Vervaldatum elektronische portefeuille

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Dominick

Vervaldatum elektronische portefeuille

Bericht door Dominick »

Doordat ik van werkgever veranderd ben maak ik geen gebruik meer van het spoor voor mijn dagelijkse woon-werk verplaatsingen en heb ik dus ook mijn abonnement niet meer laten verlengen. Op 19 januari zal dit reeds 1 jaar verstreken zijn. Moet ik het bedrag dat nog op mijn elektronische portefeuille staat voor die datum opgebruikt hebben of komt dit niet te vervallen? Zowel bij de klantendienst als aan het loket kunnen ze me daar geen antwoord op geven. Mijn MOBIB kaart blijft wel nog geldig tot 2019
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Vervaldatum elektronische portefeuille

Bericht door Steve »

Goede vraag. In een ander topic werd dit ook al aangekaart, waarbij er een tegenstelling lijkt te zijn tussen de ervaring van sommigen dat het onbeperkt geldig bleef, en een vermelding in een mail dat het slechts één jaar geldig zou zijn.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Vervaldatum elektronische portefeuille

Bericht door rvdborgt »

Steve schreef:Goede vraag. In een ander topic werd dit ook al aangekaart, waarbij er een tegenstelling lijkt te zijn tussen de ervaring van sommigen dat het onbeperkt geldig bleef, en een vermelding in een mail dat het slechts één jaar geldig zou zijn.
Iemand anders meldde in dat topic dat hij toch eens tegoed had verloren dat langer dan een jaar oud was. Ik sluit dus niet uit dat ik gewoon geluk heb gehad.
Op de website van de NMBS vind ik niet direct iets terug over de geldigheidsduur van het tegoed. Wel is het zo dat die geldigheidsduur natuurlijk pas begint te lopen na storting in je beurs. Dat is dus niet per se hetzelfde als de datum waarop je abonnement is afgelopen. Je kunt de stortingsdata (en bedragen) zien via My NMBS:
https://www.belgianrail.be/nl/MyNMBS.aspx
Als het tegoed dreigt te vervallen, dan kun je er ook nog reischeques van kopen:
http://www.belgianrail.be/nl/bedrijven/reischeques.aspx
Die zijn dan nog een jaar geldig na aankoop.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie