Hoeveel treinen per uur?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Ludwina

Re: Hoeveel treinen per uur?

Bericht door Ludwina » 08 aug 2019, 22:42

Bedankt voor de toelichting, Steve. Alles bij elkaar genomen valt het dan nog mee, zeker wanneer er bijna geen goederentreinen passeren. Op basis van deze info voel ik mij in ieder geval voldoende gerustgesteld om de aankoop van de woning verder te overwegen.
Nogmaals dank voor jullie hulp.

Steve

Bericht door Steve » 08 aug 2019, 23:20

Hou misschien wel rekening met iets anders: Infrabel wil meer en meer overwegen sluiten (in theorie ooit zelfs allemaal) uit veiligheidsoverwegingen. Voor kleine overwegen betekent dat meestal dat het verkeer een alternatief moet zoeken en/of dat er een kleine brug of tunnel voor fietsers en voetgangers komt - allemaal positief als je vlakbij woont, geen ding-ding en geen files met ronkende auto's meer - maar voor de grotere overgangen gaat dat bijna altijd gepaard met een autotunnel, waar in sommige gevallen onteigeningen voor moeten gebeuren of die de omgeving flink kunnen veranderen. Kijk dus misschien nog eens goed naar de precieze ligging van de woning met dat in het achterhoofd. De kans is zeer klein dat het tot een onteigening komt en er kunnen ook nog lange jaren en eindeloze politieke discusses overheen gaan.

Ludwina

Bericht door Ludwina » 09 aug 2019, 08:02

Zeer Interessante info. Bij de woning die ik op het oog heb gaat het om een nieuwbouwproject dus ik ga dit zeker met de verkoper en de gemeente opnemen. Het was blijkbaar een goede beslissing om mijn vraag even voor te leggen op dit forum :) . Prettige dag verder.

Plaats reactie