Pagina 1 van 1

Geen realtime gegevens

Geplaatst: 06 okt 2019, 05:47
door Adler
Waarom zijn er al dagen lang geen real-time gegevens op de NMBS website ?

Deze week stond er nog op de website dat de IT-dienst er alles aan doet om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Het strafste is dan nog dat de website van NS wel realtime informatie kan geven voor de treinen naar Nederland, ook voor het traject in Belgie.

De data is er dus wel degelijk.

Re: Geen realtime gegevens

Geplaatst: 06 okt 2019, 11:28
door Steven
NS geeft de vertraging gemaakt in België enkel vrij correct weer als het een trein van België naar Nederland betreft maar niet omgekeerd. Eens een trein hun land verlaten heeft is het niet echt correcte info.
De tijden komen eigenlijk van Infrabel. Dus het is niet dat de nmbs zijn eigen stiptheid meet. Ik vermoed dat als je ze niet ziet op de website het echt een website gebonden probleem is en geen probleem van de metingen op zich.

Re: Geen realtime gegevens

Geplaatst: 06 okt 2019, 17:26
door Adler
Het probleem schijnt eindelijk opgelost te zijn.
Ik vraag me af waarom dat dagen moet duren.
Als het een softwareprobleem is door een wijziging aan de software kunnen ze toch opnieuw de vorige versie installeren.
En als het een hardwareprobleem was aan de interface met de website duurt dat ook geen dagen om te vervangen.

Re: Geen realtime gegevens

Geplaatst: 06 okt 2019, 17:41
door Steven
Zover ik weet is de it bij de NMBS onderbemand (privé krijgen zulke mensen nu eenmaal meer loon) dus als 1 iemand het werk van meerdere mensen moet doen kan dat niet snel vooruit gaan.

Re: Geen realtime gegevens

Geplaatst: 06 okt 2019, 18:21
door Adler
Steven schreef:
06 okt 2019, 17:41
Zover ik weet is de it bij de NMBS onderbemand (privé krijgen zulke mensen nu eenmaal meer loon) dus als 1 iemand het werk van meerdere mensen moet doen kan dat niet snel vooruit gaan.
Als ik goed ben ingelicht worden de IT-diensten voor de NMBS geleverd door een van de vele dochterondernemingen van de NMBS: Ypto.
Bij Ypto werken 220 mensen betaald door de NMBS.
Voor de website zal er dus wel meer dan 1 iemand verantwoordelijk zijn.
Die Ypto is trouwens verleden jaar al in opspraak gekomen omdat ze al sinds 2012 werkten aan een nieuw informaticasysteem NDS voor ticketverkoop waarin al 30 miljoen euro is gestoken en dat nu is stopgezet omdat het na 6 jaar nog altijd niet werkte.

Re: Geen realtime gegevens

Geplaatst: 06 okt 2019, 18:52
door Steven
It en nmbs. Een deel uitbesteed, een deel intern al dan niet aangevuld door een deel externen (die dan nog andere loonvoorwaarden hebben en dergelijke). Mijn schoonbroer was zo’n externe it persoon bij de NMBS voor een hele tijd. Doch hij werkte niet voor de website.

Re: Geen realtime gegevens

Geplaatst: 15 okt 2019, 19:32
door Adler
Opnieuw geen real-time gegevens meer en deze keer zelfs geen aanduidingen meer op de borden in Brussel met een chaos als gevolg.

Re: Geen realtime gegevens

Geplaatst: 15 okt 2019, 20:31
door Shrek
Adler schreef:Opnieuw geen real-time gegevens meer en deze keer zelfs geen aanduidingen meer op de borden in Brussel met een chaos als gevolg.
Deze keer lag het probleem blijkbaar bij de Infrabel servers.

Re: Geen realtime gegevens

Geplaatst: 05 nov 2019, 17:53
door Wout912
Op dit moment zijn er opnieuw geen realtime gegevens beschikbaar op de website van de NMBS. Dit lijkt toch een aanslepend probleem te zijn, dat toch wel veel negatieve gevolgen voor de reizigers teweegbrengt. Men doet er opnieuw alles aan om dit zo snel mogelijk te herstellen.

Re: Geen realtime gegevens

Geplaatst: 05 nov 2019, 20:35
door rvdborgt
Wout912 schreef:
05 nov 2019, 17:53
Op dit moment zijn er opnieuw geen realtime gegevens beschikbaar op de website van de NMBS. Dit lijkt toch een aanslepend probleem te zijn, dat toch wel veel negatieve gevolgen voor de reizigers teweegbrengt. Men doet er opnieuw alles aan om dit zo snel mogelijk te herstellen.
Om de paar weken gebeurt dat. Ik heb geen idee waar het aan ligt maar erg professioneel komt dat niet over.

Groetjes,
Rian

Re: Geen realtime gegevens

Geplaatst: 07 nov 2019, 10:31
door Adler
Momenteel werkt de website helemaal niet meer.
Ik krijg steeds fout 502.
Het is altijd wel iets daar.