Pagina 10 van 10

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 28 nov 2022, 03:56
door Shrek
Commendatore schreef: 26 nov 2022, 00:06 Voor wat betreft verschillende apps voor verschillende doelgroepen: kun je dan niet beter één app maken waarbij je 'geavanceerde' opties in de instellingen kunt inschakelen? De vraag is alleen wel of dat echt nodig is, want bij DB Navigator doen ze dat ook niet en die app kan heel erg veel. (Maar Bahn.de in bepaalde opzichten nog iets meer, bijvoorbeeld filteren op treinsoort per deeltraject.)
Ook de vorige nmbs-app kon erg veel. Ik vraag me dan ook af wat er ontbrak en waarom dat niet gewoon toegevoegd kon worden ipv van nul te beginnen en een heleboel functies te verliezen.

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 28 nov 2022, 11:11
door Commendatore
Volgens mij was die app bijna standaard Hafas, hij leek in elk geval heel sterk op veel Duitse en Oostenrijkse apps. Die kon inderdaad veel meer, maar qua stabiliteit en gebruikersinterface vond ik hem wel wat tegenvallen.

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 28 nov 2022, 23:38
door rvdborgt
Commendatore schreef: 28 nov 2022, 11:11 Volgens mij was die app bijna standaard Hafas, hij leek in elk geval heel sterk op veel Duitse en Oostenrijkse apps. Die kon inderdaad veel meer, maar qua stabiliteit en gebruikersinterface vond ik hem wel wat tegenvallen.
Het gebruiksgemak van de nieuwe NMBS-app is helaas nog een stuk slechter, ook als je de verdwenen functies buiten beschouwing laat. Het begint er al mee dat hij heel... erg... traag... is. Soms duurt het 1 of 2 seconden voordat er iets gebeurt als je ergens op tikt. Echt irritant.

Groetjes,
Rian

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Geplaatst: 01 dec 2022, 09:27
door Paul
Er zijn ook nog fouten in de app.
Als je een station opzoekt, dan staat er op het tabblad 'Vertrek': "Trains from:", terwijl dat "Trains to" of nog beter "Treinen naar" zou moeten zijn.
En omgekeerd, op het tabblad 'Aankomst' staat "Trains to:" in plaats van "Trains from" of nog beter "Treinen uit".

Naast de functie 'Treinnummer' mis ik de functie 'Storingen en Werken', die je in één oogopslag liet zien waar je problemen kon verwachten op het net...

Ik zal nog maar eens een klacht naar de klantendienst sturen.