L28 rijdt niet tussen Gent en Deinze, andere treinen wel

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

L28 rijdt niet tussen Gent en Deinze, andere treinen wel

Bericht door Dieselfreak »

De laatste jaren zijn er in het weekend nogal eens werken tussen Gent en Kortrijk, waardoor het treinverkeer op de lijn (deels) onderbroken is. Nogal dikwijls tussen Gent en Deinze. Dan worden er tussen Gent en Deinze bussen ingezet. Een andere mogelijkheid om tussen Gent en Kortrijk te reizen, is via een omweg, bijvoorbeeld naar Brugge, Lichtervelde of Oudenaarde gaan en daar overstappen.

Toen ik vanmorgen in Gent-Sint-Pieters aankwam, was ik te laat om de trein van 09:35 naar Kortrijk te halen. De trein van '06 na het uur rijdt dit weekend en het volgende echter niet tussen Gent en Deinze. Ik was wel nog op tijd om de trein van 09:52 richting De Panne te nemen, in Deinze uit te stappen en daar om 10:19 de stoptrein naar Kortrijk te nemen.

Hoe kan het nu dat de stoptrein Mechelen - Kortrijk níet rijdt tussen Gent en Deinze, maar de trein naar De Panne en die naar Poperinge/Lille Flandres wél? :? Die laatste stopt in die twee weekends trouwens uitzonderlijk ook in De Pinte en Deinze, zie ik. Als werken aan het spoor de reden zijn, waarom kan de ene dienst dan wél, maar de andere níet op dat stuk spoorlijn rijden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: L28 rijdt niet tussen Gent en Deinze, andere treinen wel

Bericht door Paul »

Misschien is één spoor buiten dienst?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: L28 rijdt niet tussen Gent en Deinze, andere treinen wel

Bericht door Shrek »

Er is inderdaad maar één spoor beschikbaar tussen Gent en De Pinte. Er moesten dus enkele treinen geschrapt worden.
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: L28 rijdt niet tussen Gent en Deinze, andere treinen wel

Bericht door LS Models »

Idem met de S53 die beperkt is tot Lokeren. Alles is volgens de collega's normaal. De Oostende rijd normaal en de Kortrijk ook. Dan vraag ik me af waarom ze die inkorten tot Lokeren en niet laten doorrijden tot FGSP.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: L28 rijdt niet tussen Gent en Deinze, andere treinen wel

Bericht door groentje »

Is dat laatste niet eerder een gevolg van het personeelsgebrek in depot Antwerpen?
desirootje
Berichten: 654
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: L28 rijdt niet tussen Gent en Deinze, andere treinen wel

Bericht door desirootje »

groentje schreef: 19 aug 2023, 19:30 Is dat laatste niet eerder een gevolg van het personeelsgebrek in depot Antwerpen?
Ze vermelden specifiek dat het te maken heeft met de werken. Als ik kijk naar de sporen waar die treinen stoppen zie ik het probleem denk ik al, treinen naar en van Antwerpen en Dendermonde stoppen op spoor 8 en 9, IC2200 op spoor 5. Hoe dan ook zorgen de werken voor extra lage capaciteit in Gent Sint Pieters. Om die reden is de S53 beperkt tot Lokeren, de S51 tot De Pinte en Dampoort... Het ziet eruit alsof de werken ervoor zorgen dat sporen 1-3 niet toegankelijk zijn, wat een station met 12 perrons verkleint tot een met 7 (4, 5, 8, 9, 10, 11 & 12). Zo blijkt er niet genoeg capaciteit te zijn voor alle treinen.
Ik zou persoonlijk wel de S53 doortrekken tot Merelbeke om zo Gent Dampoort met de S53 te verbinden op zijn minst, maar dat is gwn mijn idee.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: L28 rijdt niet tussen Gent en Deinze, andere treinen wel

Bericht door Dieselfreak »

Is bekend hoeveel keer het treinverkeer tussen Gent en Kortrijk het komende jaar nog (deels) onderbroken zal zijn?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: L28 rijdt niet tussen Gent en Deinze, andere treinen wel

Bericht door 260689 »

Sporen 1 tot 4 zijn dit weekend buiten dienst in Gent-Sint-Pieters. Eveneens is een onderstopper op spoor 1 ontspoord. Waarschijnlijk daarom de beperkte treinen. De S53 treinen zoude ze kunnen verlengen tot Gentbrugge en vandaar uitwijken naar bundel Merelbeke. Dat hebben ze in de omgekeerde richting ook gedaan vroeger, beperken tot Melsele en uitwijken in Kallo.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: L28 rijdt niet tussen Gent en Deinze, andere treinen wel

Bericht door 260689 »

De L28 rijd nu dit weekend Mechelen - Dendermonde - Gent-Sint-Pieters - Aalter - Brugge - Zeebrugge-Strand zoals in de week.
Plaats reactie