Antwerpen-Lille

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Antwerpen-Lille

Bericht door Shrek »

kristofvt schreef: Weet er ook iemand waarom een traject lille antwerpen (nmbs-europe 27.80 eur) duurder is dan 2 ticketen lille kortrijk (sncf 7.10 ) en kortrijk antwerpen nmbs (15.60 eur).
Daar mag de commerciële dienst van de nmbs toch ook iets aan doen.
Ik vermoed dat Lille-Kortrijk een speciaal grensbiljet is met korting ?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Antwerpen-Lille

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef:
kristofvt schreef:Weet er ook iemand waarom een traject lille antwerpen (nmbs-europe 27.80 eur) duurder is dan 2 ticketen lille kortrijk (sncf 7.10 ) en kortrijk antwerpen nmbs (15.60 eur).
Daar mag de commerciële dienst van de nmbs toch ook iets aan doen.
Ik vermoed dat Lille-Kortrijk een speciaal grensbiljet is met korting ?
Lille - Kortrijk vol tarief is bij de NMBS 7,60. Aangezien de SNCF voor het Franse traject de binnenlandse prijs gebruikt, kan het goed zijn dat 7,10 vol tarief is bij de SNCF.
Splitsen is goedkoper omdat binnenlandse tarieven vaak lager zijn dan de tarieven voor internationale tickets. Bij de NMBS is dat in ieder geval wel zo. En waarschijnlijk is splitsen in Moeskroen daarom nog iets goedkoper.

Groetjes,
Rian
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Antwerpen-Lille

Bericht door rdv »

Ook al gemerkt dat een Moeskroen-Lille bij de NMBS (6.20) duurder is dan bij de SNCF (5.90). Maar, in de vervoersvoorwaarden staat
Art. 53. §5. Een vervoerbewijs uit het grensoverschrijdend gamma “Lille” en “Elk Luxemburgs Station” mag niet, in éénzelfde trein, gebruikt worden vóór of na een vervoerbewijs van het binnenlands
Het is onduidelijk of dit enkel voor de Trampoline-tickets geldt, of voor alle ticketen in lokaal grensoverschrijdend verkeer.

Een ticket bij de SNCF combineren met een Rail Pass bvb lijkt me dan weer nergens verboden.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Antwerpen-Lille

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef:Maar, in de vervoersvoorwaarden staat
Art. 53. §5. Een vervoerbewijs uit het grensoverschrijdend gamma “Lille” en “Elk Luxemburgs Station” mag niet, in éénzelfde trein, gebruikt worden vóór of na een vervoerbewijs van het binnenlands
Het is onduidelijk of dit enkel voor de Trampoline-tickets geldt, of voor alle ticketen in lokaal grensoverschrijdend verkeer.

Een ticket bij de SNCF combineren met een Rail Pass bvb lijkt me dan weer nergens verboden.
Je mag alles combineren, behalve wanneer het expliciet verboden wordt. Voor wat betreft artikel 53 §5 kan het alleen maar gaan om de in deze vervoersvoorwaarden genoemde grensoverschrijdende tickets. Voor Lille zijn dat "Trampoline 1 dag" en "Treinkaart Trampoline". Voor "Trampoline Weekend" is er dus geen combinatieverbod.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie