Pagina 1 van 10

nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 09 feb 2021, 15:04
door railtravelmanager
hallo,

De nieuwe app vindt ik maar niets, spijtig dat ik de oude niet heb behouden ....

Weet iemand hoe je favorieten kan opslaan ?

En bij internationale treinen die overbodige domme meldingen bij Thalys en Benelux van trein draait in de richting van ... ik heb dat al eens gemeld en blijkbaar wil men niet leren uit reacties / waardevolle feedback van gebruikers, laat ons eerlijk zijn de meeste reizigers hebben hier geen extra info aan ...

Enkel IC Nederland wisselt haar rijrichting in Breda, de Thalys toch nooit :D tussen Paris en Amsterdam bij normaal rijbedrijf (niet tijdens werken)

mvg

Erwin

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 09 feb 2021, 15:45
door rvdborgt
railtravelmanager schreef: 09 feb 2021, 15:04 De nieuwe app vindt ik maar niets, spijtig dat ik de oude niet heb behouden ....

Weet iemand hoe je favorieten kan opslaan ?

En bij internationale treinen die overbodige domme meldingen bij Thalys en Benelux van trein draait in de richting van ... ik heb dat al eens gemeld en blijkbaar wil men niet leren uit reacties / waardevolle feedback van gebruikers, laat ons eerlijk zijn de meeste reizigers hebben hier geen extra info aan ...

Enkel IC Nederland wisselt haar rijrichting in Breda, de Thalys toch nooit :D tussen Paris en Amsterdam bij normaal rijbedrijf (niet tijdens werken)
Die vreemde opmerkingen over draaiende treinen staan ook in de oude app. Dat is dus een probleem in de gegevens in de apps.
Verder is die nieuwe app verre van af en de NMBS weet dat ook, zie bv. de FAQ:
https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... newapp-faq

Groetjes,
Rian

("IC Nederland" is overigens niet vrouwelijk)

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 09 feb 2021, 15:48
door jan_olieslagers
"IC Nederland" is overigens niet vrouwelijk
Inderdaad. Applaus!

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 09 feb 2021, 15:50
door Zorba
Dat is toch typisch van deze tijd om dingen uit te brengen die allesbehalve klaar zijn. De vorige app werkte uitstekend dus waarom alles nu snel-snel moest gaan is mij toch ook maar een raadsel.

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 09 feb 2021, 19:39
door rvdborgt
Zorba schreef: 09 feb 2021, 15:50 Dat is toch typisch van deze tijd om dingen uit te brengen die allesbehalve klaar zijn. De vorige app werkte uitstekend dus waarom alles nu snel-snel moest gaan is mij toch ook maar een raadsel.
Er zijn misschien technische redenen waarom de app vervangen moet worden. De reden dat die vorige maand gelanceerd is, is natuurlijk omdat de passen elektronisch beschikbaar moesten zijn en ze dat blijkbaar niet meer in de oude app wilden doen.

Groetjes,
Rian

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 09 feb 2021, 19:53
door trainlovertje
rvdborgt schreef: 09 feb 2021, 19:39 De reden dat die vorige maand gelanceerd is, is natuurlijk omdat de passen elektronisch beschikbaar moesten zijn en ze dat blijkbaar niet meer in de oude app wilden doen.
Van wie of wat moest dat dan?

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 09 feb 2021, 20:23
door rvdborgt
trainlovertje schreef: 09 feb 2021, 19:53
rvdborgt schreef: 09 feb 2021, 19:39 De reden dat die vorige maand gelanceerd is, is natuurlijk omdat de passen elektronisch beschikbaar moesten zijn en ze dat blijkbaar niet meer in de oude app wilden doen.
Van wie of wat moest dat dan?
De NMBS had zelf eind vorig jaar de elektronische passen al aangekondigd. Dat hadden ze dus zichzelf opgelegd.

Groetjes,
Rian

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 09 feb 2021, 21:09
door trainlovertje
rvdborgt schreef: 09 feb 2021, 20:23 De NMBS had zelf eind vorig jaar de elektronische passen al aangekondigd. Dat hadden ze dus zichzelf opgelegd.

Groetjes,
Rian
Maar dat uitstellen hebben ze wel al eens eerder gedaan, in januari 2019 werden ze aangekondigd voor juli 2019, maar da's dus niet doorgegaan.
Ook daarom blijf ik het geen goed idee vinden om de oude NMBS app in de app stores nu al volledig te vervangen door de nieuwe waarmee je (nog) niet via treinnummer of station kan opzoeken bijvoorbeeld.

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 09 feb 2021, 21:25
door Klassiekje
De nieuwe app heeft een mooie 1,8/5 in de Google Play Store. En terecht :lol:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 15 mar 2021, 16:20
door overweg13
Ik heb al contact opgenomen met de klantendienst, maar of dat veel uithaalt zal de toekomst moeten uitwijzen. Behalve om biljetten aan te kopen is de nieuwe app inderdaad een fikse stap achteruit. Opzoekingen per station, per trein(nummer), train map, storingen/werken... het lijkt allemaal niet meer van belang te zijn, terwijl dat net de toepassingen waren die het interessants waren. Ik hoop dat men tenminste nog genoeg gezond verstand heeft om beide nog lang naast elkaar te laten bestaan. Hopelijk komen al de opgesomde toepassingen nog terug in de nieuwe app. Als je de oude nu opent, krijg je meteen een "oeps" voorgeschoteld. Dat was ook mijn reactie toen ik de nieuwe app voor het eerst opende.

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 21 mar 2021, 20:10
door dentheo
Zorba schreef: 09 feb 2021, 15:50 Dat is toch typisch van deze tijd om dingen uit te brengen die allesbehalve klaar zijn. De vorige app werkte uitstekend dus waarom alles nu snel-snel moest gaan is mij toch ook maar een raadsel.
Is daar geen link met de kust die dringend informatie wilde over de drukte op de treinen, dat ging voor op alles.
Hoeft nu niet meer met de ramen in het weekend ??? :D :D

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 21 mar 2021, 21:50
door Klassiekje
Om één of andere reden het contract met de vorige maker niet verlengd zeker en dan maar alles zelf willen doen. Het enige probleem is dat de IT-afdeling van de NMBS ergens in de jaren 90 is blijven hangen. Een 'nieuwe' app met nog iets eens de helft van de mogelijkheden van de vorige, sjonge jonge.

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 09 jul 2021, 08:23
door ostbahnhof
werkt bij jullie de nmbs website nog en de nieuwe app? Ze vinden sinds gisterenavond geen bestemmingen meer bij het opzoeken van treinverbindingen.

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 09 jul 2021, 08:40
door overweg13
Nee, ik ben al een klein half uur bezig om 2 biljetten aan te kopen. Het begon ermee dat ik opnieuw moest inloggen. Ik zit nu in het stadium "Bestelling in aanmaak", na 2 mislukte betalingen. Er zou ook een mail verstuurd zijn - quod non - maar de betaling zou wel oké zijn. Het blijft eindeloos knoeien. Ik ben benieuwd wanneer de biljetten daadwerkelijk beschikbaar zullen zijn.

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 10 jul 2021, 12:27
door overweg13
Ik kreeg uiteindelijk controle voorbij Leuven, de bewerking hing nog steeds: geen QR-code. De tbg vond het wel oké, omdat alle essentiële informatie (bestemming, klasse, datum...) zichtbaar was. Uiteindelijk heb ik even nadien het probleem opgelost gekregen door de pagina te verversen! De QR-codes waren meteen zichtbaar en de biljetten met mislukte betaling waren verdwenen. Maar het is duidelijk dat app en website weer serieuze kuren hadden.