vraagt zich dan af waarom de Franse nachttreinen verlieslatend zijn.

Op Voyages-sncf kan je wel inschrijven op "alerte réservation", waarbij je een mail krijgt als de boekingen mogelijk zijn: http://www.voyages-sncf.com/services-tr ... eservation
Plaats reactie