Schooltreinkaart + De Lijn

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Woollenhippo

Schooltreinkaart + De Lijn

Bericht door Woollenhippo »

Hallo,

Ik ben me gisteren een abonnement gaan aanschaffen om met de trein en daarna met de bus verder te reizen naar de hogeschool. De mevrouw achter het loket raadde me aan om een een gecombineerd abonnement te nemen met de De Lijn. Dit was ook de optie die ik voor ogen had, maar op het kaartje staat: van: Lier Naar: Zone Hasselt
Mijn (simpele)vraag is nu of dit ook terug geldt? Omdat het er niet opstaat? Of is dit altijd bij een schooltreinkaart?

Met Vriendelijke Groeten,
Bedankt,

Woollenhippo
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Schooltreinkaart + De Lijn

Bericht door Steve »

Abonnementen (treinkaarten) zijn uiteraard steeds geldig in beide richtingen, als dat je vraag is...

De toeslag voor De Lijn geldt steeds voor het hele netwerk, equivalent van de Buzzy Pazz bij hen. Het is inderdaad voordeliger om het te combineren, omdat je dan een stukje minder betaalt en de verlenging op hetzelfde moment kunt doen. Klein nadeel is wel dat beide onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, dus je moet ze steeds samen verlengen voor dezelfde geldigheidsdata.
Woollenhippo

Re: Schooltreinkaart + De Lijn

Bericht door Woollenhippo »

Bedankt voor de snelle, goede reactie!
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Schooltreinkaart + De Lijn

Bericht door apestaart »

Steve schreef:Abonnementen (treinkaarten) zijn uiteraard steeds geldig in beide richtingen, als dat je vraag is...

De toeslag voor De Lijn geldt steeds voor het hele netwerk, equivalent van de Buzzy Pazz bij hen. Het is inderdaad voordeliger om het te combineren, omdat je dan een stukje minder betaalt en de verlenging op hetzelfde moment kunt doen. Klein nadeel is wel dat beide onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, dus je moet ze steeds samen verlengen voor dezelfde geldigheidsdata.
Voor het hele netwerk van De Lijn behalve voor de snelbussen in Limburg, hiervoor moet men een ander vervoerbewijs kopen.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Schooltreinkaart + De Lijn

Bericht door trainlovertje »

apestaart schreef:Voor het hele netwerk van De Lijn behalve voor de snelbussen in Limburg, hiervoor moet men een ander vervoerbewijs kopen.
Om dan helemaal precies te zijn: het bovenstaande geldt enkel voor de Limburgse snelbussen van/naar Brussel of Antwerpen (die trouwens enkel in de spits rijden). Voor overige snelbussen zijn de gewone vervoersbewijzen geldig.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Schooltreinkaart + De Lijn

Bericht door Steve »

Muggenzifters... :mrgreen:
Plaats reactie