vrijkaart nmbs

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

vrijkaart nmbs

Bericht door johan V »

Af en toe zijn wegens werken sporen buiten dienst met als gevolg dat er bussen ingelegd worden voor dit traject.Mijn vraag:Mogen wij met onze vrijkaart(of vrijbiljet) op deze vervangbussen of moet er bijbetaald worden op de bus?
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: vrijkaart nmbs

Bericht door HLE18 »

Ik heb het zelf al gedaan bij storingen, nog geen problemen mee gehad.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

vrijkaart nmbs

Bericht door dekooiker »

Uiteraard mag dat.
Het is een dienst door NMBS ingericht ten behoeve van de reizigers, met welk vervoerbewijs ze ook reizen.
Voor de lijnonderbreking op lijn 59 mag je zelfs de tramlijn 3 tussen Centraal en Zwijndrecht nemen; dat werd met De Lijn afgesproken.
Alleen bepaalde extratreinen (PKP, Rock Werchter,...) zijn betalend voor vrijkaarthouders.
De trein.
Alleen voor durvers.
roadrunner

Re: vrijkaart nmbs

Bericht door roadrunner »

Hebben jullie je nieuwe vrijkaart al gekregen?? If so, werkt de QR code nu wel degelijk of is er niet veel aan veranderd?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: vrijkaart nmbs

Bericht door Steven »

ik heb nog nooit problemen gehad met de QR code.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: vrijkaart nmbs

Bericht door groentje »

Die van 2017 nog niet geprobeerd, 2016 geen probleem.
roadrunner

Re: vrijkaart nmbs

Bericht door roadrunner »

Ah ok, ik had er vorig jaar problemen mee in de luchthaven aan de poortjes.
En aangezien de vrijkaart van dit jaar identiek is aan die van vorig jaar dacht ik dat het probleem zich misschien weer zou kunnen manifesteren.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: vrijkaart nmbs

Bericht door groentje »

Als ze achter plastic zit, moet je ze misschien wel eruit halen. De scanner durft al eens teveel weerspiegeling te krijgen als je de kaart in een pochetje of zo laat zitten.
roadrunner

Re: vrijkaart nmbs

Bericht door roadrunner »

groentje schreef:Als ze achter plastic zit, moet je ze misschien wel eruit halen. De scanner durft al eens teveel weerspiegeling te krijgen als je de kaart in een pochetje of zo laat zitten.
Ik heb het deze week gecheckt en inderdaad van achter een plastiekje lukt het inderdaad heeel moeilijk. Misschien moeten ze het concept toch maar eens herbekijken van de vrijkaart. Meer een bankkaartmodel van maken ipv een papiertje dat al jaren identiek is.
Plaats reactie